Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå begynner det.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå begynner det.

    Jaja, så nærmer det seg stevne igjen da. Har gått og kjent på det en stund, snakket litt med folk på telefonen, samt skrevet noen linjer på nettet om nye fly som skal være med. Det virker så lenge mellom hver gang man skal avgårde, ett år mellom hver gang, men du verden, tiden flyr.
    Sover urolig om natta, og når føreforholdene har begynnt å bli våte, kommer angsten krypende. Slenger meg på telefonen til en kompis i Bergen. "Har du hørt det? Stripa på Fagernes begynner å få overvann?" Skrekkscenarioer ruser gjennom hodet og verden faller sakte sammen. Nei nei nei. Kjerringa gliser når hun får høre om det. Men så kommer det nye meldinger, og håpet våkner igjen. Jaja, uansett, så drar jeg, sier jeg til kjerringa, og bare for å virkelig vise at jeg mener det, begynner jeg å pakke i bilen.
    Og det har jeg gjort. Det er mandag i dag, jeg drar natt til torsdag, og bilen er ferdig pakket.
    Ahh, du verden så gøy det er. Litt spennende å se om man får plass til det man vil ha med, men etter litt frem og tilbake, en 5 minutters samtale med seg selv i hodet, så besluttes det å droppe jet'n. Er bare styr allikavel. Det er mer styr med jet enn med glow, og siden jeg er hekta på bensinens enkelthet, blir det kun det i år.
    Har ringt en kompis som kommer for å hjelpe med pakkingen. Det er bakdelen med store fly. Jeg sier til ham at det er nå flyene blir skadet. Ut av hus og inn i bil, ut av bil og ut og fly, inn i bil og inn i hus. Faen, det er noen riper her. Etter en liten time er det meste på plass. 2x 2,6 meter og 1 stk 3,1 meter. Og så skal det inn noen 2x2 metere oxo. Utrolig hvor god plass det er i den bilen. Siden jeg skal kjøre om natta, og Hiace av gammel årgang har dårlige lys, har jeg montert 4 stk Rally 3000 lykter i grillen. Må vel ta med børsa også, i tilfelle en elgsteik skulle bli tilgjengelig. En pakke tørrfisk ligger i midtkonsollen, den blir god ut på morgenkvisten, tenker jeg.
    Okei. Klokka er past midnight, og abstinensen har roet seg. Har mest lyst til å ta noen tabletter, og sove til avreise onsdag. Sitter og lager en sjekkliste over ting som ikke bør glemmes. Kjedelig å glemme vingerøret, tror ikke noen har et sånt tilfeldigvis på Fagernes. Radio, laddere, bensin, fylleslange, verktøyskrin, ekstra skruer og muttere i alle de varianter som er på flyet, ekstra servoer, søyleboremaskin, jada, du leste riktig, kan hende en må borre en propell, borr, locktite, loddebolt, Dremel, lim, krympestrømper, strips, fotoapparat, videokamera, klær, sovepose, puta, diverse artikler til dusj og tannpuss. Visakort og sertifikat. Kjerringa har gått og lagt seg. Ble litt furten da jeg ble borte noen timer for å pakke bil, 3 dager før avreise. Sånn går det når hun gliser av dårlige nyheter. Må vel snart følge etter. Nå er det nære på ja. Sukk, er bare mandag ennå
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Hehe, god lesning
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Hehe..ikke greit å ha mye fly..blir morro å få alt ned på stripa da siden de ikke blir parkering der
      Lars Petter Nesse

      Votec 322 40% 3W170cs
      Extra 330 40% 3W212cs

      Comment


      • #4
        Helt ufattelig bra!

        Er redd jeg kjenner meg igjen i noen av tingene der, men søyleboremaskin?? Veeeel... Bergenserene skal nå på tur samma f***.. Blir det problemer, ja så stopper vi på Voss og overnatter i telt på stripa der i stedet! Det eneste som er helt sikkert er at denne langhelgen er satt av til å fly og drikke øl (politisk korreksjon: selvsagt ikke samtidig)! Vi har jo tross alt "fått fri" hele gjengen! Det ville jo være direkte tåpelig å ikke benytte seg av det. Om man så skal slå opp telt på den lokale flystripa! Fagernes, Stend, Os... samma kan det være. Vi er å flyr!!
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Så etter rallylyktene idag jeg sånn i tilfelle du hadde fått enda mer abstinenser.... Morsomt skrevet.

          Isen idag ser fremdeles bra ut
          Bilder fra isen 140307
          Jo Grini
          http://vimeo.com/jojoen
          http://www.youtube.com/jojoenno
          http://www.jojoen.no/

          Comment

          Working...
          X