Announcement

Collapse
No announcement yet.

MicroPylon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjempe bra innsatts Exlex.
    Vant eatet ditt og nr. tre i finalen gitt.
    Gratulere så mye.
    Odd Arne
    PS: Thomas har lagt ut bildene som jeg tokk.
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

    Comment


    • Originally posted by purple
      Vi venter i spenning
      Hvordan gikk det med deg og Toonraceren?
      Virker helt greit, men må ha SMÅ utslag, hvis ikke blir den rabiat.
      Nå hadde jeg noe trøbbel med støy på mottakeren (noe gammelt rusk), men denne komme nok til å fly mer med tiden. Bl.a. trotlet den ned av og til, og det ga et noe nærvøst flybilde, eller med andre ord, jeg vant ikke akkurat.
      Men jeg hadde det gøy.
      Min "nye" Skorpio Nieuport flløy imidlertid nydelig, og så vant jeg en Scorpio Hurricane og mottaker. Byggingen er i gang.
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

      Comment


      • Da er jeg å cessnaknuseren i gang med litt video materiale her... Kommer en liten teaser i kveld
        -Maximuz-
        Johnny Rosenlund
        -------------------------------
        Helgøya Modellfly klubb
        Rena Modellfly klubb

        Comment


        • Originally posted by Vingemutteren
          Maximuz, vi ber på våre knær. Kjør pc`n på fult å få lagt ut en snutt eller tre.
          -Maximuz- er desverre litt opptatt utover kvelden , men har lovet å prøve å redigere en liten "Trailer" allerede sent i kveld/natt, hvis gluggene hang oppe lenge nok.


          Ja dette ble en av de flotteste dagene jeg har hatt på lenge.

