Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge en Sig Ninja.Lim og Epoxy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Glassing.

    Da er jeg endelig i med å glasse Ninja. Det gikk mye lettere enn jeg trodde. Fant ut en stiv bred pensel var lettere å bruke i stedet for sparkel på små flater.
    Brukte verneutstyr, men kjente at det stakk litt i øynene, så det er sterke saker vi holder på med. Vil bare si takk til dere som har hjulpet meg i gang med tips og råd.
    Raptor sin gode artikkel har også vært til stor nytte. Alltid morsomt å lære noe nytt.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #17
      Bilder !!!
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment


      • #18
        Kan godt legge ut noen bilder av Ninja kropp med glassfiber på. Skal ta noen etterpå.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #19
          Ja, bilder må vi ha.

          Jeg har også en Ninja som nok er 17 år gammel. Den er tatt fram igjen, og skal testflys i løpet av høsten før jeg stripper den for trekk og legger på nytt. Regner med at jeg også bygger den om til to to servoer i vingen. Legger sikkert også glassfiber for å forsterke kroppen. Tar jeg ikke helt feil har kroppen vært knekt i forkant av vingen.

          Regner med at det kommer en restaureringsblogg i løpet av vinteren.
          Last edited by orjanp; 27-08-10, 12:43.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #20
            Her er Ninja påført ett lag med Hangar 9 glassfiberduk. Bruker Biltema Epoxy som tynnes ut med noen dråper Aceton. Liker å bygge denne. Det er store solide deler i Balsa,Finer og Isopor som settes sammen på en rett frem og grei måte.
            Flyet kommer i en kul boks, med en fin byggeveiledning som er veldig 80 talls.
            Artig å dra frem klassikerne igjen Ørjan, ser frem til restaurering. Interessant å se andres løsninger.
            Attached Files
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #21
              Når jeg bygger denne. Ser jeg tydelig hvor svakhetene er i konstruksjonen. Spesielt under vingene, merker jeg at Fineren kan beveges mot hverandre på tvers av kroppen. Selv om jeg forsterker med glassfiber, ser jeg svake punkter som kan forsterkes med dagens metoder. Regner med å legge inn litt Karbon eller Glassfibertape på de svakeste punktene.
              Har en Windrider Fox i EPP som brukes til å trene på små Hang. Den spretter når jeg treffer bakken litt feil. Får nok ikke Ninja like solid, men artig å bygge den til å tåle en del av mine uheldige landinger. Uten at den får egenskapene til en murstein.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #22
                Lurer på å kjøpe et SIG Ninja byggesett selv. Har du kommet så langt at du har ferdigstillt og prøvefløyet din?
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment


                • #23
                  Originally posted by E&E View Post
                  Lurer på å kjøpe et SIG Ninja byggesett selv. Har du kommet så langt at du har ferdigstillt og prøvefløyet din?
                  Har svart i din andre tråd.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment

                  Working...
                  X