Announcement

Collapse
No announcement yet.

MfN oppgraderer til Dedikert serverløsning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MfN oppgraderer til Dedikert serverløsning

    Som tidligere nevnt har jeg jobbet MYE med å finne andre bedre løsninger for hosting av MfN - nå har jeg endelig inngått en avtale for dedikert server til MfN. Nå er en stor brikke på plass for videre utvikling osv.

    Detaljer om løsning:
    Pentium 4 3,0GHz, 512MB internminne, 160GB harddisk (7200 RPM)

    Månedlig overføring er satt til 100GB.


    Serveren er plassert hos MCI Worldcom på Vollebekk i Oslo.

  • #2
    Bra Klaus!

    Blir spennende fremover nå for MfN! Vi får satse på at du snart kan ta en pust i bakken
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Og for oss som ikke vet heelt nøyaktig hva en dedikert serverløsning er? Fordeler og ulemper? Hva kommer til å endre seg?
      Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
      Jesper Stærkær

      Comment


      • #4
        det er at en datamaskin med stoooor linje (100mbt) som ikke gjør annt en å holde oppe denne siden. dvs, ingenting anna en dette skjer på maskinen, dette for å gjøre at det skal gå 100% kjappt hele tiden, og da unngår du nedetider. tregheter og slikt. bare 160gb..... det var no litt lite, men så har jeg heller ikke sitt hvor stor trafikk dere har her på siden, men dete er jo uansett jææævlig bra til å være gratis tjeneste! stå på! dere gjør en god jobb i og med at dere har kone og barn og at driften er en hobby.

        Comment


        • #5
          Forhåpentligvis begynner flytting over til ny domenehost og server denne uken. Etter hva jeg er fortalt er hardwaren i hus og installering av linux operativsys. og programvare er i gang.

          Når endelig overflytting blir gjor er ikke helt avklart, men det kommer forløpende. Senest neste uke tror jeg. Forhåpentligvis går alt bra, men man må regne med noe nedetid mm.

          Comment


          • #6
            kjøres ikke denne siden her på linux? om den gjør det så skal det ikke ta lang tid å kjøre opp ny server med denne siden. men det er altid noe dritt som dukker opp da

            Comment


            • #7
              Klaus, du må se å få stilt klokka sier samboen min, jeg har data forbud fra 2400 i kveld, men siden jeg kan henvise til klokken på forumet er en time feil. Så fikk jeg sporenstreks beskjed om å få fikset det (men det kjøpte meg noen ekstra minutter på nett da
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment

              Working...
              X