Announcement

Collapse
No announcement yet.

art tech edge 540T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • art tech edge 540T

    Hei eg ser på FINN.NO at da e ein som selger ein edge 540T frå art tech.
    E da nokon som har eller har prøvt eitt slikt fly??
    Kan da vera noko å kjøpa tru??
    Prisen er vert fall ikkje fæl..
    Attached Files
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

  • #2
    Art tech er jo ikke noe super merke i seg selv, og vet andre som har problemer med andre fly fra dem, men akkurat det flyet der vet jeg ingneting om
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      Høres ut som om man får mye for pengene.. børsteløs 850 motor, 1800 mAh lipo batteri, hurtiglader, 4 kanals radio med trainer utgang og interface kabel til FMS. Alt dette til 2000...

      Flyet ser ut til å være nokså nytt, ingen reviews, men fant en svensk video av flyet: 404 Not Found
      Last edited by rolsen; 15-01-06, 03:18.

      Comment


      • #4
        Art-Tech Edge 540

        Jeg har testfløyet et sånt fly under Gjelstad Fly-in på nyttårsaften. Og fløyet Edgen til vrak etter få sekunder. Vingefestet var ikke limt skikkelig fast fra fabrikken. Og å finne den kineseren er håpløst når det er en milliard av dem.

        Radioen var ok å holde i, og jeg merket ikke noen problemer med den. Motoren gikk stille og turtallet hørtes relativt lavt og rolig ut. Men det var god trekk kraft, noe som også synes på filmen.

        På den korte stunden jeg fløy flyet klarte jeg ikke å få det skikkelig i trim eller å fly det stødig. Ser ut som en nybegynner som flyr... Men så blåste det hatter og høy også. Vanskelig å si noe om flyegenskapene da jeg fløy så kort stund. Men jeg tror det skal kunne fly bra. Flyet virket ikke spesielt tungt ihvertfall.

        Pluss at flyet ser veldig pent ut og at det er komplett med børsteløs og lipo og fungerende radioutstyr. Det er ikke egnet for nybegynnere. Både pga at det er et akrofly, og fordi konstruksjonen er relativt svak i forhold til hva en nybegynner har behov for.

        Jeg har selv tenkt å bestille Art-Tech Christen Eagle med børsteløs når den kommer. Kun fordi flyet ser så pent ut. Bruke originalt radioutstyr hvis det fungerer, eller plukke det ut og sette inn annet hvis ikke.

        Rapport fra arrangementet med testflyging av Edge:
        http://www.nedenomoghjem.org/index.p...ask=view&id=38
        Video (50,9mb):
        http://www.nedenomoghjem.org/Downloa...ge%20DivX6.avi
        Bilder: http://www.nedenomoghjem.org/Galleri...s.php?album=10

        Comment


        • #5
          Jeg har hatt kjente og gode fly, men har likevel sansen for disse "lekene" rett og slett fordi det er så enkelt og greit, og koster nesten ikkenoe. Mange av dem flyr faktisk bra også. Som f.eks t-hawk som det er mye snakk om her på forumet, det er mye moro for en liten penge. Så dette flyet her er noe jeg kunne tenkt meg å f.eks ha liggende i bilen, ettersom alt er komplett og jeg ikke er avhengig av noe av det andre utstyret
          Geir Amund Lindberget

          Comment


          • #6
            Ang Art-tech

            Heia

            Geir Amund - Jeg vet at du helst så at jeg satset på GWS fremfor Art-tech

            men..
            Jeg har fulgt med på utviklingen innenfor elektriske el fly lenge, og bestemte meg tidlig i fjor sommer for å begynne å teste en del "billig" merker
            (Sheng Teng, Lee, Walkera, Art-tech, osv)
            Tipper vi nå har testet mellom 25-30 fly på ca 6 mnd (ja, det er i regi av en butikk..)

