Announcement

Collapse
No announcement yet.

MicroPylon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da ser det ut til at det ikke er noen vei tilbake....

    Elefun sponser følgende :


    hyperion 4ch + x-tall
    motor + regulator (børste)
    pq 2s 300mah
    propell

    Lader har vi i klubben , servoer har jeg ...
    Glemt noe ?

    -Exlex-
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment


    • #47
      Originally posted by -Exlex-
      Da ser det ut til at det ikke er noen vei tilbake....

      Elefun sponser følgende :


      hyperion 4ch + x-tall
      motor + regulator (børste)
      pq 2s 300mah
      propell

      Lader har vi i klubben , servoer har jeg ...
      Glemt noe ?

      -Exlex-
      Om du har lim så er det vel ikke noe bortsett fra pågangsmot Glimrende av Elefun å sponse De er virkelig min favoritt RC butikk!

      Husk når du bygger, hvert eneste gram teller på slike små modeller. Selv hvilket lim du velger... Epoxy er greit, men "forferdelig tungt", Jeg forrerekker UHU-Por eller CA (Lynlim) for isopor. Om du bruker epoxy bruk særdeles lite, litt mindre enn du tror må til. Noen cm kabel for mye veier også noen gram. Er det ikke påbudt med landings hjul, dropp dem. Husk maling og klistremerker er TUNGT, må du ha farge, bruk Permanent markers (Tusj).

      Ser den Mottakeren du har fått veier 7 gram... Litt mye spør du meg men regner med den er stabilere enn de lettete GWS mottakene... Om det er GWS ICS50 kontrolleren du har fått er den OK, men kapp ledningene så kort du får den, og lodd motoren rett på kontrollern.

      Forresten, hvilke servoer planleger du å bruke? Vekt?

      LYKKE TIL!
      Last edited by purple; 07-01-06, 12:56.
      Cheers,
      Tore, Alta

      Comment


      • #48
        Har UHU por her , tenker jeg bruker det .....
        Når det gjelder servoer har jeg 2 Hitec HS55 og 2 av de minste waipoint servoene liggende ...

        Hva slags motor eller regulator det er snakk om vet jeg ikke enda , men jeg skulle få litt tips av Elefun for å få det meste ut av sakene ...
        Elefun har enestående service ... alle i klubben her lokalt som har handlet hos dem er veldig fornøyd , undertegnende inkludert.

        Nå er det bare å glede seg og grue seg litt til Søndag 22 Jan... show skal det bli....

        Flere tips til bygging mottas med takk! nytt for meg dette med slike fly i "mygg" klassen. hehe

        -Exlex-
        ____________________
        : -Exlex-
        : Thor Arne Jensen
        :::::::::::::::::::::::::::

        [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

        Comment


        • #49
          Originally posted by -Exlex-
          Da ser det ut til at det ikke er noen vei tilbake....

          Elefun sponser følgende :


          hyperion 4ch + x-tall
          motor + regulator (børste)
          pq 2s 300mah
          propell

          Lader har vi i klubben , servoer har jeg ...
          Glemt noe ?

          -Exlex-
          Bra reklame for elefun. tøft at det blir noe av det. nå krever vi full media dekning her på forumet
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #50
            Originally posted by tyor
            Bra reklame for elefun. tøft at det blir noe av det. nå krever vi full media dekning her på forumet
            Ja regner med det er flere som blir ta seg av "Mediadekning" og poste her på forumet.... allefall noen som har lovet seg bort allerede....... men blir sikkert fler som knipser....


            Originally posted by joo
            Hahh!!! Her venter vi i spenning for å se om begge parter tar utfordringene

            Lover å ta bilder og dokumentere en eventuell deltakelse i konkurransen!


