Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maricardo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maricardo

    Holder på med å bygge etter en tegning jeg fant i ett gammelt RCME blad
    Har forandret utseendet på kroppen så den ligner litt på en Sukhoi, men har beholdt mål og plasering av vinge/motor/stab,
    Motor er en Just engines 57, Kanopyen er fra en Great planes sukhoi, Cowlingen er fra en Great planes Yak,Understellet er fra Great planes U-Can-Do. Vinge spennet er 1,42m
    Attached Files
    Magnar Schou Olsen

  • #2
    fler bilder,
    Attached Files
    Magnar Schou Olsen

    Comment


    • #3
      Klar til trekking, Har tenkt å bruke Monocote, spent på hvordan det går, mange år siden sist
      Attached Files
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #4
        Dette ser jo riktig så bra ut!

        Ett lite triks gjør trekkingen enklere og resultatet godt: Begynn trekkingen i alle kroker og kriker først. Og vingetipper. Avslutt med de store flatene. Vinger og kropp trekkes fra bunnen og opp.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Da er den ferdig . trekkingen gikk greit, litt krøllete på staben, tror ikke jeg strammet nok der, lakket cowlingen med tamiya akryl maling og quick klar lakk , klar lakken gulnet, men er forhåpentligvis bestandig mot fuel søl,
          Attached Files
          Magnar Schou Olsen

          Comment


          • #6
            Den ble jo kjempefin
            Oljebasert lakk, som Quick-lakk, er nesten fuel-proof. For å holde glansen lengst mulig vil jeg anbefale å legge på noen lag med bilvoks og være litt nøye med å tørke av fuelsøl etter endt flydag.
            Last edited by Tom Erik; 30-11-09, 14:00.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              Jøss, noen som bygger a gitt!!! Flott!
              Jo Grini
              http://vimeo.com/jojoen
              http://www.youtube.com/jojoenno
              http://www.jojoen.no/

              Comment


              • #8
                Så tøft ut det flyet!
                Har du fått prøvd det ennå?

                Comment


                • #9
                  Ingen prøveflyging ennå, må få kjørt inn motoren også, håper på litt bedre vær her på østlandet, kan hende det blir prøvetur med ski,
                  Magnar Schou Olsen

                  Comment


                  • #10
                    Jomfrutur

                    Takk for positive komentarer.
                    I dag fikk jeg tatt jomfruturen,
                    Blå himmel og vindstille på Jarlsberg, perfekte forhold.
                    Kjørte inn motoren ca 2 tanker, Den gikk fint på tomgang og litt rikt på toppen så da tok jeg sjansen. Taxet bort til stripa og linet den opp. ga gradvis mere throttle, drar litt til høyre men kommer seg opp i lufta. Litt trimming på balanseror og høyderor og den går rett og fint. Virker som den kan fly ganske sakte uten noen rare tendenser. Landingen går smertefritt,
                    Veldig fornøyd
                    Magnar Schou Olsen

                    Comment


                    • #11
                      En liten oppdatering: quick lakken er ikke fuel bestandig, har bobblet opp over alt, nå har ikke jeg vært veldig nøye med rengjøring, og det har jo ikke gjort det noe bedre. Men da er det prøvd, Har hørt at mengden nitro i fuelen påvirker dette, jeg har brukt 15%. Neste gang blir det to komponent lakk.
                      Magnar Schou Olsen

                      Comment

                      Working...
                      X