Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ommbygging av seilfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ommbygging av seilfly

    Tok en Svenson starter,( 1500 mm vinge 26,7 dm2), og dytta en 400 6V motor i nesa på den ( direkte til 6x4E prop), fora den med en 7,2v 650 mah batteripakke på 200 g.
    Veier da 730 g, antagelig minst 80g for mye ??
    Dette har ikke godt veien.
    Flyr noen lunde i vindstille vær, så lenge det er ned trim på høyderoret.
    Staler og tipper, med den aller største letthet, går med endel lim her
    Nå lurer jeg på om det er endel radikale endringer som må til, endre innstillingsvinkel ? vinkel mellom haleplanet og vinge ? Bygge nye større rorflater ? ( har bare høyde og side). flytte CG, hvilken vei ?
    Forslag som ikke omfatter tennvæske og lighter mottas med takk
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

  • #2
    Har du råd så bytt til Li-Po og børsteløst! Hvertfall Li-Po, Efekten går opp og vekten MYE ned! Egentlig ikke så dyrt med en pakke, men man kan fort bli hekta!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Et gir og en større propell bør kunne gjøre underverker for denne, direktedrift på børstemotor er ikke noe særlig effektivt.

      Comment


      • #4
        Litt mere nedtrekk på motoren kansje? Eller stikker den tilværs etter du har kuttet motoren også?
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          VM er inne på saken. Angrepsvinkel på vinge, motortrekk og CG.
          Alternativ til tennvæske og lighter er kildesortering.....
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Ok, målte Angrepsvinkel på vinge til 2 grader, og motortrekk til 3,5 grader ned. CG er ved 30 % av K.
            Motor trekk målt til 260 gram med 6x4e og 320 gram med 7x3, ( mista antenneledninga ned i propellen når jeg målte dette, noen av oss er bare såå lure )
            'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

            Ørjan Rapp

            Comment

            Working...
            X