Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakksprøyte fra Biltema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakksprøyte fra Biltema

    Er det noen som har brukt denne 404 - biltema.se

    Fungerer den også greit til hellakkering av modeller eller bør jeg ha en annen type i tillegg til det?
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Den fungerer sikkert bra en stund, men det er vanskelig å få jevne flater med en slik detalj Airbrush. Blir litt som å fargelegge med tynn sprit tusj Vs rulle.

    Comment


    • #3
      Heller kjøre på med en sånn til store flater, da? Kan justere bredden på den. Gidder ikke legge all verdens i dette... Airbrush lakksprøyte
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Denne er bedre til større flater
        404 - biltema.se

        Comment


        • #5
          enig med Quarda her ...begge de to første er hva jeg vil si ubrukelige til større flater kan kanskje gå til base farger om du skal ha klar lakk oppå , men hellakkere en hel modell om det er litt str. og med blank lakk ...blir det ikke noe greie på
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Denne er bedre til større flater
            404 - biltema.se
            Jeg bruker denne i kombinasjon ed den lille kompressoren de har for airbrush, fungerer utmerket til mindre lakkeringsjobber. Skal du lakkere detaljer er den andre bedre, og vanskeligere å bruke!
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by bjornal View Post
              Heller kjøre på med en sånn til store flater, da? Kan justere bredden på den. Gidder ikke legge all verdens i dette... Airbrush lakksprøyte
              Har prøvd et par av disse billige airbrush-sprøytene fra Biltema, kombinert med bokser med drivgass. Har fungert meget dårlig. Vanskelig å få justert dysa for jevn og tynn spray. Virker som trykket fra drivgassen blir for dårlig. Forbedres litt når gassboksen varmes opp i vannbad, men..... Jeg kommer ikke til å kjøpe mer av disse sprøytene. Må nok satse på kompressor og en annen type sprøyte.

              Comment


              • #8
                Brukte Biltema sin "Proff" lakksprøyte (Den som kosta 299 eller noe). Bytta til mindre dyser (ekstrautstyr fra Biltema). Når jeg tynna ut lakken ca.50/50 ble det et bra resultat. Relativt enkelt å justere viftebredde, mengde osv. Syntes jeg brukte litt mye lakk, men det kom at mangel på erfaring...
                PS; Når klarlakken skal på anbefaler jeg å tynne vesentlig mer enn 30% (som jeg fikk anbefalt). "Satt" seg ikke før jeg hadde på relativt tykt lag.
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Lakksprøyte

                  Originally posted by Thinnthinn View Post
                  Brukte Biltema sin "Proff" lakksprøyte (Den som kosta 299 eller noe). Bytta til mindre dyser (ekstrautstyr fra Biltema). Når jeg tynna ut lakken ca.50/50 ble det et bra resultat. Relativt enkelt å justere viftebredde, mengde osv. Syntes jeg brukte litt mye lakk, men det kom at mangel på erfaring...
                  PS; Når klarlakken skal på anbefaler jeg å tynne vesentlig mer enn 30% (som jeg fikk anbefalt). "Satt" seg ikke før jeg hadde på relativt tykt lag.
                  Takk for fine råd. De er verdifulle. Får kjøpe meg en slik lakksprøyte (airbrush) som du nevner. Hva driver du den med?
                  Mvh PLH

                  Comment


                  • #10
                    Kjøp deg kompressor, de små som selges her og der er greie, men de bråker litt. En airbrush dedikert kompressor med tank som starter og stopper av seg selv, samt er stillegående er det absolutt beste men de koster ganske mye.

                    Comment


                    • #11
                      Skal tro om en slik duger ? Når du først har fått trykk på tanken, kan man nok lakkere en del før den starter igjen. Siden har forsvunnet - 404 | Jula
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment


                      • #12
                        Fungerer fint det, men hadde laget en liten enhet med ekstra trykkjustering slik at du får rundt 4 bar og en vannutskiller
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bth View Post
                          Skal tro om en slik duger ? Når du først har fått trykk på tanken, kan man nok lakkere en del før den starter igjen. Siden har forsvunnet - 404 | Jula
                          24liter er next to nada og når dyret begynner å brøle med 97dB støy ringer naboen politiet og klage på nabostøy....
                          Hadde en tilsvarende tidligere, de egner seg kun til bruk på byggeplasser.

                          Det finnes mange fantastiske stillegående kompressorer med de koster dessverre formuer.
                          Bambi Air modellene fra UK er bra, oljefrie og kun 40 dB.
                          Etter 15% reduksjon i kroneverdien begynner prisen å bli stiv. (Bambi Budget - Aircomps Air Compressors)
                          Kan absolutt anbefale disse.

                          Click image for larger version

Name:	C.JPG
Views:	1
Size:	37.1 KB
ID:	610603
                          Last edited by Quadrocopter; 28-12-14, 01:19. Reason: editert link

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bth View Post
                            Skal tro om en slik duger ? Når du først har fått trykk på tanken, kan man nok lakkere en del før den starter igjen. Siden har forsvunnet - 404 | Jula
                            Som nevnt, disse bråker noe helt infernalsk og kan ikke brukes innendørs annet enn i et adskilt hobbyrom/garasje. Før i tiden var det mulig å få tak i små, stillegående kompressorer for en tusing, bla hos Clasern, men nå finner jeg ingen hos verken dem eller andre lignende butikker annet enn slike for oppblåsing av baller, gummibåter etc. Hobbyking selger denne, men den duger nok ikke til større sprøyter.

                            Comment


                            • #15
                              Her er den jeg bruker:
                              http://images.biltema.com/PAXToImage...le/large/15454
                              (Fikk paintbrush til jul, så da blir det testing i lakkboden om ikke lenge )

                              Lånte meg en oljefri kompressor av en kamerat som fungerte upåklagelig. Med alt det lakkstøvet i lakkboden var støy min minste utfordring! Men ja, en som starter og stopper selv vill jeg definitivt sett etter.
                              Audun Thinn
                              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                              Comment

                              Working...
                              X