            -Exlex-
            ____________________
            : -Exlex-
            : Thor Arne Jensen
            :::::::::::::::::::::::::::

            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

            Comment


            • #51
              Så bra!, gratulerer med sponsor!. Elefun stiller forøvrig velvilligst som sponsor også med premier til lotteriet i Ekeberghallen, selv om de ikke kommer med butikk-stand.
              Bruk waypointservoene til høyde- og ballanseror, glem sideroret.
              Kopiér Elefunlogo etter beste evne med tusj.
              Understell er ikke påbudt.
              Det ligger byggeanvisning på Fly, men det står kanskje ikke så mye om: Hengsleren helt transparante tapen synes jeg er best, 8-10 mm bredde, full rorlengde. Lenker: Krympestrømpen rundt Z-bøyd pianotråd og karbonstav krymper jeg med loddebolt, tar den siste sentreringen av rorene med radioen på og så CA.

              Comment


              • #52
                Det skulle selvfølgelig være Fly

                Comment


                • #53
                  Tyngdepunkt: alle disse flyene er forskjellige i formen og det er mye vinge og stabilisering i de horisontale kroppsdelene, så tyngdepunktet vil variere, men 25-30% fra forkant målt midt på vingehalvdelene kan prøves først. Lit smak og behag i forhold til respons og stabilitet dette, så bruk borrelås til batteriet så det kan justeres frem og tilbake. Jeg har derfor montert reg. og mottaker på samme side som servo slik at hele den andre siden er disponibel til batteriet.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by -Exlex-
                    Har UHU por her , tenker jeg bruker det .....
                    Når det gjelder servoer har jeg 2 Hitec HS55 og 2 av de minste waipoint servoene liggende ...
                    Gå for de Waypoint servoene, Hiteckene er vel over 6 gram stykk...
                    Når det gjelder å feste rorene har jeg brukt UHU-Por med stor hell. En tynn stripe langs flatene la det tørke litt før du fester de, sitter såom bare det.

                    Originally posted by -Exlex-
                    Flere tips til bygging mottas med takk! nytt for meg dette med slike fly i "mygg" klassen. hehe
                    Mygg? Over 50 gram? Jodda vi har slike mygge her oppe i Finnmark
                    Leste akkurat om ny verdensrekord i Micro RC fly: 0.8456 grams, med batteri, motor og alt! Det er mygg det
                    Les mer her: rchomepage.com - rchomepage Ressurser og informasjon
                    Cheers,
                    Tore, Alta

                    Comment


                    • #55
                      Kjempebra att det gikk i orden.
                      Nå må hodepryden som sist ble brukt av Maximuz tas frem igjen.
                      Exlex trenger den på Ekeberg.

                      Cessnaknuseren
                      Bjørn Sandbæk
                      Cessnaknuseren
                      Bjørn Sandbæk

                      Dæ går litt mindre lim nå.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Cessnaknuseren
                        Kjempebra att det gikk i orden.
                        Nå må hodepryden som sist ble brukt av Maximuz tas frem igjen.
                        Exlex trenger den på Ekeberg.

                        Cessnaknuseren
                        Bjørn Sandbæk
                        Hodepryden er tatt frem for støvtørring og polering , det er jo tross alt et Race dette her... dessuten kan den være god å ha når bearcat skroget begynner sin ville ferd i trangt luftrom med muligheter for nødlandinger i nakkerota på en forvirra pilot. Vurderer extrautstyr til hodepryden, men det får bli en overaskelse til racet. Rett utstyr er halve jobben har jeg hørt.

                        -Exlex-
                        ____________________
                        : -Exlex-
                        : Thor Arne Jensen
                        :::::::::::::::::::::::::::

                        [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by purple
                          Mygg? Over 50 gram? Jodda vi har slike mygge her oppe i Finnmark
                          Leste akkurat om ny verdensrekord i Micro RC fly: 0.8456 grams, med batteri, motor og alt! Det er mygg det
                          Les mer her: rchomepage.com
                          Joda , møtte en del av 50+ mygg i skvadron formasjon selv så langt sør som Troms da jeg var i forsvaret... de var (Howard) Huge(s) i forhold til Østlands standard... Ikke rart man er inspirert til microflyging i Nord i allefall, altid mulighet for en dogfigt med en skvadron blodtørstige kamikaze mygg.

                          Man skal være litt forsiktig med å fly for nære infam husmor med fluesmekker i hånd med den der Micro RC saken på 0.8456 gram, kan fort bli offer for en meget kort flygerkarriere.
                          KLASK....


