Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prangster?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prangster?

    Hei.

    Er det noen som har erfaring med modellen Prangster som en blant annet kan få kjøpt hos ARF Modellfly HTC?
    Denne modellen blir på nettsiden karakterisert som "helt uknuselig". Det kan jo være greit.
    Kunne tenkt meg denne modellen, men det hadde vært greit med noen råd og vink først fra noen av dere som har dette flyet.

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no

  • #2
    Jeg har ikke dette flyet selv, men kjenner flere som har det. Flyet er uknuselig, men flyr som en dass ifølge de som har det. Ville heller satset på "nesten uknuselig". Flyr mye bedre og tåler en solid støt. Dette vet jeg fra egne erfaringer
    Tore

    www.skalamodellflyklubb.no

    Comment


    • #3
      Prangster?

      stemmer det tore sier her ville godt for en av de andre å det stemmer det som står om pragstern at du aldri blir kvit den
      sven arne johansen

      mine fly

      radioer
      futaba 9c super
      spektrum DX7

      pitts s12 wspan 1.75 da 50R
      aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
      sagitta projekt zwo 2.20 wspan
      funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
      nanofloo
      termick star
      stiletto F3F 2.54 wspan
      lancair360 mk2 os50sx 2t
      Enforce os 108 2t
      + en haug til
      http://www.lillehammer-mfk.org/


      viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

      Comment


      • #4
        Enig..

        Har også en kamerat som hadde en prangster... At den er uknuselig er det vel liten tvil om, å styggere fly skal du lete lenge etter Flyegenskapene er jo bare så som så au... gå heller for ARF modellene... har selv hatt en jupiter/2 stk å var meget fornøyd med det...Tåler enormt mye disse modellene også...
        Mvh
        Hasse Andre.

        hasse1979@online.no

        Alle kræsj har en logisk forklaring........

        Comment


        • #5
          Takker for svar. Ser at det er en dritt-modell, så her får jeg bare skygge unna. Ble nok skuffet, for det så ut til å være en kjekk modell.

          Arnfin
          ........................................
          Fly:
          Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
          Seamaster (Irvine 53 2-takt)
          Wingo (Phasor 15-3)
          Soarus Sports El.glider (600 børste)
          E-Starter (Axi 2212-24)
          ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
          C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
          Formosa (Himax C2812-1200)
          Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
          Cessna Skywagon 185 elektromodell
          Heli:
          Twister Bell 47
          Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
          Radio:
          Graupner/Jr MX-12
          Spektrum DX7

          mail: arntum@broadpark.no

          Comment


          • #6
            Ikke helt enig....Har hatt en Prangster selv...Den flyr greitt nok den..Jeg mener det er et greitt fly å lære litt stikketrening med...Hadde my moro med flyet...krasje, og så bare snu det på hjula, starte opp å fly videre...Ingen opphold med liming etc, som ofte skjer i nybegynnerstadiet....Dessuten var det ulidelig moro, pga. av nervene lå igjen hjemme...Så prøvte mye med flyet jeg aldri turte med balsamodellene....f.eks min første inside loop osv....Flyegenskapene.....Missforstå meg ikke...sier ikke det er en presis akromodell akkurat...Men jeg ser på prangsteren nesten som en frilufts simulator...krasje-fly-krasje-fly-..........
            Hans P Førde

            Comment


            • #7
              Hmm..., kanskje jeg skal gå for modellen likevel??

              Arnfin
              ........................................
              Fly:
              Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
              Seamaster (Irvine 53 2-takt)
              Wingo (Phasor 15-3)
              Soarus Sports El.glider (600 børste)
              E-Starter (Axi 2212-24)
              ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
              C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
              Formosa (Himax C2812-1200)
              Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
              Cessna Skywagon 185 elektromodell
              Heli:
              Twister Bell 47
              Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
              Radio:
              Graupner/Jr MX-12
              Spektrum DX7

              mail: arntum@broadpark.no

              Comment


              • #8
                hva er det egentlig du skal med modellen Arntum?
                du kan jo fly, og det er jo en trainer
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Prøvde så vidt en for noen år siden, fløy greit nok den, selv om den vistnok hadde vert innom noen lyktestolper på Sula.
                  Ingen presisjons modell, men garantert nerve fri.
                  Han som hadde den da syntes ikke den fløy så fint (eller hadde problemer i vinden), men om jeg husker riktigt så hadde jeg absolutt ingen problemer med å fly den i vinden så snart den var trimmet inn. Har lagt merke til at "alle" absolutt skal ha 46-53 motorer i denne, og selv om den flyr med disse motorene, har jeg altid ment att dette er ett fly for en sprek liten 36 motor, eller en LA 46. Altså en lett motor. Dette vil nok få frem flyegenskaper som ikke er så mursteinsaktige som jeg mistenker mange i å være. Husk at flyet egentligt er ganske lite.
                  Prangster i 3D utgaven, har stått på ønskelisten min i årevis. Men det er Easy gliderene og Magisteren som har fått forrangen p.g.a. vind / elektro drift.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Dette blir vel som å vekke de døde.... 2 år siden sist det ble postet i tråden
                    Er det noen som vet hvordan denne blir med en lett hobbycity elektromotor i nesen?
                    Remi A. Sørensen - 94877903
                    Leder i Lofoten RC-Klubb

                    Comment


                    • #11
                      Har tenkt den tanken selv, må jo tydligvis være et idellt fly for en nybegynner. Endte opp med en E-starter i stedet.

                      Comment


                      • #12
                        Har modellen, og den flyr ikke som en dass synes jeg. Bruker en 25-motor når jeg flyr på land, og en 46 når jeg smekker på flottørene. Den flyr utrolig sakte og helt uten ekle tendenser med 25 motoren. I litt motvind lander den i gå-hastighet. Problemet med el-motor i denne er at du ikke har noen kropp å legge batteriet i. Flykroppen til prangster består av to halvdeler epp, og utfreste spor til servoer, batteri, mottaker, og fueltank. når det er på plass, så teipes halvdelene sammen, og du må skjære opp tapen for å komme til. Derfor kan du selvsagt få plass til én lipo i rommet der tanken skal sitte, men da kan du bare fly med denne. Du gidder ikke å skjære frem batteriet for å bytte. Ei heller lade den ene lipoen inni flyet.
                        Med vennlig hilsen
                        Johannes Gjessing GMFK
                        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                        Comment

                        Working...
                        X