Announcement

Collapse
No announcement yet.

Platefly til far og sønn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hvis sønnen din er ung, så kan jeg annbefale en STC, eller en stick.
    enkelt og greit en furupinne 10x10x1000mm
    6mm depron med dehidral vinger, kan lage en klinefogelman profil.
    noen billige servoer, lim i hop, fly.
    jeg laget en på bare løye til noen kammerater, med rett motor, og stort batteri kan dem bære, jeg brukte 1800mah
    fløy vell i 20-45min avhengig av vær og vind, evig morro er det. slengte også på et kamera for morroskyld, fløy den.
    her har jeg ikke brukt noe særlig avstiving, tok pakke tape, og la på langs med vingen, etter på så snudde jeg vingen, og brukte tråd! for å bende vingen rett vei, tapen vil holde formen og stive av for kreftene, så ikke vingen klapper sammen, og tauet holder bare formen på vingen!
    så limte jeg servoene med limpistol og brukte pull pull pga jeg ikke hadde noen overførigner til overs bare en illustrasjon over hvor mye morro en kan ha på absolutt økonomi så det går ann, og det var kjekkt for kompiser av meg å få flydd og prøvd ut hobbyen uten att det kosta meg noe
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Her er en enkel 3 kanals trainer, og det ligger noen flere tegninger på samme siden.

      Comment


      • #18
        Bygg en firekanals med en gang om du skal bygge depron-sak er mitt tips. Personlig mener jeg det er lettere å fly og guttungen din på 14 mestrer det nok fortere enn far skulle ønske

        Comment


        • #19
          kanskje litt skuff å få ca 6sek i luften før en må hjem g finne nye plater med depron, er en uerfaren så er depron noe som går i oppløsning

          Comment


          • #20
            Originally posted by ArneH View Post
            Takk for det. Der har vi vel typen fly vi tenkte på. Men det står at det er vanskelig å fly? Er det noen typer hjemmebygg som passer en 14 åring? Som kanskje ikke flyr så fort og er stødige?
            Med en liten motor og rolige utslag så er det egentlig ganske lettflydd. Som hang modell så er det nok ikke for nybegynnere. Det som er en fordel er at den er meget sterk. Den går ikke i stykker ved kræsj. Det er bare å feste finnene igjen.
            Nå har det jo kommet mange andre meget bra forslag, så du har jo mye å velge mellom.
            Det som er morsomt er at man kan bygge så mye forskjellig for en billig penge. Ofte har man jo litt utstyr liggende, så da koster det bare litt depron og tape
            Sånn var det ikke når jeg begynte med denne hobbyen for 15 år siden.
            Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
            http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

            Comment


            • #21
              Vi skal samen se på forslagene i kveld. Så tar vi det som et artig Far - Sønn prosjekt. Disse gutta er så vant med stikker at de flyr mye bedre enn oss eldre. Som ikke er vokst opp med PS3 og dataspill.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #22
                Hei
                Herjefly ja, her er et som flyr sakte, som du ser kan du sette på flottører, og ta av fra vann på stille sommerkvelder, jeg har selv bygd dette flyet og det flyr sakte og stabilt, brukte det for å trene før jeg skulle sende opp min Auster Aiglet som enda ikke er vært i lufta siden jeg måtte flytte til Tromsø i all hast. En kan sikkert modifisere det også litt mindre dihedral på vingen og balanseror så blir det antakelig litt mer utfordring, det kule med dette flyet er at det er helkropp depron fly og det blir bygget på en kveld. Jeg brukte kapron kjøpt hos elektroplast på Haslum.
                "STS" Seaplane/Airplane Free Plans, Build Guide and Videos! - RC Groups
                Lykke til
                MVH
                Eystein
                NB! husk at du kan gjøre om den ikke oppdelte tegninga til jpg og bruke tileprint for å gjøre flyet så stort eller lite du vil slik som jeg beskrev i tråden om papirmodeller depron og kjevle.
                Last edited by roffe_ek; 15-06-11, 10:55.

                Comment


                • #23
                  Det var en lekker liten sak. Den kunne vært solgt som et utmerket nybegynnersett.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment

                  Working...
                  X