Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dle 120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dle 120

    Da datt det inn ei pakke fra Autopartner forleden dag
    DLE 120. Legger ut noen bilder for interesserte.

    Det er vel ikke akkurat den første i Norge, men det er ikke publisert så mye her på berget om denne "nye" utgaven. Det står en del om den på FG, både positivt og negativt.
    Det var jo litt plunder med legeringen i veivhuset i starten, så leveransene ble stoppet i starten. Dette skal være ok nå.
    Det er en annen ting som har vert litt plunder, er med reedventilen. De har vist hatt en tendens til å sprekke. Dette problemet har vist også hvert på 111V3 utgaven også. Om dette nå er fikset, veit jeg ikke foreløpig. Vi får bare vente å se

    Ellers skal det være bra power i denne. Her kan vel kanskje andre som har testet denne, supplere med litt info her.
    Jeg regner med at jeg får oppstart på denne kanskje ilp av helga, så jeg kommer med litt info rund dette etter hvert.
    Jeg kommer til å starte med en 28X12 xoar treprop, og ettervert gå til Biela 25X12 3blad for bedre støybilde.
    Har vert fornøyd med 3 bladspropeller, er jo litt tregere respons, og litt mere "tork" i hoover, men når en blir vandt med det, så går det greit.
    Det blir å bruke MTW canistere.
    Når det gjelder headere, så kan det kanskje brukes 111 headere, men da må man file litt. Se bilde. Det er litt bredere hull og skruehullene er litt bredere, så det må slipes litt der også.

    Ellers er det ikke mye forskjell å se i forhold til 111 v3 utgava. Dem har byttet kvalitet på prop. skruene ser jeg.

    Kommer tilbake med mer ettervert, nå skal den monteres inn i Pilot Extra 330.
    Attached Files
    Last edited by Tertitten; 06-11-14, 10:02.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Åssen tror du denne er sammenlignet med DA120?
    Og hvordan er prisen i forhold til samme motor?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Jeg regner med at 28x12 er en skrivefeil da det blir i meste laget spesielt under såkalt innkjøring
      Terje syvertsen
      www.ModumModellSportklubb.com
      3dhs edge mintor 38
      C-arf edge dle 111 v3.
      C-ARF extra 330l da 100.

      Comment


      • #4
        Tja.

        RC pro priser. + frakt ?
        DA 120 10.995 ikke på lager
        DLE 120 7.295 1 stk på lager


        Autopartner: DLE 120 6195 sek.(5699 nok med dagens kurs) fri frakt. er på lager.

        Da 120 sparker vel mer fra vil jeg tro, men det er mye vibrasjoner i forhold til en DLE tror jeg. Ellers så er prisforskjellen såpass stor at for meg er valget enkelt. Men blir artig å se hvordan den tar i.
        Om jeg skulle lagt 10 høvdinger på bordet,hadde jeg nok heller kjøpt meg en 3W før jeg hadde kjøpt meg en DA.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          Originally posted by syver View Post
          Jeg regner med at 28x12 er en skrivefeil da det blir i meste laget spesielt under såkalt innkjøring
          Nei, det er prop som mange bruker. evt 29x9.
          skal gå bra det trur j.??

          Bruker jo 27-evt 28 X10 på en 111, så må da funke greit med en 28X12 på en 120? GP`n rippa 28x10,kan da ikke være så mye dårligere??
          Last edited by Tertitten; 06-11-14, 13:03.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #6
            Dle selv sier 28×10 som største anbefalte prop,tipper turtall detter mye med 28x12. Tung å dra for ny motor som igjen gir deg godt med varme. Jeg hadde gått ned i str.
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • #7
              DLE-120 Technical Data:
              Ignition Battery: 4.8-8.4 NiCd or NiMH, 6.6V LiFe or 2S LiPo pack
              Gas/Oil Mix: 30:1
              Replacement Spark Plug: DLEG1326
              Static Thrust: 20.9 lb (9.5 kg) @ 328 feet altitude, 18.7 lb (8.5 kg) @ 1,800 feet altitude
              Weight Breakdown: Engine: 5.08 lb (2306 g), Muffler 1: 3.6 oz (103 g), Muffler 2: 3.9 oz (111 g),
              Ignition Module: 5.3 oz (149 g); Miscellaneous: 4 oz (112 g)

              Recommended Products:
              HCAM6416 Hobbico LiFeSource 6.6V 1100mAh 10C LiFe Pack
              XOAQ2710 Xoar 27x10 Beechwood Propeller

