Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Hyperion Extra 300L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Etter specs på hyperion motoren skal den dra 202watt på 11v, nippy motoren 180w, nippy ligger da på ca 8700rpm, og hyperion på 8800rpm så jeg forstår ikke helt hvorfor ikke hyperion motoren skal greie å dra flyet vertikalt med 9*6 prop når formosaen min på opp mot 600gram løfter seg selv og litt til i uendelig vertikal. Huff, ønsker meg e-meter jeg altså.
    Last edited by galmania; 12-01-06, 15:38.
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #17
      på 11 V drar er det 202 watt ja, men hvis det er 3S lipo du bruker er det 10,1 du må se på. 3S under belastning er ca 10,1 V

      her er en hjelpsom kalkulator som beregner ca trekkraft:

      Propeller Thrust Calculator
      Last edited by william123; 12-01-06, 15:56.
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #18
        Samme blir det, hvis tabellene stemmer så må jeg bare konkludere med at hyperion motoren drar bedre enn nippy, ettersom den holder litt høyere rpm på alle spenninger, og samme propell. Viser også at hyperion motoren på 10.1v drar ca 800 gram med 9*6 prop og 830gram med 10*5 prop, og dette er ikke stor nok forskjell i trekk kraften til å ofre farta for. 800 gram burde vel i allefall være nok løft til å dra et fly på 550gram rett opp? Det blir jo 320w per kilo.
        Last edited by galmania; 12-01-06, 16:23.
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #19
          Hei

          Min første tur endte i bakken . Årsaken var at jeg fløy for sakte.
          Har bare hatt saktegående greier til nå.
          Knakk vingejoineren. Måtte erstatte den med karbon rør.

          Har nå hatt noen OK turer med flyet.
          Min erfaring er at man greier seg med utslag som er mye mindre enn det som er anbefalt.
          Jeg har redusert dem ganske kraftig.
          Jeg flyr med 1200mah pakker, så flightene blir ikke så lange. Ytelsen er bra.

          Fly fort !!
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #20
            Originally posted by kjetilmh
            Hei

            Min første tur endte i bakken . Årsaken var at jeg fløy for sakte.
            Har bare hatt saktegående greier til nå.
            Knakk vingejoineren. Måtte erstatte den med karbon rør.

            Har nå hatt noen OK turer med flyet.
            Min erfaring er at man greier seg med utslag som er mye mindre enn det som er anbefalt.
            Jeg har redusert dem ganske kraftig.
            Jeg flyr med 1200mah pakker, så flightene blir ikke så lange. Ytelsen er bra.

            Fly fort !!
            Hadde konkurenten Extreme sin variant, og syns at extra er ett fantastisk fly. Krever god fart, spesielt ved landing
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment

            Working...
            X