Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: ZeroGmodels Python

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggetråd: ZeroGmodels Python

    Heisann sveisann,

    Nytt fly datt ned i postkassa i dag, dette er et fly jeg har ventet i over 6 måneder på og som har hatt sine forsinkelser. Men endelig dukket den da opp og dette er et fly i samme serien som den geniale Raven som de også produserer. FX hobby i Norge tar disse flyene inn og etter sigende rykter kommer de også til å ta inn denne.

    Som en moderne ARF vi etterhvert har blitt vant med har denne også en utrolig flott finish over hele fløya, kan nevne i fleng Karbon understell, karbon rorhorn, karbon vingerør....I tillegg til veldig høy kvalitet på hardware som følger med har de også funnet på en genial metode for å feste den øvre vingen på, nemlig med magneter.

    Utstyr jeg kommer til å ha i maskinen.
    Motor: Hacker A30 - 14L på en 13x6.5 APC e prop.
    Servoer: Hitec 65HB x4
    BAtteri: Kong Power 3s 2200 Mah
    Radio: DX7 med AR6100e Mottager
    ESC: Phoenix 35 AMP(Håper denne holder)

    Så over til monteringen....og allerede etter 4 timer inn i byggingen er det kun radiomontering som gjenstår...Men desverre skal jeg bort de neste to ukene så maiden kommer nok ikke til å foregå før mot slutten av februar. JEg og Alf vil også lage et felles review for MFN når han får sin modell, det vil da bli lagt opp til skikkelige fotosessions med dertil filming...så gled dere...

    Litt om de første bildene:
    - Måten denne har blitt bygget på er i samme laserskårne stil som vi har blitt vant med fra andre produsenter, det er mye luft og det hele er veldig lett, noe som ZeroG gjengen er veldig nøye med. I tillegg til magneter på luken så er det også en lås bak på Turtledeck.
    - Alle åpninger er allerede kuttet ut i betrekningen og alle muttre er allerede på plass i modellen, bare til å legge på med locktite og skru til...enklere blir det bare ikke...
    - Cowlingen er ferdig lakkert glassfiber og holder som forventet veldig høy standard..
    Attached Files
    Last edited by flypilot; 01-02-08, 02:08.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Flere bilder fra i kveld..

    Kommentar til bildene...
    - Viktig å pusse opp karbonrorhornene før du limer de inn i ror...
    - Ikke glem locktite
    - Muttere er allerede satt inn i vinger og kropp for deg
    - På det ene bildet kan du skimte magnetene som holder øvre vingen sammen, den nedre vingen festes på tradisjonell metodet med skruer i plast.
    - Hjulkåpene på dette flyet har den enkleste installasjonen jeg har vært borti noen gang...genialt enkelt og gjort på 2 minutter.
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      De siste bildene på en liten stund:

      Kommentar til bilder:
      - Motor montering er en så enkel sak som å borre fire hull midt i korset som er brent inn i brannvegg, så sitter den akkurat der den skal.
      - Servoene detter rett på plass og veldig enkel overføring til ror. Sideroret er selvfølgelig pull-pull.

      Når jeg får tid til å gjøre denne maskinen kommer jeg til å sette på et deksel foran i cowling slik at man ikke har et gapende hull der samt å sette på en gul spinner selvsagt Klistremerkene som følger er utrolig fine og de er allerede kuttet ut for deg så de er bare til å klistre på, det meste er gjort med denne modellen for at du raskt skal komme deg i lufta.

      til neste gang.....
      Attached Files
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Er det nødvendig å si at jeg gleder meg som en liten unge til å få min. Den ser lekker ut Håvard !

        DUal filimng blir moro
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Er det noen oppdateringer på denne fronten da? Stått stille lenge her nå, fingerne sitter vel ikke fast i superlim??

          Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Håvard sine sitter nok fast i flytteesken og min er på veien hjem....

            Men gleder meg som vanlig som en liten guttunge !
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Som Alf sier så har jeg kjøpt hus og da har det vært mye oppussing og flytting på gang, men denne måneden blir litt roligere og maskinen blir å se på mjøsisen den 8.mars hvis været er bra....
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                gleder meg! tar med aeroworks'n dit jeg og.
                bestilte forresten en stor python i dag!!
                Last edited by anders e; 28-02-08, 18:27.

                Comment


                • #9
                  Jeg går forresten for Scorpion 3020-12 motor med Scorpion ESC.

                  AV servoer blir det enten nye Scanner som FX Hobby får inn eller de gode gamle 65HB/MG.

                  Av batterier blir det em kombinasjon av 3S pakker fra 1800-2200 mah.

                  Kanskje noen nye ElectroLite pakker med 30C fra FX i tillegg
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg og Alf fått tatt noen bilder til reviewet og et legger ut et par her.

                    Flymessig var det ingen ideel dag da det var endel vind til tider og veldig turbulent...med andre ord ikke akkurat forhold som gjør at man vil fly så heftig. Ved første annledning, forhåpentligvis på Mjøsisen på Lørdag, skal jeg få prøvd den noe bedre..

                    Alf hadde også fått sin Python idag så da er det duket for dobbelphoto session så fort annledningen byr seg...
                    Attached Files
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Modellen er utrolig lekker og velbygd. Smarte løsninger og godt håndarbeid.

                      Esken kom som Håvard nevnte i hus i går og den er allerede på bordet. Tok noen bilder av esken og utpakking. Mer kommer etterhvert.
                      Attached Files
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Servoer

                        FX Hobby tar inn digitale metallgirservoer fra Scanner RC som passer rett inn og er ett alternativ til Hitec 65HB/MG.

                        Spekk er :

                        2,3Kg/6V
                        0,11sec/60grader
                        24,5x11,5x23 mm
                        11,4 gram
                        Attached Files
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Vekt

                          Har veid alle deler idag og kommet til følgende tall:
                          Alle deler 826g
                          Esc 45g
                          Motor 157g
                          RX 5g
                          Servoer 45g
                          Propell 10g
                          Ledninger 40g
                          Lim 20g

                          Totalt ender dette på 1148 gram med batterivekt fra 180 - 250 gram.

                          Dette er lett for en slik maskin. Den er relativt stor og har mye vingeflate.
                          (556.5sq.in ''super light wing loading'' 0.359 m2 )
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Python

                            Hei Håvard

                            Selger du meg Pythonen til meg flyklar??

                            Mvh
                            Svein Erik
                            Svein Erik Riis
                            Ikkje Noko Problem
                            Sent from a Jeti DC 16

                            Comment


                            • #15
                              Hei håvard

                              Gi meg en pris du, så får vi se.
                              Svar på emailadr; leriis@start.no

                              Mvh
                              Svein Erik Riis
                              Oslo
                              Norway
                              Svein Erik Riis
                              Ikkje Noko Problem
                              Sent from a Jeti DC 16

                              Comment

                              Working...
                              X