Announcement

Collapse
No announcement yet.

stor avstand mellom hver artikel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stor avstand mellom hver artikel

    heisann!
    no snart håper jeg det kommer noen tette artikler her. jeg dør snart på meg av venting. synest dei kan komme litt oftere ( men det er min mening)

  • #2
    Skriv en da vel
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Eller for å si det på en annen måte kapia; vi er ikke så mange som skriver, og det er ikke alle prosjektene vi driver med som er verdt en artikkel. Nye skribenter er velkomne!

      Leserne blir selvsagt mer forventningsfulle til at vi skal få på bordet litt om det aller siste nye (?) men i blant stopper vi opp ved det vi har og bare flyr og koser oss på det vi har av fritid, eller sklir ut på litt snevrere stier der vi kanskje føler at det vi pusler med neppe er så interessant å dele med andre.
      Selv så sluker jeg alt jeg kan finne om utvikling og balansering av LiPo og blir mer og mer forvirret jo mer jeg leser rundt i verden... det ene argumentet stemmer ikke med det andre, den ene produsenten sier en ting og en annen noe helt annet... opplevde til og med å få svar (på direkte spørsmål) fra en produsent som viste seg å ikke stemme med virkeligheten og fikk selvsagt pepper så det holdt da jeg lanserte dette som "sant"... Så alt stoffet jeg har akkumulert i bittelille-hjernen rundt temaet er totalt ubrukelig til å lage noen artikkel av rundt temaet selv om jeg ønsker det. Tror jeg skal høre på psykologene mine og begynne med hardangersøm, med kun en farge...

      Er jo flere artikler som er på "ferdig-stadiet", men mangler bagateller som inflight-bilder (kvalitetskrav som er innført) og sånt. Så det kommer saker.

      Vi har vel etterlyst det tidligere, men om det er ting som opptar folk spesielt er det en god idè å komme med ønsker om det. Ikke dermed sagt at vi er noen i redaksjonen som er kapable til å oppfylle det, men kanskje...? (Hvis noen vil vite litt om konsekvensen av å trykke på "Legg i handlekurv"-knappen på ymse websider som tilbyr gadgets for svake sjeler kan jeg skrive litt rundt det

      Litt godt å høre at noen er lystne på å lese det som skrives uansett! Ei oppmuntring til å ta noen bilder mens man sitter på hobbyrommet med det siste prosjektet sitt det!!!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hvis noen vil vite litt om konsekvensen av å trykke på "Legg i handlekurv"-knappen på ymse websider som tilbyr gadgets for svake sjeler kan jeg skrive litt rundt det
        Ja hvorfor ikke, kunne vært greit å vite da mine fingre stadig oftere nesten trykker på disse berømte knappene.
        Akkurat nå har jeg (forhåpentligvis) ett E-Meter på vei inn (neida bare kødder, den kommer fra Ken i lag med en blinky). oops! Jeg kan forklare, E-meteret er en julegave fra madamen (har jeg skrevet før at hun er snill?).

        Ellers kunne jeg ønske meg en sammenstillings test av børsteløse motorer og regulatorer. Hvilke merker passer godt sammen, og hvilke som absolutt ikke bør pares. Gjerne med en anbefalte motorer innenfor diverse prisklasser. Terningkast for total brukbarhet, og terningkast etter prisklassen de ligger i.

        Og tilslutt en sammenlignings test mellom billige og dyre (les Shulze etc) ladere. Eksempel: Om jeg kun skulle ha en lader til bilkjøring og elektro fly, hvilke er da å anbefale o.s.v.
        Faktisk så mener jeg å ha lest i tidligere tester/synspunkter, at noen ladere er snillere med cellene enn andre, som til gjengjeld pakker mere pønch i pakkene. Men hvilke ladere som er hva vet jeg ikke.

        Nei nå må noen andre komme til med synspunkter her.
        Last edited by Vingemutteren; 30-11-05, 21:57.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Støtter meg på JOO her; Vær så god alle sammen. Artikler/skribenter blir mottatt med takk !!


          Utenom det så leverer vi vel godt over både det RC Universe og Model Airplane News gjør feks
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Hyggelig å høre at det er lesehungrige folk der ute! Som Joo skrev så er vi ikke så fryktelig mange i redaksjonen og det er noen ganger begrensa hvor mye vi kan spytte ut. I tillegg så tar det jo noen ganger ganske lang tid å fra man begynner på et prosjekt til artikkelen er ferdig. Flere av oss har også flere på gang samtidig..

            Vi prøver vel etter beste evne å slippe ca en artikkel hver uke så langt dette er mulig. Hvis du tar en titt på lista over de siste artiklene så har vi klart dette ganske bra den siste måneden i hvert fall. Det er nå snart på tide med nytt artikkelslipp, og tar jeg ikke helt feil så lusker det en i buskene veeeeldig snart!
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Hvis man faktisk ser på antall artikler vi har sluppet totalt, er det enestående hva så få man har fått til!!! Og jo flere som leser våre artikler jo lettere for oss er det å skaffe testobjekter - da forhandlere ser nytten.

