Announcement

Collapse
No announcement yet.

St-model T3d Yak 54

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • St-model T3d Yak 54

    st-model t3d yak 54.....(nesten helt lik som wild beast) eller ikke???

    har jeg sjangs til å styre dette flyet? jeg har øvd en del på simulator og føler meg rimelig trygg.....
    Jonas K. Sønsteby

  • #2
    Hvorfor ikke prøve deg på en E-Starter først? Den modellen du nevner er ikke av den tilgivende sorten, selv om den nok er snill som ett lam med små utslag. Den vil ikke gi deg tenke pauser, så får du to sekunders hikke i planlegging og gjennomføring av flyturen, så er du i bakken. Med en E-Starter eller lignende. får du i det minste hjelp i disse to-tre sekundene som ofte inntreffer i begynnelsen. Så kan du heller kjøpe deg en mere avansert sak som den du nevner som modell nr to (da har du i det minste sjangs til å kunne kose deg med flyet.
    Forøvrig så er vel den ennå litt mere vill enn hva wild beasten er.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Har selv hatt lyst på dette flyet en stund. Har kun erfaring med Blade EPP (dvs. fly av denne typen) og jeg må si meg enige med Vingemutteren i at E-starter er nok et litt letter og mer tilgivende fly sånn helt i starten. Hvis du synes den er litt kjedelig kan du også hive deg på en Formosa. Det er et meget enkelt fly å fly med moderate utslag, samtidig som man kan utføre de aller fleste triks. Formosa og E-starter har i det minste en flyvinge (dvs. er formet som en flyvinge) og ikke helt flat som Blade (Blade fly jo egentlig ikke, den dras frem av motor og flyr ved hjelpe av alle ror, dvs. den har ikke noe løft over vingen). MEN, jeg må jo også si at YAK med børsteløst motor (STMODEL motor..jeg har denne og den er helt fin) til en pris til kr. 798 er faktisk ganske rimelig. Vanskelig å si hva du bør kjøpe. En ting er i hvertfall sikkert::..Simulator er langt i fra det samme som å fly i virkelighetene. I simulator får jeg til de utroligste triks, hovrer og styrer på. I virkeligheten, ikke så bra nei.

      OK. Kjøp den YAK da, men tren gjerne der det er litt snø for å fange opp de største krasjene. Viser seg at denne motoren tåler snø ganske godt. Har hatt min langt nede snøene flere ganger i vinter. Som ny.

      Lykke til.

      Tomas
      Siden finnes ikke
      -----------------------------------------------
      Tomas
      Trondheim modellflyklubb
      www.heltpropell.com

      Comment


      • #4
        Enig med VM.
        E-starter er eitt veldig bra nybegynner fly(har eitt slikt sjølv)
        Veldig enkelt å fly. Eg har montert i børstelaus motor for litt meir morro..
        E-starteren er det flye eg har hatt mest i lufta og er kjempe fornøyd med det..
        Lett å ta igjen visst uhelle skulle være dar. Så sant du har litt høgda.
        Mvh:
        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
        www.folgefonnrc.ning.com

        MA X-Cell Fury Extreme 90
        Raptor 90 3D
        Raptor 50 Titan SE
        T-Rex500GF
        T-Rex450SE V1
        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

        Comment


        • #5
          Simulator og virkelig flyving kan ikke sammenlignes

          Kjøp en estarter først.

          Anbefales.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Jeg har selv Yak'n med børsteløst oppsett, og ville nok neppe anbefale denne til noen som ikke har prøvd å fly noe annet en simulator. Ting skjer grisefort på den modellen der, og om du da nøler et sekund med å dra i stikka, eller enda verre: drar feil i stikka - så går det som oftest åt skogen.

            Hør på de andre her, begynn med noe enklere, og gå på slikt som Yak'n når du har vokst fra nybegynnermodellen.

            Det finnes dessverre ingen snarveier i denne hobbyen, man må "gå gradene"..

            Lykke til!!

            Comment


            • #7
              Tusen takk for alle svar!
              Jonas K. Sønsteby

              Comment


              • #8
                Selv synes jeg T-Hawk virker som et fantastisk begynner-fly. Flyet er raskt og morsomt, men samtidig ganske tilgivende (selvopprettende) så sant du har litt høyde.

                Enda bedre er det at flyet tåler temmelig røff behandling, og at både flyet og reservedeler er meget rimelige. Jeg betalte 1200 kroner for komplett pakke med radio, samt 100 kroner for en ekstra hovedvinge.

                Jeg har senest i dag kjøpt mitt andre T-Hawk - (om noen skulle finne et eksemplar i nærheten av Blomsterdalen i Bergen så har jeg lader og radio rimelig til salgs )

                Neste gang skal jeg sjekke værmeldingen bedre, slik at jeg får med meg eventuell fare for vindkast av styrke 20-22 sekundmeter i høyden.. .. ..
                Last edited by rolsen; 13-01-06, 14:09.

                Comment


                • #9
                  hvor får man kjøpt t-hawk?
                  Jonas K. Sønsteby

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jonna
                    hvor får man kjøpt t-hawk?
                    Selv har jeg handlet mine to hos Skandinavisk Modellsenter i Bergen. Foretrekker å handle i en lokal butikk

                    På den norske delen av Internett har jeg sett den rimeligst hos PKHobby og Norwegian Modellers.

                    Jeg har ikke sett den europeiske modellen i utendlandske nettbutikker, kun den amerikanske utgaven fra Toytronix med 3-kanals AM radio. Den ligger uansett på $149, så det er neppe særlig å spare ...

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har skrevet noen linjer om T-Hawken selv.
                      T-Hawk - (MFN) ModellflyNytt.no
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment

                      Working...
                      X