          Startet opp kl 06.00 i dag tidlig med de siste forberedelser og pakking , mat og kaffe før avreise. Kl 08.00 samlet vi troppene fra Helgøya Modellflyklubb, det ble 2 fulle biler faktisk.
          Litt tekniske data på TEAM EXLEX:
          9 stk i tallet
          5 herrer og 4 damer
          alder 3 - 45 år
          Exlex representert i 3 generasjoner , Exlex (i egen person), Ida (datter), Emilie (Barnebarn).
          Ellers besto teamet av Linda, Laila, Cessnaknuseren, -Maximuz-, Nils Peder og Kjell Trygve
          Vi var framme ved Ekeberghallen ca 10:30 da begynte parkeringsplassen allerede å fylle seg opp. Dette lovet bra.
          Så var det å lesse med seg utstyr og pylonracer og finne seg en plass i Hallen. Ved inngang ble vi ønsket velkommen av arrangør og "Booket" inn, Jeg som deltager og resten som publilkum. Jeg fikk Deltager nr 20 på brystet.
          Jeg hadde nervene rimlig under kontroll enda , men kikket febrilsk rundt etter gutta fra Elefun , jeg hadde jo defekt motor i raceren min som måtte byttes.
          Fant meg en plass på ett bord, fram med loddebolt og skalpell. Puh , der dukket gutta fra Elefun opp med ny motor, og ved spørsmål , kvanta kosta.. svaret var zip, zero ,nada. DU snakker om Service fra vår utstyrssponsor.
          Da var det bare å få limt inn igjen motoren da , brukte UHU por da jeg regnet med at den ble "Seig" nok til konkuransestart i PylonRace kl 11:45.
          Tok meg en runde rundt og kikket på godteri bordene fra de forskjellige forhandlerene som hadde stands og utsalg. HUH, her var det mye godsaker.. vandret rundt blank i øya og mo i knea. Må jo motvillig innrømme at jeg hadde begynt å få sansen for depronflak med tilhørende elektriske dippedungser, og det var godt representert på de forskjellig standene.
          Så var det å ta ei runde langs deltager bordene, her var det masse flotte modeller å se på, noen var sågar til salgs. Jeg slo av en prat med flere her på forumet som kom og presenterte seg , da det ikke var tvil om at det var -Exlex- som vandret rastløst rundt blandt publikum. Grunnen til at så mange straks gjenkjente meg var vel kanskje t-skjorta jeg hadde fått fra Elefun og modifisert litt med -EXLEX- i store bokstaver bak på ryggen , med tilhørende undertekst "Gjør ting han ikke kan" ,hehe. Kjekt å få hilse på flere av dere spaltepløyere her på forumet.
          Så var det klart for Pylon Race da... jeg beholdt fortsatt fatningen enda ... ikke alt for mye konkuransenerver, ikke engang rockefot.. , å nå var det klart til start... Fikk med meg -Maximuz- som "launch assistent" . Så var det på med den tidligere omtalte hodepryden da.. det hadde jeg lovet Team Exlex at jeg skulle bruke under konkuransen... på med skinnhjelm og tyske snøbriller fra WWII, stemplet 1941 på eskelokket til oppbevaringsboksen.
          3..2...1... START... Så bar det iveg på de villeste ferder, dette var flytur nr 3 med dette flyet. Jomfutur som gikk greit, 2 tur som endte med fiasko og ødelagt propell og motor, og så rett på konkuranse... var veldig spent på om jeg hadde truffet balansepungtet på modellen denne gangen. Joda , doningen virket grei den.. da var det opp til piloten....
          Jeg hadde forhåpninger om å klare første sving og ei langside, klarte jeg det var jeg egentlig fornøyd... joda , det gikk greit , rundet andre sving ... UPS.. flyet litt ut av kontroll ja.. upp og ned .. holdt på å fly ned motstanderen min som sto der intetanende om flygene depronflak på ville veier ... PULL UP, svisj... det gikk bra med ett skrik, (nå begynte publikum kanskje å forstå hvorfor jeg stilte med hjelm og briller) jeg lå nå sist , og måtte virkelig konse litt og ta meg sammen .. gjorde en noenlunde bra sving rundt pylon igjen og nå gikk det bedre , fikk opp farta litt .. Nå svikter hukommelsen litt ,husker ikke om det var på 3 eller 4 runde jeg klart å ta ledelsen i mitt heat, men det holdt til mål... HELT KONGE... dette var helt ufattelig... jeg var i finalen..
          Batteriskift ... så var det klart til finale... Her hadde jeg ikke store forhåpningene.. så målet var egentlig bare å fullføre 4 runder. 3...2...1... START , så var vi igang... vææææ, runda noenlunde greit første pylon , men så var jeg frakjørt .. hjalp ikke om Pål Vindfallet fløy med radioen på ryggen eller at det ble strafferunder.. her hadde jeg ikke nubbesjangs.. Jeg hadde havnet i konkuranse med Eliten av Norske modellflygere .. det kunne man lett se, men jeg beit tenna sammen , JEG SKULLE TIL MÅL... og det gikk .. kjempefornøyd... en 3 plass var laaaangt over hva som var forventet.
          Og ikke som om dette var nok , jeg hadde blitt bitt av depron/inndor basillen , den hadde bitt seg skikkelig fast og det blir neppe siste gang jeg blir å se på inndorflyging heretter.
          Må bare rette en STOR takk til Martin Krafft, Ultramicro og Elefun som gjorde dette mulig for meg. En stor takk går også til arrangør Cirrus-rcfk for ett flott og godt gjennomført Fly Inn 2006 !!! Stor takk går også til Team Exlex for moralsk og psykisk støtte. Takk for en flott dag i Ekeberghallen!!

          Legger ut bilder i ny post bare jeg får rezise't og pakket dem litt.
          ____________________
          : -Exlex-
          : Thor Arne Jensen
          :::::::::::::::::::::::::::

          [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

          Comment


          • Da blir du vel å se på Fagernes å da før Påsken?
            Innendørs der på fredag fra kl. 2100, og utover.
            Odd Arne
            OAF
            Caliber 30FT MiniTitan
            Div Fly
            Radio Hitec Aurora 9
            www.ringerikemfk.com
            http://modelsport.no/

            Comment


            • Originally posted by Trondhjem
              Kjempe bra innsatts Exlex.
              Vant eatet ditt og nr. tre i finalen gitt.
              Gratulere så mye.
              Odd Arne
              PS: Thomas har lagt ut bildene som jeg tokk.
              Takker og Bukker ...