              Ellers, er det faktisk slik at vi å på 5 dager har vi faktisk har over 5400 ulike besøkene Det er faktisk sinsykt bra til å være en "lite" nisjeside i www sammenheng.

              Comment


              • #8
                Originally posted by affa
                Støtter meg på JOO her; Vær så god alle sammen. Artikler/skribenter blir mottatt med takk !!


                Utenom det så leverer vi vel godt over både det RC Universe og Model Airplane News gjør feks
                Joda vi lever nok over, men det er en ting vi (jeg) ikke har til store reklamefinansierte magasiner som t.d. Man, og det er tillit. Noe som jeg uten tvil har til samtlige testere her på forumet, være seg den færske eller den erfarne. Jeg er 100% sikker på at vedkommende er ærlig, og at vedkomende kan stå inne for det de har skrevet. Samt at de ikke er redde for å diskutere sin egen artikkel, og eventuelt ta til seg korreksjoner eller nye opplysninger.
                Det er dette som gjør det så fantastisk for oss som sitter og leser artikklene.

                På godt og vondt så styrer det våre innkjøp slik at vi har en god formening om hva vi kjøper. Vedder på at butikkene merker om en vare er testet og kommer ut med minimum ok fra MFN`s testpanel (for ikke å si om den kommer ut med stjerner i margen). For min del handler det ofte om å finne beste produktet til rimligst pris (nytte /kost forholdet) når jeg leser en test. Er varen interesang for meg så skjerper jeg øyelokka og ni leser alt som står i testene (leser vist nesten alle like vel men dere skjønner hva jeg mener ). Om en vare har feil eller mangler er ikke nødvendigvis det samme som at jeg ikke kjøper den, faktisk heller tvert i mot. En vare som jeg vet fallgrubene med er for meg en sikker vare, bare gjøre som gutta foreslår på de vansklige punktene, og ut kommer jeg på andre siden i godt humør og med ett topp produkt og ett fett glis, alt takket være testene eller innspill her på forumet.

                Så gutter (joo? ) trykk på gadget knappene deres og del opplevelsen med oss alle.
                Og til alle butikker som mener dere har gode produkter å tilby, om dere synes salget går trått, så finn noen i testpanelt eller der om kring med nok erfaring til å kunne bedømme produktet, og sett de i arbeid.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by joo
                  Eller for å si det på en annen måte kapia; vi er ikke så mange som skriver, og det er ikke alle prosjektene vi driver med som er verdt en artikkel.
                  hei!
                  jau, jeg tenkte kansje ikke over at dere ikke er mangen...
                  er jo egentlig fine artikler og mangen over tiden. (jeg har lest alle om fly :P)
                  men jeg er sikkert ikke alene om å synest det er julaften å lese om nytt elektro fly på markedet.
                  hva bruker dere til å skrive i? word?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kapia
                    hva bruker dere til å skrive i? word?
                    Artiklene legges opp på et eget område av MfN hvor kun skribentene har tilgang. Her bruker vi en editor som ligger i systemet. Flere av oss bruker Word når artiklene skrives for enklere sjekk av grammatikk og korrektur, samt at det er litt lettere å skrive de ut for gjennomlesing.
                    Odd Sundet
                    http://www.imacnorge.no

                    Comment


                    • #11
                      Ja selv jeg som har et hat-forhold til PC`er klarer å skrive artikler med editorene vi bruker. Og det sier ikke lite Men tror enkelte (særlig Supra) sannsynligvis er lei av å prøve å lære meg banale ting her. Har en del gode råd printet ut og hengende rundt skjermen til hjelp.

                      Heldigvis er der nettopp sluppet en artikkel av vår nyeste skribent på et aktuelt fly for mange. Jeg fikk ikke mindre lyst på en Katana selv, men... Og der er flere som er nesten ferdige, litt å hvile øya på kommer det.

                      Når det gjelder sammenligningsbare måledata på motorer har vi et "kvalitetsproblem"... Vi har diskutert å handle et kraftig PSU som kan gi oss dønn stabile spenninger til den bruken men kostnadene på det vi trenger er formidable! Ligger litt på is siden det lille som er av overskudd er brukt til oppgraderinger på forumet.

                      Jada VM, ikke vær redd for at vi slutter å få gadgets i huset eller at vi ikke skal dele våre (subjektive) erfaringer med sakene.

                      Visst kapia; kommer mer elektro-fly framover! Har et par spennende (og IKKE dyre) godbiter på gang selv. Men dessverre må dere også finne dere i et par seilfly til under lupen... og så vil neste år bringe et par artikler på noen dyre maskiner. Altså fly for hekta entusiaster uten respekt for andres økonomi. Men det gjør bare at MfN blir enda bedre og ikke at det ekskluderer noen håper jeg.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by joo
                        Når det gjelder sammenligningsbare måledata på motorer har vi et "kvalitetsproblem"... Vi har diskutert å handle et kraftig PSU som kan gi oss dønn stabile spenninger til den bruken men kostnadene på det vi trenger er formidable! Ligger litt på is siden det lille som er av overskudd er brukt til oppgraderinger på forumet.
                        Bare en tilleggskommentar: Forumet var ikke så fryktlig dyrt. Det som har slukt mye penger i disse dager, og fortløpende fremover er leie av egen server og MASSE linjekapasitet. Kostnadene for dette ligger på ca. 1600,- eks. mva. pr. mnd. med en etablering på rundt 2000,- eks. mva. Dette har vi fått til pga. godt gjennsidig sammarbeid med våre annonsører mm. igjen pga. av dette nettstedet og RCMarked.no er meget godt besøkt

                        Fremover nå planlegges det å gå over til et mer avansert publiseringssystem. Kostnadene for dette blir høye, men det skal vi klare!