              Recommended Options:
              DLEG1326 DLE 120-Y26 Spark Plug DLE-120
              HCAM6426 Hobbico LifeSource 6.6V 1800mAh 10C LiFe Pack
              HCAM6351 Hobbico HydriMax Ultra 6V 2000mAh NiMH Pack
              XOAQ2610 Xoar 26x10 Beechwood Propeller
              XOAQ2612 Xoar 26x12 Beechwood Propeller
              XOAQ2810 Xoar 28x10 Beechwood Propeller
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment


              • #8
                Originally posted by syver View Post
                Dle selv sier 28×10 som største anbefalte prop,tipper turtall detter mye med 28x12. Tung å dra for ny motor som igjen gir deg godt med varme. Jeg hadde gått ned i str.
                Får vel starte med en 27x10 da Har en slik hengende på veggen.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker nå MEJZILK 28x12 på min GP123 å det fungerer helt supert.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bardp View Post
                    Jeg bruker nå MEJZILK 28x12 på min GP123 å det fungerer helt supert.

                    Tror deg, men det er nok litt mere sprut i Gp'n. Men jeg mener og tror at Dle'n også kan bruke den, men jeg bør vel kanskje vente til jeg har kjørt inn "tassen"
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #11
                      Jeg hadde nok den første.. DLE120. Det er natt og dag fra DLE111. Minuset var at jeg fikk 4 turer på den så raset reedventilen. D.v.s biter av reedventil forsvant inn i motoren og laget store sår på stempel. Motoren stoppet på en "top pop" p.g.a tregheten/skade i sylinder. Landet greit men kjente noe var på gang inni motoren. Kom hjem og tok av headere og der så jeg stygge sår på stempel. Problemet er at leverandøren her hjemme lovet ny deler her innen 2-3 uker. Nå er vi kommet til 9 uker og fremdeles er ikke deler ankommet. DLE i Kina er tro mot sitt leverandørnett og der kan en ikke kjøpe deler direkte om noe skjer i eks. garantitiden. De henviser bare til lokal dealer. Jeg cruisa rundt overalt på nett og ingen hadde delene til denne 120 motoren. Ingen hadde deler noensteds på dette tidspunktet. Hadde jeg funnet deler i Asia så hadde jeg bestillt direkte men en gang. Nå ser jeg frem til å motta deler og fått testet modellen enda mer for dette var et ekstrem potent motor. De vitale mål er lik DLE120. Den eneste forskjellen er at de har byttet om på sylindrene og byttet bakplata i fiber. Den sylinderen som er lengst frem på DLE111 er motsatt på DLE120. Egentlig rart. Skal en bytte motor på en modell som har hatt eks. en DLE111 så blir det feil med headere. Lengden på disse må justeres på nytt. Den er også ca. 100 gram lettere enn DLE111 så vær OPS på CG her. Jeg kommer til å bytte ut de 2 andre DLE111 motorene mine med DLE120 men håper deleletilgang blir bedre om en trenger noe. Apropo reedventilen som på DLE120 er i kunstfiber bør de bytte til metall om dette blir et stort problem. Det var ikke store biten som fallt av.. Ca. 2x1 mm. DLE anbefaler bl.a. 28x10 propell men den ripper noe helt sykt.. Kan nok med fordel bruke større propell.
                      Last edited by Raptor; 07-11-14, 12:04.
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

                      Comment


                      • #12
                        Du har ikke skjekket om dem nå har endret noe på reedventil ? Har jo vert ett problem fra de første leveransene har jeg lest.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Raptor View Post
                          Den eneste forskjellen er at de har byttet om på sylindrene og byttet bakplata i fiber. Den sylinderen som er lengst frem på DLE111 er motsatt på DLE120. Egentlig rart. Skal en bytte motor på en modell som har hatt eks. en DLE111 så blir det feil med headere. Lengden på disse må justeres på nytt.
                          Du har vel ikke forskjellig lengde på headerne? De bør vel være like lange på begge sylindere??
                          At du nå vil få endret plassering på utblås fra canisterne, og følgelig ny plassering av evt hull i cowling, ser jeg. Men det blir jo ikke endring av headerlengden.

                          Synd du ikke rakk å teste noe mer da før reed gikk åt h...... Er vist noen teorier om for høy rpm som tar knekken på dem. om så er riktig er det vertfall greit å ikke kjøre med propell som ripper/ høy rpm.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #14
                            Ellers er jo Mintor et godt alternativ til disse ellers kjedelige og driftsikre motorene. Ting blir liksom så kjedelig når det bare funker..



                            Bwhahaha
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              Ligger et kupp på en Mejzlik 28x12 på Modellsalg.no
                              EF 60" Edge. Torque.
                              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                              Multiplex FunCub XL on floats.
                              Jeti DS-16

                              Comment

                              Working...
                              X