Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Funjet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex Funjet

    Hei Godtfolk
    Har satt sammen en Multiplex Funjet og har spørsmål til dere som vet ang Motorvalg og propellvalg til nevnte modell.
    Har følgende motorer liggende.
    http://www.unitedhobbies.com/unitedh...idProduct=5252
    og
    http://www.unitedhobbies.com/unitedh...idProduct=4200
    Er disse brukbare til Funjet og hva er eventuelt propellvalg???
    Noen som vet.......

    Har flere modeller fra Multiplex bl.a
    Cularis.Easyglider,Acromaster og Twinstar.
    Synes det var lite pent med matt Elapor og disse blanke emblemer, så jeg tok med di siste modellene og rubba med 400 slipepapir så jet fikk bort disse "støpe-nuppene".
    Tok og blåste bort all støv og satt på emblemene.
    Deretter sprøyta jeg på noe som heter Frostet glass som Biltema har.
    Er vel egentlig bare matt klarlakk.
    Men duværden det ble mye finere....Helelheten ble bare lækkert...
    Klistremerkene ble liksom ikke lengre merker som er klistret utenpå lengre....Di ble liksom i ett med modellen....

    Den første (Twinstaren) som jeg bare limte sammen og har brukt en del men har oppdaget missfarging runt der limet er...Det er jo vinter og dermed litt fuktighet,så om det er årsaken til litt brun missfarging runt limfugene vet jeg ikke.

    Men vi får se nå med di nye modellene som har fått "Frostet glass" lakk om det har forseglet gjenstår og se....

    Men tilbake til Funjet og motor/propellvalg.....Noen som vet.....

  • #2
    Den motoren du linket til med kv på ca. 2800 er midt i blinken til funjeten sammen med 5,5x4,3 propell.

    Har nesten samme oppsett selv, men bruker en Kontronik FUN400-28. Bruker 3s 2000-2200 batterier.

    Comment


    • #3
      Hei i igjen.
      Prøvde med 2820kv motoren og APC 5,5x5 og kan jo ikke si jeg datt over ende av trøsten...

      Men skal jo sies at jeg har store elmodeller som man virkelig må tviholde i når en tørkjører på gulvet hjæmme.
      Med 6cella lipo så flaggre gardinene i huset

      Noen som har erfaring med raske fla ala Funjet...???

      Comment


      • #4
        Nå aner jo ikke jeg hva du er vant til av raske fly men tror ikke du blir skuffet over ytelsen med oppsettet du har nå. Min går hvertfall helt greit unna.

        Har du noen turtall- og/eller strømtrekkmålinger?

        Comment


        • #5
          Hei.Takker for svar...Stemmer at jeg har liten erfaring med raske fly...
          Har jo bare drevet i litt over ett år med denne hobbyen...Begynte jo med Wingdragon og E-Starter osv...
          Nei har ikke måleutstyr for Amp og rpm...Man testa med et 2250Mah 20C/25C.
          Den holdt topp turtall uten og slakke...Ivertfall 30-40 sek som jeg prøvde...Tenkte jo på temp, og mangel på kjøling...
          Har bare en 30A ESC...Mulig den er liten???

          Vi får se...Mulig det blir jomfrutur i mårra vist været tillater..

          Comment


          • #6
            Yepp. OAK du hadde rett....Dette gikk unna som bare fy-fasan...
            Første lanch gikk rett i bakken og knekte fronten,men bruddet var fint så med litt ca var det klart igjen.
            Hadde 3 jomfruturer før denne i dag så var noe pumpa med adrenalin.hehe.
            Har V-Tailmixer i flyet og fikk stikka kun og funke på Høyderor på høyre og sving/Balance på venstre...Skulle gjærne hatt den på høyrestikka...Men finn vel ut av det.
            Ellers så steg flyet no jævli med full trottel...Så ma vel finstille på downtrusten...

            Men skal si det gikk unna selv på "tomgang" hehe....

            Men takk for svar til OAK..

            Comment


            • #7
              Originally posted by Deltadeville View Post
              Yepp. OAK du hadde rett....Dette gikk unna som bare fy-fasan...
              Første lanch gikk rett i bakken og knekte fronten,men bruddet var fint så med litt ca var det klart igjen.
              Hadde 3 jomfruturer før denne i dag så var noe pumpa med adrenalin.hehe.
              Har V-Tailmixer i flyet og fikk stikka kun og funke på Høyderor på høyre og sving/Balance på venstre...Skulle gjærne hatt den på høyrestikka...Men finn vel ut av det.
              Ellers så steg flyet no jævli med full trottel...Så ma vel finstille på downtrusten...

              Men skal si det gikk unna selv på "tomgang" hehe....

              Men takk for svar til OAK..
              Hei Deltadeville, vil ikke hijacke tråden din, men hadde lyst å bidra litt med min FunJet som fikk sin ilddåp i dag. Jeg bruker Multiplex sin egen motorpakke. Har grundig lite erfaring med raske modeller og i dag var det litt mer vind enn jeg hadde ønsket for ilddåpen.

              Men når motet etterhvert var på plass, fikk jeg sendt den avgårde og den akselererte vannvittig (i forhold til det jeg er vant med min EasyGlider ) og hjertet fikk litt ekstra å tenke på merket jeg.

              Hadde et par knepp opptrim på høyderoret, men det var helt unødvendig. FunJeten gikk som på skinner og landingen gikk heldigvis bra. Oppførte seg bra ved lav hastighet også. Alt i alt en positiv opplvevelse.

              Måtte ta med bilde av bikkja som er 100% modellflyfrelst!!
              Attached Files

              Comment

              Working...
              X