              Hyggelig å hilse på deg , takk for masse flotte bilder også !!
              ____________________
              : -Exlex-
              : Thor Arne Jensen
              :::::::::::::::::::::::::::

              [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

              Comment


              • Originally posted by Trondhjem
                Da blir du vel å se på Fagernes å da før Påsken?
                Innendørs der på fredag fra kl. 2100, og utover.
                Odd Arne
                Skal man slettes ikke se bort fra, Cessnaknuseren og jeg har syslet med tanken på deltagelse... vi får se når den tid kommer... dette ga mersmak...
                ____________________
                : -Exlex-
                : Thor Arne Jensen
                :::::::::::::::::::::::::::

                [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                Comment


                • @Exlex
                  Bare så du vet det, jeg er mektig imponert. Skjønner at dette var moro så det rakk.
                  Vil takke alle dere som skriver inn om hvordan det gikk og bilder, video + alt det derre. Ordentlig artigt når jeg kan sitte her på sunnmøre å nesten føle jeg har vært i ekeberg hallen i dag. Lysner litt opp i en stormfull dag med null sjanse til noe som helst flyving. Hum, kom på at jeg har en styrbar drage etteller annet sted, men nei, har dere sett. Er jo mørkt jo. Får fortsette å kose meg med bildene fra ekeberg, mye snadder der.

                  Ellers en stor takk til Exlex sine sponsorer, som mere eller mindre har mulig gjort at denne topick har kunnet utvikle seg til den høydaren den er. 113 poster så lang!
                  Med UltraMicro og Elfun i store bokstaver over alt (var dette riktigt oppfattet Exlex?) så tror jeg dere fikk valutta for innsats og penger, og ikke minst en velfortjent applaus fra meg og de andre her på forumet
                  Last edited by Vingemutteren; 22-01-06, 21:15.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • @Vingemutteren

                    Takk,takk .. Håper det været løyer på sunnmøre snart , men regner med det blir litt aktivitet i denne tråden enda , så følg med...
                    ____________________
                    : -Exlex-
                    : Thor Arne Jensen
                    :::::::::::::::::::::::::::

                    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                    Comment


                    • You bet, takken var noe på forhånd (sleipt forsøk på å få gutta med videoene til å stå på litt ekstra for vår del ) men ektefølt. Har ingen planer med å stoppe å lese topicken for det.
                      Appropo. Flyegenskapene. Hvilket oppsett fungerte best rundt pylonene?
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • Står på for harde livet her jeg Blir bare en liten (fort redigert)"Teaser" i kveld. Se om jeg får redigert mer i morgen... Legger ut i kveld så fort den blir ferdig.....

                        Følg med.
                        -Maximuz-
                        Johnny Rosenlund
                        -------------------------------
                        Helgøya Modellfly klubb
                        Rena Modellfly klubb

                        Comment


                        • Originally posted by -Exlex-
                          -kjempefornøyd... en 3 plass var laaaangt over hva som var forventet.
                          Gratulerer fra Alta også! Kjempearti å følge med på denne trådet. Godt skrevet fra konkuransen, det var så jeg følte spenningen!

                          Var å fløy min 60 cm Toonracer i Finnmarkshallen i dag, jomfrutur. Fløy veldig bra! Nu bygger jeg en mindre og får med meg noen fler så blir det RACE!
                          Cheers,
                          Tore, Alta

                          Comment


                          • Gratulerer Exlex hørtes ut som kjempeartig detta. Blir spennende å se video også.
                            Last edited by tyor; 22-01-06, 22:30.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • Imponerende flyging -exlex-.
                              Dette gikk jo over all forventning. Helt utrolig hva den hodepryden gjør med selvtiliten.
                              Det var meget hyggelig å treffe MFN-folk som Tema95, Joo og Trondhjem som jeg ellers kun har kontakt med på forumet.
                              Jeg vil også takke Cirrus RC Flyklubb for ett bra gjenomført stevne og en hyggelig dag.
                              Det frister virkelig til gjentakelse å komme ned til dere.
                              Cessnaknuseren
                              Bjørn Sandbæk

                              Dæ går litt mindre lim nå.

                              Comment


                              • Da er video'n redigert, men jeg får ikke lastet opp på putfile.com!!!! grr! Kan legge den på google, men da vil det ta et par dager før den ligger publisert. Video'n ble på seks minuter og er presset ned til 22mb med sånn noenlunde kvalitet.
                                -Maximuz-
                                Johnny Rosenlund
                                -------------------------------
                                Helgøya Modellfly klubb
                                Rena Modellfly klubb

                                Comment

                                Working...
                                X