Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deans kontakter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by galmania
    En som brukte svarte deans i en 2 meters extra, fikk beskjed om at det var dårlig spenning i batteriene selv om de var fulladet. Han fant ut at når han bøyde på kontaktene så forsvant strømmen/dårlig kontakt. Han sverger i allefall at han aldri skal bruke de "uorginale" svarte deans pluggene mer.
    Høres ut som den var skadet på forhånd da. Har brukt de svarte deansene fra Apache uten problemer en stund nå, merker ingen forskjell på de og de orginale.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #17
      De sorte "Deans" kontaktene var helt nye og loddingene ok. Jeg trodde ærlig talt ikke at det var noen forskjell på sorte og røde Deans.

      Overraskelsen var stor på flystripa da min Solid 2 både blinka, skrek og bar seg og påsto at det var lite strøm på ett av de to nylada 2000 mah NIMH cellene. Fluke påsto noe annet, men da jeg rørte ledningene ved batteriene fikk Solid 2 anfall av og til. Demed var Extra'n grounded inntil feilen var funnet.

      Etter litt undersøkelser på kvelden klarte jeg å gjenskape feilen ved å bøye forsiktig sideveis på de sorte "Deans" kontaktene slik at min Solid 2 fikk hysteriske anfall nok en gang. En liten "havarikommisjon" trådte raskt sammen da andre i klubben nekta for at dette kunne være tilfelle.
      Men konklusjonen ble en masse hoderysting og alle sorte "Deans" havna i søpla.

      Nå er det MPX kontakter i min Extra med 3 pin i bruk på hver leder og min kjære Solid 2 har fått en ny og deilig foam innpaking som takk for hjelpa.

      mvh
      Ola
      Ola
      Elverum Flyklubb Modell
      www.efkm.org

      Comment

      Working...
      X