Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting vi printer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg kjører alt sammen, dvs 3x Hobbywing 60A ESC + 3x 550 motorer + 2 servoer, på 2 stk 2S 7000mah. Begge batteriene er koblet sammen. Det ser ut til å vare 45-60 minutter. Det var på snømengden/typen som var på siste filmen. Har ikke rukket å prøve den så mange gangene enda så usikker på forbruket reellt forbruk over tid.

    Om sommeren har jeg en Husqvarna robotklipper så da slipper jeg å gjøre noe som helst
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #32
      45-60 minutter er bra lenge! Rekker jo å frese en god del da uten batteriskift
      Denne videoen kom etter din som forslag, han hadde printet lasteplan med motorisert tilt også og freste snø oppi den fra en terrasseplatting hehe.


      Apropo gressklipper, plenen på tomta jeg har er delt i to med granittstein mot gårdsplass, så må ha to robotklippere evt.
      Vurderer plentraktor, men det tar så mye plass i garasjen. Mulig jeg bygger en stor utebod med garasjeplass til plentraktor.

      Comment


      • #33
        Powerbox GPS II monteringsbrakett

        Tegnet opp denne i dag for GPS II enheten som er til Powerboxen.

        Click image for larger version

Name:	2018-03-07 15.41.24.jpg
Views:	2
Size:	145.3 KB
ID:	617350

        Click image for larger version

Name:	2018-03-07 15.41.54.jpg
Views:	2
Size:	121.3 KB
ID:	617351
        Lars Norberg

        Comment


        • #34
          Originally posted by SmurfAir View Post
          45-60 minutter er bra lenge! Rekker jo å frese en god del da uten batteriskift
          Denne videoen kom etter din som forslag, han hadde printet lasteplan med motorisert tilt også og freste snø oppi den fra en terrasseplatting hehe.


          Apropo gressklipper, plenen på tomta jeg har er delt i to med granittstein mot gårdsplass, så må ha to robotklippere evt.
          Vurderer plentraktor, men det tar så mye plass i garasjen. Mulig jeg bygger en stor utebod med garasjeplass til plentraktor.
          Har vurdert den dumperkassa jeg også men printeren min er ikke stor nok til de største bitene. Kan jo kjøpe den ferdig printa fra Spyker men da forsvinner jo endel av morroa syns jeg.

          Plentraktor er jo behagelig men har du vurdert å sette FPV og RC på den?
          Mvh
          Morten Aase

          Comment


          • #35
            Originally posted by Karmann View Post
            Har vurdert den dumperkassa jeg også men printeren min er ikke stor nok til de største bitene. Kan jo kjøpe den ferdig printa fra Spyker men da forsvinner jo endel av morroa syns jeg.

            Plentraktor er jo behagelig men har du vurdert å sette FPV og RC på den?
            FPV og RC på plentraktor mener du? i så fall er svaret nei, det er vel ikke helt safe, kan fort ryke både katter og rådyr
            Den som vurderes ombygget er en "selvgående" bensinklipper med elstart, som jeg egentlig har pensjonert til fordel for en ny en, men den går som en klokke og står fortsatt i garasjen.

            By the way, jeg så for øvrig en dokumentar på tv hvor de hadde bygget om et digert trafikkfly til radiostyrt, fløy bak det med annet fly og styrte det med en futaba radio Fløy over ørken og skulle nødlande det i sand, målet var å forske på hvordan det lønte seg å sitte i et flysete ved en hard nødlanding.
            Ble plutselig litt off topic her nå, men det går vel bra

            Comment


            • #36
              Man vil jo ikke risikere å skade pus, der er jeg 100% enig.
              Jeg har også sett det flyet de bygget om til rc. Ihvertfall deler av programmet. Fasinerende greier.
              Mvh
              Morten Aase

              Comment


              • #37
                Designa og printa noen vinkla braketter til et par billige LED barer fra ebay. Funket påfallende bra som arbeidslys.
                Nå skal jeg slutte å poste ikke-modellflygreier her......

                Last edited by Karmann; 10-03-18, 23:59.
                Mvh
                Morten Aase

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Karmann View Post
                  Nå skal jeg slutte å poste ikke-modellflygreier her......
                  Bare fortsett du. Den der gir helt klart disp til å poste ikke-modellflygreier
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by jotto View Post
                    Bare fortsett du. Den der gir helt klart disp til å poste ikke-modellflygreier
                    Takk for det
                    Mvh
                    Morten Aase

                    Comment


                    • #40
                      Fikk endelig laget meg et system for strips på hobbyrommet. Benyttet 40mm hvite avløpsrør fra Biltema og printet bunn og holder til disse. Festet med to skruer i vegg som ikke synes etter montering.

                      Filene kan lastes ned her:
                      Cable Tie wall mounted holder by Larno


                      Click image for larger version  Name:	stripsholder front.jpg Views:	1 Size:	50.0 KB ID:	617420
                      Front

                      Click image for larger version  Name:	stripsholder bak.jpg Views:	1 Size:	37.2 KB ID:	617418
                      Bakside

                      Click image for larger version  Name:	stripsholder bunn.jpg Views:	1 Size:	17.9 KB ID:	617419
                      Bunnplugg på 40mm rør

                      Click image for larger version  Name:	2018-04-08 16.11.35.jpg Views:	1 Size:	35.1 KB ID:	617421
                      Ferdig satt sammen


                      Her kan du laste ned 3d filen
                      Cable Tie wall mounted holder by Larno
                      Last edited by Lars N; 22-03-19, 08:53.
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #41
                        Smart løsning Lars.

                        Stripsholdere må man ha. Jeg printa disse to for et par uker siden
                        Attached Files
                        Mvh
                        Morten Aase

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Karmann View Post
                          Smart løsning Lars.

                          Stripsholdere må man ha. Jeg printa disse to for et par uker siden
                          Se der ja, det var også en bra opplegg. Skal få surret meg til å legge ut filene på Thingverse.com og lagt ut linkene her om noen vil lage de selv.
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #43
                            Nok et lite prosjekt fullført. Jeg trengte en holder til pitotrøret til en Eagletree Vector.
                            En halvtime i SolidWorks og en times tid i printeren og vips dukket denne opp.
                            Attached Files
                            Mvh
                            Morten Aase

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Karmann View Post
                              Nok et lite prosjekt fullført. Jeg trengte en holder til pitotrøret til en Eagletree Vector.
                              En halvtime i SolidWorks og en times tid i printeren og vips dukket denne opp.
                              Det ble jo en veldig elegant løsning Da har jeg endelig fått liv i Thingverse kontoen min så har lagt ut link til filene på noe av det jeg har laget om noen vil laste ned.
                              Lars Norberg

                              Comment


                              • #45
                                Neste lille prosjekt er ferdig: Holder til GPS Trackeren.
                                Attached Files
                                Mvh
                                Morten Aase

                                Comment

                                Working...
                                X