Announcement

Collapse
No announcement yet.

i alt det dårlige været

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • i alt det dårlige været

    er det farlig og sitte for mye på pc`n.Kjelleren min er full av 12 eller 13 vel fungerende modeller nå, og hadde derfor bestemt meg at nå skal det ikke kjøpes mer. Jammen sa jeg smør. Plutselig i en innenlandsk nettbutikk får jeg synet av en virkelig fin cessna. Jeg er litt skalafriker og faller lett for litt små elktrofly som også gjerne kan flys fra vann.
    Vel nok om det.
    Fra en for meg ukjent produsent som heter RC System (fant ikke noe ut om dem på quggle, men er veeeldig dårlig på pc) dukket det opp en nydelig cessna i epp. 120 cm vingespenn,nøyaktig 1 kg vekt,flaps på femte kanalen på en egen tre trinns bryter,5 blinkende posisjonslys som blinker pluss landingslys. Modellen har også fjærende fremlegg. Sota vinduer, dashbord og veldig forseggjort finish. Modellen er helt komplett med balansert lader,1800ma 3c lippo og sender (som kanskje byttes ut)Skal sjekke rekkevidde og sånt etterhvert. Man trenger ikke noe lim til denne modellen da staben og finnen rett og slett presses inn i noen utskjæringer og låses fast med ett plastklips på undersiden.
    Vingene festes med noen spesielle plasthylser som virker som skruer og disse blir også låst fast av plastikkdetaljer. Disse kan forveksles med f.eks.inspeksjonsluker visst man legger godvilja til. Veien til kjøp knappen var ikke lang, og prisen er 1850,- norske kroner.
    Puuh, dette blei mye.
    Man kan selvfølgelig se at dette er epp, men modellen er blant det peneste og mest utstyrsrike jeg har opplevd i denne kategorien fly.
    Jeg drar på ferie til søndag, så jeg får ikke prøvd flyet før dette, men skal gi rapport når jomfrutur er utført. I mellomtida ønsker jeg meg sjøl god ferie, og måtte den gå hel.... fort. Modellen ble kjøpt herfra,Nor-Trading AS men tror ikke den er inne for øyeblikket.
    Attached Files

  • #2
    Grattis med ei fin 'skala' (?) kjærre
    Må si, det var nok den peneste "isopor"-fuggelen jeg har sett!

    Husk å skriv tilbake i denne tråden om hvordan flyet er å fly. Har du mulighet, så last opp en video
    mvh
    Henrik Andreassen, Alta.

    // 3x Victory 700 EP (båt - hysterisk på tung sjø! )
    // Graupner Piper J-3 Cub (1,5m v.s.-OS FS-30 4-stroke)
    // Focus 400EP
    // PicooZ
    // Wing Dragon
    // Kyosho Sandmaster ST-2 (GT12-SCR) R.I.P.

    Hjemmeside

    Comment


    • #3
      Og når er det den får flottører? fin modell

      Comment


      • #4
        Så ut som en veldig fin modell. Har den tilstrekkelig motorkraft til å dra noen flottører? Er det vanlige servoer i den, som kan kobles til f.eks en Spectrum-mottaker?
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Motorkraft nok ........tja. Har som sagt ikke flydd modellen enda, men det kjennes ut som motoren drar bra nok når jeg tester på gulvet her hjemme. Men nå skal det vel ikke allverden kraft til for at en velbalansert cessna flyr.
          Skal lage til noe flottører etter at jeg har hatt jomfrutur.
          Har ett sett til Wingo liggende, og Wilga har jo noe som kan brukes og til sist tror jeg også gws har noe som kunne passe.

          Vanlige servoer (micro) er det her ja. Hitec skjøteledning passet ihvertfall.

