Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warbird som nr. 2 fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warbird som nr. 2 fly?

    Heisann!

    Har nå flydd e-starteren en del turer, og begynner å føle at jeg har fått litt taket på flygingen. Jeg har derfor begynt og tenke litt på og kjøpe et nr 2-fly, og har da veldig lyst på en "warbird" fra 2. verdenskrig(disse var nok noe av grunnen til at jeg begynte med denne hobbyen.

    Jeg lurer derfor på om dette er noe som kan anbefales til "formålet"? Har nemlig hørt at disse flyene er ganke vanskelige og fly. .?

    Har kikket litt rundt på nettet etter modeller rundt tusenlappenm, og sett at det er veldig forskjell på hvilke funksjoner som blir brukt på forskjellige merker og typer. GWS har både høyderor, sideror og balanseror, Alfa models bruker bare balanse og høyde mens microflyene til GreatWings bruker høyde og side(trodde egentlig ikke dette var mulig på lavvingefly). Har alltid innbilt meg at alle tre funskjonene bør være med, eller?

    Lurer så på om det er mye forskjell på vanselighetsgraden på fly fra samme merke men forskjellig modell. Har ganske lyst på GWS ME109, -F4U Corsair og, selvfølgelig Spitfire. Noen som vet hvordan disse flyene er å fly i forhold til hverandre, og i forhold til de andre GWS modellene? Kunne også godt tenkt meg Alfa FW190 og Corsair, men disse er kanskje hakket vanskeligere å fly..?

    Har også siklet mye på Flying Styro modellene til Grffin, men disse er visstnok vanskelige og bygge. Men jammen er de fine!

    Vil gjerne høre forslag til andre modeller, og takker for all hjelp jeg kan få!
    Jon D.

  • #2
    har både hatt gws corsair og alfa Hayate. og begge er ganske lette å fly. gws´n er kanskje litt mere nybegynner fly da den tåler litt mere. og hvis man holder den lett så flyr den veldig fint med orginal motoren. Alfa flyet flyr også veldig bra men er kanskje litt vanskeligere fordi det går en del fortere. også tåler det ikke så mye/er vanskeligere å reparere. Alfa flyet er selvfølgelig mye finere en gws flyet. men opriktig så syntes ikke jeg det er verdt så mye som det koster. Har selv siklet mang en gang på flyingstyro kit sine, spesielt stuka den er tøff. og hadde det vært vanlig nett butikk hos griffin med en kjøp nå knapp så hadde jeg sikkert hatt den for lenge siden
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment

    Working...
    X