Announcement

Collapse
No announcement yet.

Metrisk servo-spesifikasjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Metrisk servo-spesifikasjon

    Jeg har lenge revet meg i håret over amerikanske in, Oz, pund, stone, osv osv som ikke sier meg det kvekk. Visst kan man regne om alt mulig, men gidder man det da...??
    Både Hitech og Futaba har stort sett oppgitt begge deler, men hva med JR?

    Mitt spørsmål er da;
    Hvor finner jeg spesifikasjoner på JR servoer i kgcm, g osv..?
    Driver å ser på DS9411SA bl.a., men også flere forskjellige.

    Her er en kalkulator jeg har brukt en del:
    http://www.linengineering.com/flash/Calculator.swf
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Hei Audun
    Du har begynt å rote i en kronglete sak fordi at de servoene du snakker om her er laget for det amerikanske markedet, og finnes ikke i JR sine egne lister.
    I tillegg er det slik at i Europa generelt har ikke JR spesielt fortfeste, fordi Graupner har 'b....tak' på markedet, og de har sine egne serier med egne spesifikasjoner og betegnelser.
    England derimot har greid å holde litt kontroll, se her : 404 Page Not Found

    Ellers tror jeg de nye JR DS8355 er glimrende til vårt bruk; sånn cirka 49g, 0.1s/60°, 6kgcm og nylondrev !
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Aiai!
      Tusen takk Ola! Servovalg er i grunn alltid et nitidig arbeide for min del.. Startet en annen tråd på "Pattern"-avdelingen også med generell servovalg til F3A...

      Fant forresten den DS 8355 på de nevnte sider, da med spec; 9,6kgcm, hastighet 0,15sek/60g og vekt: 55g..

      Fantastiske sider med skisser, spec, mål og reservedelslister! Denna smalt rett opp på "Favorites".
      Last edited by Thinnthinn; 21-04-09, 12:02.
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Hei igjen
        Det er litt kluss på undersiden når det gjelder 8355, rett og slett en kopieringsdjevel (det står riktig i oversikten). Det riktige er 0.09s/60°, 6.2kgcm og 49g, dette har jeg sjekket opp mot et nyhets-'brev' fra JR. Den finnes også i nyhetene fra Graupner (side 155 i Nueheiten 09), den heter da DS 8341 BB.
        Last edited by ofremmi; 21-04-09, 12:34.
        www.ofremmi.info

        Comment


        • #5
          Godt det er noen som følger med!
          Men holder det med denne på sideror da? (Jeg er alltid litt bekymret for det, og liker å "pøse på" der med minst 8-9kgcm...).
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Servooveriskt

            Fant en side med oversikt over masse servoer:
            http://heli.familjenrothman.se/servo...units=kg&type=

            Geir
            Geir A. Granheim
            Lillehammer Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Kan dere få med litt data om flyet det brukes i?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Kan dere få med litt data om flyet det brukes i?
                Veeel... JEG er på jakt etter servoer til en F3A-maskin, dvs 2x2m, <5kg... Ola tenker på det samme (vil jeg tro ). Men Ola bruker symaskin, jeg bruker putt-putt-bang.
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment

                Working...
                X