Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til radio koffert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til radio koffert

    Plastkofferten til min JR DSX9 begynner å gå i oppløsning og jeg trenger en ny.
    Har tittet litt rundt uten å snuble over noe spesielt.
    Noen som har tips å komme med?
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

  • #2
    Du kan jo kikke på utvalget hos FotoVideo. Hakket beedre (!) kvalitet enn kofferten til clasern, vil jeg påstå.

    Koffert | Vesker og bæreutstyr | FotoVideo
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Takk skal du ha Kristian. Der var det bra utvalg i størrelser. Skal studere litt på disse og se om jeg finner en passende som ikke koster mer en radioen.

      Flere som har tips?
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Re: Tips til radio koffert

        Originally posted by arhennie View Post
        Takk skal du ha Kristian. Der var det bra utvalg i størrelser. Skal studere litt på disse og se om jeg finner en passende som ikke koster mer en radioen.

        Flere som har tips?
        Clas ohlson har noen veldig gode pelican kloner. Tre forskjellige størrelser og bra priser.

        Comment


        • #5
          Hater senderkofferter som er større enn selve radioen og har dermed brukt litt tid på å finne noe som er bra.
          Fant denne typen hos Bauhaus - husker ikke helt hva de koster med jeg tror prisen lå på 250.-
          De rommer greit radio + reserve batteri + hals reim + diverse radio småting
          Kvalitet - mine har holdt i 4 år så jeg er fornøyd.

          Click image for larger version

Name:	1-IMGP3261.jpg
Views:	1
Size:	78.9 KB
ID:	595146
          Last edited by Quadrocopter; 08-12-12, 11:57.

          Comment


          • #6
            Hei, jeg kjøpte samme koffert på Bauhaus for 6 måneder siden..
            Det er den beste kofferten til sitt formål som jeg har sett så langt.. Thumb up!
            Last edited by hassajo; 08-12-12, 21:21.
            ---
            Mvh
            Hasse Andre Ruud
            Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

            Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

            Comment


            • #7
              Re: Tips til radio koffert

              Jeg har to kofferter. En med radio, senderstropp, litt verktøy som trengs, og diverse ting og tang. Og en radio med lader og ladeutstyr og for meg funker det veldig bra. Kun to kofferter og heli så er jeg i bilen. +evt fuel da.. Det hadde ikke gått med slike små kofferter.. Spent på hva arhennie ender opp med. Han er jo flink å veie opp for og mot slike ting

              Comment


              • #8
                Vi har ca 300 meter i ikke-trillbart terreng fra parkering til stripa, så jeg har alt i en ryggsekk + et heli i hver hånd. Jeg har senderen i en slik, som jeg hekter bakpå sekken: Moulded Zip Transmitter Case P-FLAC006
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Se her ja. Masse gode tips. Takker så mye
                  Den fra Bauhaus så veldig fin ut. Ca. samme strl som den jeg har. Men blir langt å kjøre til nærmeste Bauhaus enkomst for dette. Men den Jotto linket til fikk jeg lyst på. Jeg ser de kommer i to størrelser. Du linket til den minste. Hvilken radio er du har nå igjen. Blir den største vel stor for en DSX9 tror du?
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Har en slik som Jotto til min DX8, og er kjempefornøyd, tar liten plass men beskytter radioen godt. Skal teste om det går med en JR 11X oppi der......

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by arhennie View Post
                      Se her ja. Masse gode tips. Takker så mye
                      Den fra Bauhaus så veldig fin ut. Ca. samme strl som den jeg har. Men blir langt å kjøre til nærmeste Bauhaus enkomst for dette. Men den Jotto linket til fikk jeg lyst på. Jeg ser de kommer i to størrelser. Du linket til den minste. Hvilken radio er du har nå igjen. Blir den største vel stor for en DSX9 tror du?
                      Jeg har Futaba 8FG.

                      DSX9 er vel samme størrelse som DX7, sånn ca? Lurer på om kanskje den lille blir litt for kort siden antenna stikker en del lengre opp enn på 8FG.

                      Det fine med denne kofferten er at den veier ingenting. Jeg ser ikke poenget med å drasse på et par kilo koffert for å få med seg radioen.

                      Siden det snart er jul, har jeg tatt et bilde til deg

                      Click image for larger version

Name:	radio.jpg
Views:	1
Size:	110.4 KB
ID:	595152
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #12
                        Takk for det Jotto. DSX9 ser du i bilde til Q, Antenna stikker lenger opp, men er nok noe kortere i kassa. Så tipper den vil passe greit egentlig. Og om Robikris har DX8 så er vel den veldig lik DSX9 mener jeg. Men det jeg funderer på er om jeg tar den store og fester et lite rom nederst som jeg kan legge batteritester og solbriller i.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Snublet over en til selv nå. Blir mye samme som Bauhaus kofferten. Denne kommer ferdig på døra for ca. 200,- fra Midland.
                          Transmitter Case (345x235x120mm) | Midland Helicopters Ltd

                          Den største fra Fastlad som Jotto tipset om kommer på ca 300,- ferdig på døra.

                          Hmmm. Får se hva jeg finner på. Kanskje tar jeg begge disse. Mangler koffert til ungenes radio også (DX7) så da kan jeg jo bruke den jeg blir minst fornøyd med til den.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Jula har en koffert som ligner på bauhaus sin om du synes jula er nærmere...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thor_no View Post
                              Jula har en koffert som ligner på bauhaus sin om du synes jula er nærmere...
                              Det er vesentlig nærmere ja, takk. Men nærmest er utrolig nok Midland, UK
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X