          Comment


          • #6
            Nå har jeg sittet og skrivi en halv times logg om en jomfrutur som har gått veldig bra. Når jeg skulle sende den var jeg utlogget, så ingen ting er kommet her på forumet. Hva gjør jeg feil. ? Vet ikke om jeg gidder og skrive alt en gang til. Fortsatt god sommer og happy landing

            Comment


            • #7
              Skal du skrive slikt er det smart å lage ei enkel fil i et enkelt tekstprogram. WordPad er flott. Skriv litt etter hvert mens inntrykkene er ferske, bare husk å lagre fila med et navn så du finner den igjen.
              Når du er ferdig og skal legge det ut her så lager du bare en ny "Reply" i tråden, åpner tekstfila di, merker all teksten, trykker "Ctrl+C" for å klippe ut, setter markøren i svarvinduet på Forumet og trykker "Ctrl+V" som limer inn alt.

              Viola!
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Takk joo
                Tok en rekkevidde sjekk på bakken med medfølgende radio og den funket hekt ok.
                Denne modellen flyr rock steady ut av esken.Trengtes ingen ting trim. Var litt bekymret fodi gresset var relativt høyt. Det er jo ganske små hjul og hjulkåper på modellen, men den brøytet seg vei og steg meget fint og skalariktig. Det var mer enn nok motor. Trengte full gass kun i take off. Tok noen runder for og bli kjent med den, og den flyr meget snilt. Og dit du vil uten noe fussel. Prøvde en loop og ett par roller som ble alldeles nydelig, men Cessna gjør vel ikke det som fullsize.Man trenger og bruke sideror for og få "pene" svinger. Miksemulighet hadde vært fit, men nå er det jeg som flyr den pg ikke alle mikserne.
                Jeg brukte ca. 1000 ma av en pakke på 1800 på ca. 10 minutter tur. Stopper vanligvis der. Prøvde så flapsen som har en utrolig god virkning. Tok av med halv flaps, ga høyderor bare for og komme igang fra gresset. slapp så stikka og modellen lettet av selv selv i en veldig bra take off.Landing med full flaps gikk også veldig bra. Det sitter en forsinker på flapservo som gjør at den bruker ca. 3 sek, på hver av de to trinnene som er. I luften steg modellen mye med halv flaps og enda mer med fullt utslag.Her hadde det vært øskelig med noe miksing, men det er det ikke på denne radioen. Men det er bare og sakke farten litt og gi dykkror. Prøvde også og sette inn en annen mottaker for og kunne bruke min egen sender, men da funka ikke forsinkeren, så jeg kommer til og bruke senderen som fulgte med. En annen skalariktig ting er også alle hengslinger er skjult og det samme er støtstengene. Her blir det flottører etter hvert og i mellomtiden blir dette nå mitt favorittfly.Jeg kan også anbefale dette som ett førstegangsfly, visst man har litt stikketrening. Man får kjøpt deler i løs vekt til en rimelig penge. Video blir vanskelig da jeg var aleine på stripa. Men skal ut i dag igjen (seff) og får håpe at det er noen med kamera der. Altså............Mitt anagelige beste flykjøp noen sinne, og jeg har holdt på noen år. Ha en fin dag
                Last edited by arvid; 03-08-08, 11:06. Reason: teksten kom 2 ganger

                Comment


                • #9
                  Flott at der er ferdigpakker som funker så bra

                  Ganske stilig når man "henger" i flaps på tur inn, fulle flaps og en del nedror mens ting går i sirup!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    høres ut som et fantastisk bra ferdigfly. De RC-System flypakkene er av ganske bra kvalitet. både flygemessig og utsende å finish. Har selv en RC-System Skyglider 2000, den har fin finish og flyr meget bra.
                    mvh Joar Ulgenes

                    Diverse som svever oppe i det Blå.

                    Comment


                    • #11
                      til info så har nortrading flere inne av dette flyet.. ikke testet det selv med skal være stabilt og fint og fly. mye fly for lite penger vil jeg tro.. startet selv med guanli sin cessna.. den kostet ca det samme hos nortrading, men den modellen var bare dritt.. kommer forbi nybegynner stadiet nå å skal ha en akro modell nå..
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                      Comment

                      Working...
                      X