Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: EasyGlider fra Multiplex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En kamerat av meg i USA har en "Gjedde" med elektromotor og har faktisk fått til noen DS-sirkler uten å bruke motor....
    Ett par videoer her:
    Louisville Area Soaring Society
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment


    • #17
      "X-faktoren" ja

      Men DS med denne... Trodde jj spøkte da han antydet det var mulig for noen uker siden! Da er det vel bare å hive ballast i og prøve. Jeg hadde nok med å se og lære og filme da jj og OAK leika på galsida av hanget på Verket. Flott demo den dagen jj

      MiniBlade er moro. Har vraka Ozeloten min, men Nemesis er på gang. Og Sierra. Møtes i Wales ja...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        @joo. Noen formening om hvor mye Gjedde tåler av trykk på vingene i harde svinger med balast? Eller sagt med andre ord, må jeg regne med å lime om jeg drar fult høydror ut av ett stup?
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          Vingemuttern, jeg har flydd min med 300 gram ballast stang i vingen i ca 15 sek/m, og jeg dro da til med noen skikkelig 90 gradere! Den holdt i de svinga der ihvertfall. Nå er min blitt litt ufrivillig forsterket i vingene etter litt liming, men det er kun med zap og kicker. så alt i alt tror jeg gjedda er kapabel for mye hårete flyving ja.
          Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

          Comment


          • #20
            Hei WM
            Off topic, men skal du være med å slepe i dag?

            RS
            Ronny Sundbye
            Young man, was that a landing or were you shot down?

            Comment


            • #21
              Tja, med nok ballast og heftig nok bruk av høyderoret i stor fart kan man vel brekke de fleste vinger. Men så mye vi har stressa gjeddene våre tviler jeg på at man klarer å ødelegge den under flyging

              Håper vi får prøvd å slepe Gjeddene senere på vinteren, må bare få ferdig passende elektro-sleper. Da regner jeg med vi bruker en enkel borrelås-innfesting for løftingen!

              Var deilig på stripa i dag, men det var "ubehagelig" å lande seilfly inverted...
              Attached Files
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Er det noen som hels fornuftig grunn til å lande inverted ?
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment


                • #23
                  Ikke noen fornuftig nei... Men der stakk noen gresstrå opp i stripekanten, og dem toucha jeg på en lav-lav lowpass Så Schampusen spant rundt og landa oppned. Var en ubehagelig lyd, og der ble strippa litt servogear.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    En liten filmsnutt som viser widowmaker med EasyGlider på vårt bittelille hang på Storsand: Error 404 (Not Found)!!1

                    (Jada jeg vet jeg har komprimert for mye, men dette er første gangen jeg laster opp film på Google...)
                    Last edited by joo; 08-12-05, 19:50.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #25
                      Stiligt, men hvordan får dere Gjedda til å gå så fort Mye dykk ror?
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #26
                        Neida, bare trimme den for level flight, og ikke dra høyderor for mye. Bare la den "få lov" å fly level i forhold til hvor mye det løfter. Kanskje du må trimme noe nedror hvis det løfter bra ja...
                        Før du blir dus med å fly på hang bruker du sannsynligvis for mye høyderor istf å la modellen få lov å fly fort. Bare prøv i ikke dra av farten så oppdager du etter hvert at du flyr fortere uten helt å skjønne hvorfor. Og du får minst like mye høyde!
                        Nå fløy ikke wm så mye rett fram der, men senere den dagen gikk det ganske hyfsete for seg når vinden tok seg opp, det kom ballast i og vi fløy tett formasjon i lange tider. Dessuten er siderorbruk et must...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #27
                          leser i testen at det er brukt HS-55 og HS-81. er det da snakk om 2 av hver? hvilke brukes til hvilke ror?
                          Frank Thingelstad
                          2050 Jessheim

                          Comment


                          • #28
                            De minste til balanseror og de største i kroppen til høyde/sideror.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #29
                              En ute, ny inn. RR!

                              Da hadde min Ur-EasyGlider 16 måneders jevnlig, knallhard og morsom fartstid. Aner ikke hvor mange flytimer den har men dem er MANGE!
                              Etter hvert ble den brukt til combat siden jeg alltid glemte å slenge combat-vingen i bilen når jeg dro på hanget.

                              Sliteren har tålt mye, men nå var det på tide å innse at den rett og slett trengte en avløser... selv om den ennå var flydyktig.

                              Og hva skulle det bli?
                              Ny Gjedde selvsagt Denne gangen i RR-versjon. RR betyr visst Ready-for Radio og den er praktisk talt ferdig når man åpner eska. Pris: 1.500.- Det meste er limt sammen, og alle servoene er på plass med støtstengene tilkoblet. Man skal kun tilsette en mottaker og RX-batteri og lime fast finnen og stabben.
                              En flykompis gjorde sin klar på 14 minutter, men jeg brukte nok 2 timer på min. Til mitt forsvar skal sies at jeg fikk dekorert fuglen på den tiden! Denne gangen brukte jeg ikke mye av dekalene som var med, men lakket litt istf. Gikk tom for rødt så det norske flagget på finnen er ikke på ennå.

                              Fløy den?
                              Det hele var ganske kjent. Har stått på stripa med den lave tåka som er på Østlandet nu, og strikket og strikket Gjedde i helga. Eneste som kunne flyes i perioder.

                              I likhet med NanoFloh og minst en operativ 60"-racer kan ikke Gjedda unnværes i min hangar! Synd med den gamle, men vingene fra den flyr videre i en annens eie.
                              Attached Files
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #30
                                Har en EasyGlider Electric hjemme nå, klar til å bygges. Da jeg bestilte batteri, fikk jeg et batteri som var kraftigere enn det jeg bestilte, og lurer på om det kan brukes, eller om jeg må bytte til det jeg egentlig bestilte. Jeg bestilte Hyperion VX 2S 1500mah, men mottok 3S 1500mah. Har ikke funnet ut noe sted i veiledningen om hva slags motor det er eller hvor mye den tåler.

                                Mvh A.K
                                Med vennlig hilsen
                                Asbjørn Kristiansen, Ski
                                -------------------
                                Teori er når man skjønner alt,
                                men ingenting fungerer som det skal..

                                Praksis er når alt fungerer som det skal,
                                men ingen skjønner hvorfor..

                                Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                                ingenting fungerer som det skal,
                                og ingen skjønner hvorfor..
                                ------------------------------
                                http://www.f-16.net/

                                http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                                Comment

                                Working...
                                X