Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo

    har kjøpt meg ett nytt lipo ...men legger merke til at når jeg kjører lenge blir lipoen myk , varm ...og det blåser seg opp. Er dette vanelig ....det fungerer etter at jeg har ladet dette igjen ...Men synes det er litt rart :/ .....Noen forslag til hva det kan være ?

    Takk for svar

    MHV Mathias
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

    The fuel mix you have to use is always the most expensive

  • #2
    Det høres ut som du belaster batteriet for hardt. Litt varme og svelling er ikke unormalt, men jeg tolker det du skriver dithen at varme og svelling er betydelig. Det gir kortere levetid og i ekstreme tilfeller brann.

    Holder du deg godt innenfor maks anbefalt utladestrøm for batteriet (den såkalte C-verdien)?

    Det er sent å nevne det nå, men noen leverandører anbefaler forsiktig innkjøring av batterier for å gjøre dem mere robuste.
    Nye LiPo - åssen var det??? - (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by lipo
      Det høres ut som du belaster batteriet for hardt. Litt varme og svelling er ikke unormalt, men jeg tolker det du skriver dithen at varme og svelling er betydelig. Det gir kortere levetid og i ekstreme tilfeller brann.

      Holder du deg godt innenfor maks anbefalt utladestrøm for batteriet (den såkalte C-verdien)?

      Det er sent å nevne det nå, men noen leverandører anbefaler forsiktig innkjøring av batterier for å gjøre dem mere robuste.
      Nye LiPo - åssen var det??? - (MFN) ModellflyNytt.no
      Litt varme og svelling er unormalt

      Running your new packs in is done to allow the lithium chemistry in the cells to mature and so to increase their life cycle many times over.
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment

      Working...
      X