Unconfigured Ad

Collapse

Aeroworks edge 540 35% fra Rcpro.

Collapse
X
Collapse
  •  
  • Ut av eskene

  • Aeroworks Edge 540 35%

    Her er litt av det som kommer i settene.
    My av det som følger med er nyttige bra ting som gjør arbeidet med modellen enklere.

    Bl.a så følger det med:
    - CG-buddy
    - Grad-måler til rorene
    - Drilljigg til de fleste motorer
    - Canister og pipefester
    - En bunke med borrelåsbånd
    - Store grove strips
    - Bensin og røyktank
    - Gummiringer for beskyttelse til slanger/ledninger som går igjennom div hull
    - Forskjellige fester til gasservo osv.
    - Rorhorn og roroverføringer har dem også lagt litt ekstra i.

    PS: alle ror er ferdig limt fra fabrikk utenom sideror.

    Her er noe av godsakene:

    Click image for larger version

Name:	014.jpg
Views:	2
Size:	74.8 KB
ID:	677004

    Click image for larger version

Name:	012 b.jpg
Views:	2
Size:	72.1 KB
ID:	677003

    Click image for larger version

Name:	100edge_large32.jpg
Views:	2
Size:	41.9 KB
ID:	677006

    Click image for larger version

Name:	015.jpg
Views:	2
Size:	93.1 KB
ID:	677005

    Flykroppen + div:


    Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	2
Size:	84.7 KB
ID:	677001

    Click image for larger version

Name:	2222.jpg
Views:	2
Size:	59.4 KB
ID:	677007

    Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	2
Size:	76.1 KB
ID:	677002

    Under ser dere undersiden av kroppen. Lokkene er skrudd så man kan velge hva som skal være eksosutslipp og ventilasjon. På det som blir ventilasjon så fjerner man trekket over de ferdige hullene i lokkene med f.eks loddebolt.

    Click image for larger version

Name:	6662.jpg
Views:	2
Size:	41.8 KB
ID:	677008

    Litt montering på selve kroppen:

    Kroppen er stor og grov med fine løsninger. Cowlingen monteres bl.a uten synlige skruer utenpå.
    Understell, hjul, hjulkåper monteres uten noe tilpassing. Kåpene er av høyere standard enn vanligvis. Mye tykkere. Halehjulet kommer komplet og er bare og skrus på i ferdige hull.

    Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	2
Size:	78.1 KB
ID:	677009

    Her ser dere også rorhornene, servor, overføringer, siderorswire og halehjulet montert.

    Click image for larger version

Name:	023.jpg
Views:	2
Size:	90.3 KB
ID:	677011

    Click image for larger version

Name:	021.jpg
Views:	2
Size:	50.1 KB
ID:	677010


    Click image for larger version

Name:	016.jpg
Views:	2
Size:	50.4 KB
ID:	677014

    Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	2
Size:	51.1 KB
ID:	677013

    Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	2
Size:	66.9 KB
ID:	677012

    Programering av 2xbalanserorservoer i en vinge:

    De fleste 80cc og større akrofly er designet for 2 bal-servor pr. vinge p.g.a store ror som trenger mye kraft og for å forhindre fleksing eller blow-back på roret. Under har jeg lagt ved en video som viser hvordan jeg setter servoene opp mot hverandre med en futaba msa-10. Den kan justere alle fire servoene opp mot hverandre samtidig som man kun bruker en utgang på mottakeren.



    Montering av motor og tilbehør:

    Motoren er en helt nysluppet motor, GP-88cc som har fått veldig bra kritikk sammen med sin storebror GP-176cc. GP-88cc er en ensylindret motor på 9+hk og en vekt på 2000g. Lover veldig bra.
    Noen tviler sikkert på å sette en 88cc ensylindret motor i en akro/3d-modell, men etter å ha snakket med produsenten og sett video av maken motor i hans 107'' corvus racer ble jeg ganske overbevist. Jeg er ikke ute etter sinnsyk power, men bra nok power som kan dra edgen greit ut av hover og redde meg ut fra kinkige situasjoner Denne motoren går meget pent, noe jeg kommer tilbake til.

    Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	2
Size:	67.5 KB
ID:	677028

    Jeg brukte DA-100 drilljiggen. Hullene til motorfestene er ikke like, men enkelt å fikse.
    Skrudde av forgasser og la motoren oppå jiggen/DA-100 merkene og merket av nye hull. Så setter man fast jiggen/plata foran på firewall og borrer.

