Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt første byggesett, Eagle 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt første byggesett, Eagle 2.

    Har fått meg byggeprosjekt, en Carl Goldberg Eagle 2, som har stått å støvet i mange år.Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334505962.142339.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	631315

    Vingespenn på 1.6 meter, og flyklar vekt på ca 2.15- 2.38kg. (står så på eska iallefall)
    Det er egentlig for .29 -.45 2takt, evt .40-.60 4 takts-motor.

    Jeg tenker og bygge om til eldrift, og lurer da på anbefalinger til motor, esc, lipo og propell. Har ingen erfaring med flybygging fra før, så starter på scratch med alt.

    Alt utstyret skal i utgangspunktet kjøpes på hobbyking.

    Dette skal bli gøy, kjenner jeg gleder meg som en unge til og komme igang.
    Last edited by Rafo; 15-04-12, 18:39.
    Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
    Spektrum Dx8 Dsmx

  • #2
    Fy f... Crappy kvalitet på ipad kameraet ser jeg...
    Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
    Spektrum Dx8 Dsmx

    Comment


    • #3
      Denne ser ut til å passe utifra trekkkraften som er oppgitt HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy G32 Brushless Outrunner 600kv

      Comment


      • #4
        Ja, den ser ut til å kunne gjøre susen. Og kjøre på en 80-100A esc, for å være på den sikre siden, kanskje? Og kjøre på 4s lipo.
        Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
        Spektrum Dx8 Dsmx

        Comment


        • #5
          De oppgir jo 2,35 kg trekk på 4 S så det burde holde. Og jeg hadde også gått for en 80-100 esc, liker å være på den trygge siden framfor å bruke en som akkurat er nok. På en så stor modell har ikke vektforskjellen mellom en 60 og 80 esc noe å si.

          Comment


          • #6
            Men, tror kanskje jeg går for denne istedet: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
            Har fått bedre tilbakemeldinger den
            Og denne: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
            Tenkte å bruke Turnigy Plush, men dem er backorder...
            Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
            Spektrum Dx8 Dsmx

            Comment


            • #7
              Og kanskje denne propellen? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
              Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
              Spektrum Dx8 Dsmx

              Comment


              • #8
                Gratulerer med nytt fly. En kompis av meg startet karrieren med dette flyet=) Jeg tok det opp første turen. Det fløy veldig stabilt og fint. Fint byggesett er det også. Kan anbefales som nybegynnermodell hvis man liker å bygge litt! Jeg ville valgt nitromotor. 46 size 2 takt feks....
                Ole Kr Follstad

                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                EF Extra 300 60"
                EF Extra 300 104" Eme120
                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                ESM Bearcat, NGH 38cc
                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                Hangar 9 Piper cub 1\4
                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                Comment


                • #9
                  Jeg vil ikke ha nitro, er ferdig med det griseriet Hadde nok vært enklest med nitro, men gøy og bygge om. Alt annet jeg har er el, så må fortsette med det.
                  Hvor sterke servoer trenger jeg? Er standard size servoer... Titter på tyrnigyservoer på hobbyking...
                  Trenger 3 stk, balanse, høyde og ror..
                  Og hvilken kapasitet på lipoene? Tenker og kjøre 4s...
                  Last edited by Rafo; 15-04-12, 18:40.
                  Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                  Spektrum Dx8 Dsmx

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Rafo View Post
                    Jeg vil ikke ha nitro, er ferdig med det griseriet Hadde nok vært enklest med nitro, men gøy og bygge om. Alt annet jeg har er el, så må fortsette med det.
                    Hvor sterke servoer trenger jeg? Er standard size servoer... Titter på tyrnigyservoer på hobbyking...
                    Trenger 3 stk, balanse, høyde og ror..
                    Og hvilken kapasitet på lipoene? Tenker og kjøre 4s...
                    Vanlige standard servoer på den tiden lå på 3 kg mener jeg.
                    Hadde ikke en liten bensinmotor vært fint på dette flyet ? Noe lignende denne : NGH GT09 9cc bensinmotor - ThrottleStore.Com
                    Li-Po: Så store du får plass til i tankrommet
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Da får jeg vente med lipobestilling til flykroppen er ferdig. Den bensinmotoren så grei ut den, men kommer billigere ut av det med elkonvertering. Det ser iallefall sånn ut forløpig, så lenge jeg handler elektronikk fra HK iallefall
                      Sent from my ST17i using Tapatalk 2
                      Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                      Spektrum Dx8 Dsmx

                      Comment


                      • #12
                        Hadde det vært mit fly ville det fåt en slik i snuten HobbyKing R/C Hobby Store : ASP FS61AR Four Stroke Glow Engine.
                        Fantastisk fin motor tol en billig penge.

                        Comment


                        • #13
                          Har funnet ut at jeg skal vente med bestillingen til jeg har fått sammen skroget, så får jeg tygge litt på om det blir el eller bensin.. Men ender nok på elmotor uansett..

                          EDIT: Og etter litt mer titting på hobbyking, har jeg landet på denne motoren: Attention Required! | Cloudflare ,og denne esc'en:Attention Required! | Cloudflare
                          Ser ut som dette blir en bra kombo.

                          Kommer antageligvis til og bruke ekstern BEC til mottager og servoer.

                          Servoer blir vel noen i 4-6kg klassen tenker jeg, det må da være nok?
                          40mmx20mm er hullene til servoene iallefall..
                          Last edited by Rafo; 15-04-12, 22:17.
                          Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                          Spektrum Dx8 Dsmx

                          Comment


                          • #14
                            Jeg startet min modellflykarriere med denne maskina. Den er en fryd å fly! Snill og stabil.
                            Jeg fløy den med en O.S. 40FP den gangen og det gikk helt greit. Ikke krefter i massevis,men nok til normal flyvning.
                            Vil tro du lett får plass til en 5S batteripakke i rommet der tanken skal være.
                            Jeg ville kjøpt denne motoren:

                            HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy G46 Brushless Outrunner 670kv (.46 Glow)

                            Det vil gi nok krefter om du skal fly fra gress f.eks.
                            Og jeg ville kjøpt denne regulatoren:

                            HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy dlux 100A SBEC Brushless Speed Controller w/Data Logging

                            Og dette batteriet:

                            HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 5S 25~50C Lipo Pack

                            Da vil du få et oppsett som er kraftig og du vil få langflytid med dette batteriet.
                            Så er det bare å fly hull i lufta og øve på landinger til sola går ned!


                            Titta ikke på linken din men ser jo at vi landa på samme motoren!
                            Go for it!
                            Last edited by P-51D_OLD_CROW; 16-04-12, 14:37.
                            Stig-Arne Isaksen

                            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                            Comment


                            • #15
                              Det er den motoren jeg har sett meg ut selv også ja
                              Esc ble bestillt igår, en 60a turnigy plush. Fant ut det fikk holde, siden motoren er oppgitt til 40a, med 55a peak, og esc er 60A med 80a peak... Men blir nok 5s istedet for 4s for å holde strømtrekket nede..
                              Motor blir bestillt på neste lønning
                              Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                              Spektrum Dx8 Dsmx

                              Comment

                              Working...
                              X