Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sendervott/transmitt-tray

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sendervott/transmitt-tray

    Fant en topic om noe som heter Trans-mitt fra i fjor, men nå funker ikke siden til forhandleren.
    Noen som vet hvor man får kjøpt en isolert senderpult?
    Til hitec eclipse eller en universal-tray.
    Er kaldt nå for tiden..
    Attached Files
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

  • #2
    http://www.celtic-griffin.com/

    Denne karen mener jeg har no slikt
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      http://www.raydiowarm.com/

      Comment


      • #4
        Også smallsize.no selger en sånn.
        -----------
        Bengt

        Comment


        • #5
          Hei.

          404 Not Found

          Denne er jeg meget forøyd med. Det går ann å ha sender`n liggende løs inne i den. Jeg bruker graupner mc-22 i senderpult inne i den vind baggen, det er helt optimalt syntes nå jeg. Meget bra vind bag.

          Den selges hos Thorbjørn å Kåre: Rc-seilfly.no - Modellflysport for ca 650 kr.

          Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Senderpult

            Falcon har også et alternativ..404 Not Found
            Mvh

            Ragnar Bye

            DG 300/17 Multiplex
            Caramba Krause
            Legend Airtronics
            Miraj Aeromod

            Comment


            • #7
              Originally posted by OAK
              Jeg testet denne for noen uker siden, og ble ikke videre imponert... Den var varm nok, men dugget noe helt vanvittig. Og hva skal man med et "vindu" hvis man ikke kan se gjennom det?
              Dugg kan jeg leve med, men at den gjennomsiktige plasten ligger helt nedpå stikkene var ikke like behagelig! Jeg brukte mer konsentrasjon på å dytte vekk plasten med hendene enn å styre flyet, og det er jo ikke helt ideelt. Her må jeg inn og lage en liten "dings" som holder plasten unna stikkene!! Lenge leve modige-fikasjoner...
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Dugg kommer du nok ikke utenom i noen av disse vottene som har vindu. Personlig har jeg vurdert å feste et fleece-stykke over vinduet for å slippe duggen.

                At vinduet ligger nedpå stikkene virker jo litt rart da stroppene som votten henger i rundt halsen er festet i "taken" slik at vinduet trekkes opp fra senderen. Men det hender at vinduet bulker seg litt ned på midten, og min erfaring da er at én dytt på denne bulken så holder den seg oppe.

                Et stort pluss ved denne votten er hullene der du putter inn lankene er elastisk slik at den tetter godt om armen.

                mvh.
                Ole André

                Comment


                • #9
                  Hvordan er det med håndstartede modeller og slike "votter"?
                  Tenker da spesielt på Seilfly på hang/høystart, eller motorseilere.
                  Spesielt på hang/høystart så er det kritisk å nå tak i senderen snarest etter at modellen har forlatt handa.
                  Ser for meg vill panisk famling for å finne hølet i votten, med blikket stivt plantet på modellen.

                  Løsningen er selvfølgelig å ha med kastehjelp, men de gidder som regel ikke å stå og fryse på seg kattunger på hangkanten i timesvis

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pleym
                    Løsningen er selvfølgelig å ha med kastehjelp, men de gidder som regel ikke å stå og fryse på seg kattunger på hangkanten i timesvis
                    Richard da.. Du er jo gift jo mann!! Det er løsningen på problemet...

                    Jeg sleit faktisk litt når jeg skulle starte motoren! Throttle-stikka er liksom ikke helt lett å komme til..
                    En annen ting var jo selvfølgelig å få modellen ut på flystripa!

                    Men jeg ser for meg at det skal vøre litt klønete å fly når vi velger å holde på i alt for mange minusgrader!
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Å få modellen ut på stripa er ikke noe problem. I motsetning til nakkestropp der senderen kan tippe bakover så throttlestikka dyttes fram, er senderen helt stødig i denne trayen. Da kan man holde modellen med to hender uten å tenke på å holde radioen.

                      Håndstart på hang fungerer greit, kan jo alltids kaste med venstre mens man har høyrehåda på høyrestikka.
                      Blir vel værre med vinsj eller strikk der man må bruke høyderor og sideror.
                      Kommer jo også litt an på hva slags mode man bruker, eller hva Audun?

                      For å komme til throttlestikka når man starter motoren åpner man vinduet (så vidt jeg vet er det borrelås?).

                      Hehe.. Joda, det skal ikke være lett å ha det komfortabelt.
                      Run, live to fly, fly to live, aces high!
                      Erlend Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Ellers er fortsatt en kombinasjon av www.rcmitt.com og www.petalrc.com en bra deal.
                        Ikke tipper sendern og fingrene er varme (Kati syr vott etter mål, i ønsket farge og med monogram ).

                        Ja det dugger men jeg skal teste med en håndvarmer inni for å se om det hjelper.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by erlend
                          Håndstart på hang fungerer greit, kan jo alltids kaste med venstre mens man har høyrehåda på høyrestikka.
                          Blir vel værre med vinsj eller strikk der man må bruke høyderor og sideror.
                          Kommer jo også litt an på hva slags mode man bruker, eller hva Audun?
                          Jeg så ikke det som et problem nei...
                          Ellers burde et par pianotråder strategisk plassert inne i radiovotten gjøre susen for min del.
                          I militæret mener jeg vi brukte en gammel barne boblejakke.. Den fungerte aldeles utmerket! Man må jo ikke se på senderen når man flyr!
                          Audun Thinn
                          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tintin
                            Ja det dugger men jeg skal teste med en håndvarmer inni for å se om det hjelper.
                            Jeg bruker alltid 2 stk. håndvarmere i min vott, men det hjelper ingenting på duggingen. Eneste forskjellen er at med håndvarmere så fryser ikke duggen til is når votten ligger ubrukt en liten stund.

                            ...men godt og varmt er det.

                            Håndstarte fly er ingen problem så lenge man er venstrehendt....NOEN fordeler skal jo vi ha også

                            Comment


                            • #15
                              Jauda Thinnthinn, men erfaringsmessig blir det mye tidligere hjem med slik kastehjelp, som jeg sa i forrige innlegg. Det er gøy det første kvarteret den første gangen...

                              Kaste med venstre klarer jeg ikke, og erfaringsmessig så må jeg holde modellen med begge henda både på hangkanten og med høystartstrikk (jeg reiser ikke ut på hanget uten at det BLÅSER )

                              Hvis det er et sånt vindu som kan åpnes så er kanskje det en løsning, så kan man lure nevene innenfor når ting har kommet mer opp i høyden, og har roet seg ned.
                              Tenker jeg går for vindskjerm og fingervanter.... evt. blå fingre

                              Comment

                              Working...
                              X