    Click image for larger version

Name:	018 b.jpg
Views:	2
Size:	58.8 KB
ID:	677022

    Det følger også med stadoffs i settene til Aeroworks. Brukte disse da de kan ''bygges'' så lange man trenger dem. Kjekt da de fleste motorer har forskjellige lengder. Jeg forstørret også senterhullet i firewallen da jeg syns det ble veldig trangt mellom forgasser og vegg (er ikke gjort på bildet).

    Click image for larger version

Name:	019.jpg
Views:	2
Size:	74.8 KB
ID:	677023

    Secraft-fester til tenningsbatteri og tenningsannlegg fra Spoton:
    xxl-rc selger endel secraft.

    Click image for larger version

Name:	002 b.jpg
Views:	2
Size:	58.2 KB
ID:	677029

    Click image for larger version

Name:	001 b.jpg
Views:	2
Size:	63.1 KB
ID:	677030

    Gasservo og manuell choke:

    Click image for larger version

Name:	018.jpg
Views:	2
Size:	60.8 KB
ID:	677025

    Så lenge man monterer ensylindret motor hengende må det kappes litt under cowlingen.
    Det eneste som syns når man står foran modellen er litt av sylinderen, så bildet juger.

    Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	2
Size:	73.6 KB
ID:	677019

    Litt annet nødvendig...........og unødvendig.

    Dobbel booma hovedbryter fra xxl-rc. Meget fin da man kan lese av volt, laveste volt på siste tur, forbruk osv. Tenningen fikk den lille bryteren fra miracle. Funker meget bra. Mange har vel sett ledningstesten som finns av denne. Det er fortsatt den bryteren som er montert her.

    Hovedbryter:

    Click image for larger version

Name:	002 c.jpg
Views:	2
Size:	82.4 KB
ID:	677021

    Tenningsbryter:

    Click image for larger version

Name:	001 c.jpg
Views:	2
Size:	47.6 KB
ID:	677026

    Så litt unødvendig. Tankene i Aeroworkssettene er veldig bra, men jeg bare måtte ha noe som er litt mere jålete. Men fine er dem og alt er ferdig montert innvendig og de kommer med slanger og festebånd.
    Også disse fra xxl-rc.

    Click image for larger version

Name:	001 d.jpg
Views:	2
Size:	104.5 KB
ID:	677027


    Attached Files
      Posting comments is disabled.

    article_tags

    Collapse

    Latest Articles

    Collapse

    • Pilot-RC Trainer 90 ARF 20-30CC :: JC 30cc
      by affa

      Treningsmodell i kjent Pilot-RC kvalitet, beregnet på nybegynnere og de som ønsker seg en stor og velflyvende modell med bensinmotor til f.eks. sleping av seilfly. Kommer i stor grad av ferdigstillelse og er trukket i original Oracover. Modellflynytt fikk tilsendt en av de aller første til test.
      ...
      09-05-13, 15:16
    • Aeroworks Edge 540 35%
      by Guest

      Edge er tøft. Ja jeg syns edgen er skikkelig tøff på himmelen med sin spesielle vingeform.
      Har hatt mange turer innom nettsiden til Rcpro for å kikke på Aeroworksflyene. Og etter litt snakk med den alltid hyggelige Emil ble vi enige om et rewiev på en 100cc modell.
      ...
      09-04-12, 15:16
    • F5J i Norge, regler og konkurranseform (FAI utgave)
      by Quadrocopter
      Det har vært en del som har forespurt om hva som skjer på F5J fronten og i den sammenheng har jeg satt sammen et lite dokument som prøver å forklare litt om denne grenen samtidig som den gir et innblikk
      08-03-12, 09:09
    • Pilot-RC Edge 540 87"
      by Tertitten

      Etter en kontakt med Elefun ang. modeller som ventes inn fra Pilot,
      ble jeg veldig gearet på den nye Edgen. 87"(30%)-Edge 540-Pilot-RC Co,Ltd.
      Dette er vel en av nyhetene som kommer nå, og vi ble enige om å teste ut denne litt.
      ...
      19-10-11, 11:21
    • Gernot Bruckman yak 55 2.2m fra Autopartner.
      by Guest


      Da jeg var på Arvika-treffet i August snakket jeg mye med Per fra Autopartner. Vi snakket mye om el og bensinmodeller, der i blant Gernot Bruckman yak'n som er veldig populær i Sverige. ...
      25-09-11, 21:36
    • Sebart Sbach 342
      by affa
      Review Sebart Sbach 342

      Forside
      Det siste året har det strømmet på med Sbach 342 fra forskjellige leverandører. Ganske annet syn enn Yakèr som har vært en gjenganger siste 5-6 år.
      20-06-11, 12:02
    Working...