Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av elfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av elfly

    har sett litt tundt omkring etter elfly nå, valget står mellom disse:

    Siden finnes ikke

    Siden finnes ikke

    Er ikke helt sikker på hvilket jeg bør ta. Den første ser jo stiligst ut og ser ut til å gå fortere og kan passe når jeg er kommet videre også. E-starteren ser enkel ut og ikke noe som jeg krasajer med det første.
    Jeg er ikke helt nybegynner, klarer å fly en ready.
    Råd mottas med stor takk!
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

  • #2
    hvis du klarer å fly en ready tror jeg sikkert at du klarer den mustangen.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Det gjør du nok, men mustangen er et forferdelig fly etter min mening, har sett 2 stk av dem i real life nå, og de verken flyr bra eller ser bra ut, og tåler så godt som ingenting. Skal du ha et lavvinga foam fly så kjøp heller formosa, det er mitt råd
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #4
        Kjøp i allefall ikke den e-startern...Noe mer simpelt med tanke på overføringer, hengsler å generell finish skal en lette lenge etter... Hva med denne da ? Siden finnes ikke

        Comment


        • #5
          Originally posted by just_airborn
          Hva med denne da ? Siden finnes ikke
          Tenkte egentlig å ta det med som et av alternativene men jeg tenkte ikke noe seriøst på det flyet, så jeg gadd ikke å sette det opp. Men en veldig postiv ting med det er jo at det nesten er uknuselig
          Er bare usikker på valg av servoer og mottaker osv på det..
          Det må ikke bli altfor dyrt heller, absolutt helst under 2000.

          Forresten, om jeg kjøper en mikromottaker f.eks.
          Siden finnes ikke

          , kan jeg bruke krystallene som er med i en hitec laser 4 pakke på den?
          I don't think there's a punchline scheduled, is there?

          Comment


          • #6
            Du er en av de første jeg har sett snakke negativt om e-starteren. Ja den er enkel, men den tåler juling, og flyr utrooolig bra. Er et sinnsykt populært trainer fly. Men ikke kjøp gws mottaker, det angrer du så innmari på senere.
            Geir Amund Lindberget

            Comment


            • #7
              Hvordan du kan snakke om E-starterene som en dårlig fly, har jeg ingen forståelse for. Det er et fly til kun 450kr, som tåler enormt mye. Pent fly, som flyr nydelig med og uten flottører. Dette passer for både nybegynner og erfarne. Jeg synes det er et "berre lekkert fly". Var ute i dag i -10 og vind med dette flyet og det gikk utmerket, Fløy med flottører på snøen. Moro er det !
              Men det er lov å ha forskjellige meninger

              Gisle
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

              Comment


              • #8
                Klart E-Starteren er et "simpelt" fly, hva kan man forvente for så lite penger? Men saken er at det fungerer godt likevel. Value for money

                Det er stor forskjell på å fly E-Starter og Formosa/Mustang. Når du sier at du handler en Ready så regner jeg med at du ikke har problemer med å svinge riktig uansett om du flyr fra deg eller mot deg og har en del flytimer på pukkelen. Skal det være billig ville jeg uten tvil valgt Formosa istf Mustangen!

                For all del: ikke kjøp en shortrange RX, og slett ikke GWS. Sats på noe som gjør at du slipper å handle RX to ganger, f.eks Hyperion eller Schulse.
                Dessuten tror jeg ikke du skal bytte krystaller mellom forskjellige merker, det er ikke anbefalt uansett. Og så er det nok microkrystall på GWS`en og sannsynligvis standard krystall på Hitec`en...?

                Det fins en del ganske OK EPP-modeller som tåler mer juling enn isoporflyene, som Microbat (moro å fly, jeg vet! ) Yak osv.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by joo
                  Dessuten tror jeg ikke du skal bytte krystaller mellom forskjellige merker, det er ikke anbefalt uansett. Og så er det nok microkrystall på GWS`en og sannsynligvis standard krystall på Hitec`en...?

                  Det fins en del ganske OK EPP-modeller som tåler mer juling enn isoporflyene, som Microbat (moro å fly, jeg vet! ) Yak osv.
                  Ok, jeg kjøper ikke GWS mottaker
                  Men jeg har jo en Hitec sender, må jeg ha hitec mottaker da? Jeg har jo den som jeg bruker i readyen men den er vel litt tung.. +at jeg vil nødig bytte frem og tilbake når jeg vil skifte fly. Noen anbefalte mottakere? Så jeg må altså kjøpe krystall i tillegg siden det er standard, ikke mikrokrystall i mottakeren jeg har nå?
                  I don't think there's a punchline scheduled, is there?

                  Comment


                  • #10
                    du kan f. eks ha en hyperion mottaker selv om du har en hitec sender.
                    har selv en jeti rex 5 mpd som jeg er fornøyd med. den er ikke så dyr heller
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #11
                      Ok, tusen takk for alle svar!
                      Hva med denne mottakeren? Siden finnes ikke

                      Denne krystallen? Siden finnes ikke

                      Men den nevnte krystallen er vel kun mottakerkrystallen, går det fint med samme kanal krystall bare hitec til senderen?
                      I don't think there's a punchline scheduled, is there?

                      Comment


                      • #12
                        hyperion mottakere har jeg hørt mye godt om. om det er samme kanal på senderen som på mottakeren passer dette sammen.
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #13
                          kjøp heller 6 kanaleren som bruker vanlig krystall, har bedre erfaringer med den!
                          Geir Amund Lindberget

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by galmania
                            kjøp heller 6 kanaleren som bruker vanlig krystall, har bedre erfaringer med den!
                            Må bare slenge meg på her. har 6 kanaleren til hyperion og den fungerer bare helt utmerket
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Har jeg alt jeg trenger nå? Jeg vet jeg må ha lader, noen anbefalinger?

                              Siden finnes ikke
                              I don't think there's a punchline scheduled, is there?

                              Comment

                              Working...
                              X