My av det som følger med er nyttige bra ting som gjør arbeidet med modellen enklere.
Bl.a så følger det med:
- CG-buddy
- Grad-måler til rorene
- Drilljigg til de fleste motorer
- Canister og pipefester
- En bunke med borrelåsbånd
- Store grove strips
- Bensin og røyktank
- Gummiringer for beskyttelse til slanger/ledninger som går igjennom div hull
- Forskjellige fester til gasservo osv.
- Rorhorn og roroverføringer har dem også lagt litt ekstra i.
PS: alle ror er ferdig limt fra fabrikk utenom sideror.
Her er noe av godsakene:
Flykroppen + div:
Under ser dere undersiden av kroppen. Lokkene er skrudd så man kan velge hva som skal være eksosutslipp og ventilasjon. På det som blir ventilasjon så fjerner man trekket over de ferdige hullene i lokkene med f.eks loddebolt.
Litt montering på selve kroppen:
Kroppen er stor og grov med fine løsninger. Cowlingen monteres bl.a uten synlige skruer utenpå.
Understell, hjul, hjulkåper monteres uten noe tilpassing. Kåpene er av høyere standard enn vanligvis. Mye tykkere. Halehjulet kommer komplet og er bare og skrus på i ferdige hull.
Her ser dere også rorhornene, servor, overføringer, siderorswire og halehjulet montert.
Programering av 2xbalanserorservoer i en vinge:
De fleste 80cc og større akrofly er designet for 2 bal-servor pr. vinge p.g.a store ror som trenger mye kraft og for å forhindre fleksing eller blow-back på roret. Under har jeg lagt ved en video som viser hvordan jeg setter servoene opp mot hverandre med en futaba msa-10. Den kan justere alle fire servoene opp mot hverandre samtidig som man kun bruker en utgang på mottakeren.
Montering av motor og tilbehør:
Motoren er en helt nysluppet motor, GP-88cc som har fått veldig bra kritikk sammen med sin storebror GP-176cc. GP-88cc er en ensylindret motor på 9+hk og en vekt på 2000g. Lover veldig bra.
Noen tviler sikkert på å sette en 88cc ensylindret motor i en akro/3d-modell, men etter å ha snakket med produsenten og sett video av maken motor i hans 107'' corvus racer ble jeg ganske overbevist. Jeg er ikke ute etter sinnsyk power, men bra nok power som kan dra edgen greit ut av hover og redde meg ut fra kinkige situasjoner

Jeg brukte DA-100 drilljiggen. Hullene til motorfestene er ikke like, men enkelt å fikse.
Skrudde av forgasser og la motoren oppå jiggen/DA-100 merkene og merket av nye hull. Så setter man fast jiggen/plata foran på firewall og borrer.
Det følger også med stadoffs i settene til Aeroworks. Brukte disse da de kan ''bygges'' så lange man trenger dem. Kjekt da de fleste motorer har forskjellige lengder. Jeg forstørret også senterhullet i firewallen da jeg syns det ble veldig trangt mellom forgasser og vegg (er ikke gjort på bildet).
Secraft-fester til tenningsbatteri og tenningsannlegg fra Spoton:
xxl-rc selger endel secraft.
Gasservo og manuell choke:
Så lenge man monterer ensylindret motor hengende må det kappes litt under cowlingen.
Det eneste som syns når man står foran modellen er litt av sylinderen, så bildet juger.
Litt annet nødvendig...........og unødvendig.
Dobbel booma hovedbryter fra xxl-rc. Meget fin da man kan lese av volt, laveste volt på siste tur, forbruk osv. Tenningen fikk den lille bryteren fra miracle. Funker meget bra. Mange har vel sett ledningstesten som finns av denne. Det er fortsatt den bryteren som er montert her.
Hovedbryter:
Tenningsbryter:
Så litt unødvendig. Tankene i Aeroworkssettene er veldig bra, men jeg bare måtte ha noe som er litt mere jålete. Men fine er dem og alt er ferdig montert innvendig og de kommer med slanger og festebånd.
Også disse fra xxl-rc.