            Fra Kina peker Art-tech seg helt klart ut, med grei kvalitet på både fly og elektronikk tatt prisen i betrakning. Jeg husker for bare 7-8 år siden betalte jeg "skorta" for å starte med denne hobbyen

            Nå får du man komplette nybegynnerpakker til ca 1000,- spenn, de tåler MYE og lærer deg basisferdigheter før du går over på større fly!
            Det samme gjelder for helikopter, mye bra elektrisk til rundt 2000,-

            Uansett så tror jeg nok at el fly kommer til å ta over markedet til bensin/fuel i løpet av bare noen år (brenselceller og fetere børsteløse motorer er på vei).

            Mvh
            Vegard
            Last edited by Dragev; 17-01-06, 20:15.
            Mvh
            Vegard Flaamo

            Comment


            • #7
              Heisann, kommer du til å ta inn dette flyet det er snakk om i tråden her selv? Og har du prøvefløyet gee bee? Virker som et veldig morsomt fly! Leter etter et billig komplett fly som jeg kan dra fram når til nybegynnere som står å skriker etter å prøve flyet mitt (som ikke er noe nybegynner fly). Har da sett på wingdragon som du selger, som har billige deler, og ser ut til å være lettkontrollert. Gee bee er vel alt for skjørt til prøving og feiling, det er jo bare et depronflak, hehe
              Geir Amund Lindberget

              Comment


              • #8
                Heia

                Ja, jeg kommer til å ta det inn og sørge for at de overpriser markedet også setter ned prisene
                Ja, har prøvd Gee Bee. Tok det med til en kompis i Oslo, som har mye lengre fartstid enn meg, og tested det og noen andre fly på Ekeberg sletta..
                Jepp det er som du sier..litt mer skjørt

                Gee Bee er ikke noe nybegynner fly, så skal du ha noe solid og kurrant kan du komme å prøve en Wing Dragon. Det blir nok flying på søndag, Morttjernet lufthavn kaller inn banemannskaper for å rydde nysnø i løpet av helgen
                Sender deg ei melding så kan du komme å teste både Wing Dragon og Christen Eagle

                vf
                Mvh
                Vegard Flaamo

                Comment


                • #9
                  Bra nok.

                  Hei. Har nå fått Edge 540 t fra Art-Tech. Har bare fløyet 2 batterier, og sålangt ser alt bra ut.

                  Flyet har litt lite motor. Den kan ikke hovre, men har grei vertikal.
                  Eneste jeg ikke er 100% førnøyd med er utslaget på sideroret og luken til batteriet.(litt trang). Radioen er heller ikke av ypperste nivå.

                  Men det har absolutt acro-egenskaper og er verdt pengene!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dragev

                    Jeg har fulgt med på utviklingen innenfor elektriske el fly lenge, og bestemte meg tidlig i fjor sommer for å begynne å teste en del "billig" merker
                    (Sheng Teng, Lee, Walkera, Art-tech, osv)
                    Tipper vi nå har testet mellom 25-30 fly på ca 6 mnd (ja, det er i regi av en butikk..)

                    Mvh
                    Vegard
                    hvor kan vi finne testrapporter fra alle disse flyene du har testet? videoer? hvilken butikk er det snakk om?
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment


                    • #11
                      Hei Alf
                      Desverre foreligger det ikke noen rapport eller video av disse flyene, og mange av dem er betegnet som leketøy, resten er til salgs i nettbutikken vår

                      Vi la ut alle de ubrukte flyene vi hadde igjen etter testingen som konkurranse på sidene våre, og sendte ut som premier.
                      Vi sendte ikke ut de flyene som var helt håpløse å fly .

                      Helivis fant vi jo også en del fly vi kunne selge, fly som gir mye for pengene er f.eks kitt fra Art-tech og Dynam. I denne test perioden kom vi jo også over fly fra f.eks Silverlit (leketøy til kr 289) som flyr bra og koster ikke noe
                      Silverlit x-twin turbo fury, med ca 10 gram i nesen anbefales!

                      Jeg vil ikke nevne butikken da dette kan oppfattes som reklame

                      Mvh
                      Vegard
                      Mvh
                      Vegard Flaamo

                      Comment

                      Working...
                      X