                          -Exlex-
                          ____________________
                          : -Exlex-
                          : Thor Arne Jensen
                          :::::::::::::::::::::::::::

                          [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                          Comment


                          • #58
                            hehe. dette blir spennende, da gjelder det bare for resten av oss lokal heltene fra helgøya å stille opp som fans og moral støtte til -exlex- da... Hode pryden skal være med, blitt en tradisjon her på øya, =) Mangler bare å få trykt noen t-shirt med støtte til -exlex- da.
                            -Maximuz-
                            Johnny Rosenlund
                            -------------------------------
                            Helgøya Modellfly klubb
                            Rena Modellfly klubb

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by -maximuz-
                              hehe. dette blir spennende, da gjelder det bare for resten av oss lokal heltene fra helgøya å stille opp som fans og moral støtte til -exlex- da... Hode pryden skal være med, blitt en tradisjon her på øya, =) Mangler bare å få trykt noen t-shirt med støtte til -exlex- da.
                              Jepp.... dette blir gøy.

                              Cessnaknuseren
                              Bjørn Sandbæk
                              Cessnaknuseren
                              Bjørn Sandbæk

                              Dæ går litt mindre lim nå.

                              Comment


                              • #60
                                Da er det klart for en ny episode av -Exlex- gjør ting han ikke kan...

                                2 godteri esker har ankommet i posten ....

                                Spretta spendt opp esken fra Ultramicro , her lå det en flatpakka depronkjærre gitt, av merket Bearcat designet av Martin Krafft Design , produsert av Ultramicro, pent innpakket i plast. av med plasten....
                                I settet var følgende med:

                                2 stk depronflak , med flotte utskjærte skrogdeler, vinger, stab, hjul og legger.
                                1 stk carbonstang i 1 mm
                                1 stk pianotråd 1 mm
                                1 stk krympestrømpe
                                1 stk finerplate? med laserskjerte hjulnav og rorhorn.

                                Den andre snadderpakka var fra Elefun .. fram med stanlyen , sprette , sprette.. WOW ....

                                Her var det mye godsaker ja...

                                I GWS ICS-50-J speedcontroller
                                2 GWS CN12-RXC motorer
                                1 Hyperion DSP 4ch SC Reciever 35mhz
                                1 GWS mini X-tall
                                1 PolyQuest PQ-80300-HG 2S 7,4v 300mAh lipocelle
                                2 par Deans Micro connectors
                                9 stk GWS 3x2 propeller
                                En STOR haug med klistremerker

                                Og som ikke dette var nok ... T-skjorter og Nakkestropp for sender til hele supportgjengen...

                                Ble helt blank i augene her ....

                                Da var det til å bygge da ... løsne skrogdeler fra platene .. ørrlite pussing av noen grader som ble gjort med skalpell. Første steg etter dette var å hengsle ror med tape.. Hadde noe syltynn dekortape som jeg hadde kjøpt på Biltema liggende , denne var ca 2 cm bred , så delte denne i 2 på langs og hengslet rorene på vingen slik det sto i byggeveiledningen jeg lastet ned fra krafft design sine sider. Etter taping løsnet jeg rorene fra vingen og skråskjærte vingen i underkant slik at rorene fikk plass til å bevege seg i begge retninger. samme prosedyre for stab/høgderor. Limte inn 2 karbonstenger i vingen med UHU Por slik veiledningen viser. Har bestemt meg for å droppe sideror så ingen modifisering der. Så var det fram med tusj , dekor må man jo ha... og sponsorene må jo få litt plass på flyet . Elefun ble begunstiget med klistremerker . Disse var av syltynn plast , så tror ikke de betyr all verden på vekt. Se bilder.
                                Så var det tid for tørr montering .. ta noen bilder .

                                Fortsettelse følger.....

                                -Exlex-
                                Attached Files
                                Last edited by -Exlex-; 11-01-06, 21:10. Reason: Byttet bildene , da jeg kom i skade for å publisere i feil format , bildene er nå i 800x600
                                ____________________
                                : -Exlex-
                                : Thor Arne Jensen
                                :::::::::::::::::::::::::::

                                [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                                Comment

                                Working...
                                X