                        Comment


                        • #13
                          uansett hva dere gjør stå på dette er absolutt det beste nettstedet for modellfly og heli
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tyor
                            uansett hva dere gjør stå på dette er absolutt det beste nettstedet for modellfly og heli
                            Så absolutt, og det med god margin.
                            Skjønner jeg får anledning til å lære litt om super dyre og avanserte ting neste år. Bare ta det med ro joo, jeg elsker å lese om gadgets (fly er også gadgets om de er kule nok), enten de koster en femmer eller 40-50K. Digger å være med i en hobby med ett felleskap som favner alt fra skrotnisser til $ maniacs. Det beste er når nevnte ytterpunkter kan sette seg ned å diskutere/beundre sine respektive ytterpunkter av noen fly/utstyr. Synes foresten å merke at begge sider begynner å bli åpnere for den andre dess lenger de er her på forumet. Litt av hvert og mye av det midt i mellom burde fortsatt være en vinnende oppskrift. joo`s ord om at det sjeldent er så tilfredstillende som når en er i stand til å dra frem en rimlig cool gadget/fly, som virkligt er mye for penga, og dele det med de andre her på forumet (t.d. EGE/Gjedda). Er etter mitt skjønn absolutt almengyldige. Her er det viktigt å huske at ting som kansje koster noen kroner, likevel må anses å være rimlige. Husk alt avhenger på hva de samenlignes med i kvalitet/pris. Her synes jeg MFN sin stab av skribenter har vært flinke, og faktisk bare blir bedre og bedre.

                            Jeg synes antallet artikkler egentlig bare er helt rått, jeg leser jo oftere om nye ting i artikkler her enn t.d. i mitt MAN blad. Og er ikke det stort så vet ikke jeg hva dere samenligner med. For den som trenger enda mere så er jo RCU også bare ett par taste trykk unna, og når man så slår sammen alt dette blir jeg nesten helt overveldet, selv om jeg foretrekker å lese om tingene her på forumet da.

                            Tror ikke jeg har ord som fult ut kan dekke det MFN har betydd for modellfly norge siden det begynte å ta av. Profosjonell jobb er utført av personer med alt for dårlig tid og sikkert ofte med manglende forutsettninger i forhold til kravene vi har lesset nedover skuldrene deres.
                            At nå sponsorene har kjent sin besøkelses tid, og tydligvis støtter opp med sine anonser (men det tjener de nok inn i gjenn på blandt annet meg ). er bare kjempemessigt.

                            Til slutt vil jeg rette en stoor takk til Klaus sin familie som sikkert har måttet lide litt for MFN`s stjerne skulle stige. Du kan gjerne sitere meg hjemme Klaus, familien din aner ikke hvor mye godt som kommer ut av tiden de ofrer med deg for MFN (dette gjelder også for andre i mfn gjengen som bruker av familiens tid til mfn).
                            Tusen takk.
                            Vingemutteren.
                            Last edited by Vingemutteren; 02-12-05, 23:12.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #15
                              Selv om jeg nok må sies å være en nokså snever fyr som kun er interresert i seilfly/hangflyging så føyer meg inn i rekken av svært fornøyde brukere. At forumet ikke flommer over av seilflystoff får så være. Den som spør får jo svar uansett om dette går på seil, heli eller hva det må måtte være.
                              Det tyder på en stor brukermasse med svært bred og detaljert kunnskap på mange felter. Bra

                              At forumet nå er blitt oppgradert er nok en svært fornuftig investering for å holde på disse brukerne, og samtidig søke ytterligere vekst.

                              Vet at dette er ment å være et gratis forum, men personlig mener jeg at Dere burde vurdere å lage et opplegg for "frivillig medlemskap". Dette ville nok kunne skaffe noen kroner ekstra i kassen.
                              Når jeg tenker på hvor mye penger vi bruker på denne hobbyen vår ser jeg det som svært uproblematisk å skulle være frivillig medlem så jeg kan bidra litt til videre drift jeg også.
                              Om Dere setter en slik frivillig avgift til noen symbolske kr. pr. mnd. (50-lapp eller sånn deromkring) så blir det vel fort noen $ av det også.

                              Jeg skal være den første til å melde meg inn om dette skjer.

                              Vel vel, uansett hva dere velger å gjøre
                              Takk for et kjempbra forum. Jeg har kommet for å bli
                              Mvh
                              Torbjørn Gustafson
                              www.trmfk.no



                              Will fly for food

                              Comment

                              Working...
                              X