Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan skaffe supertynne aluminiumplater?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan skaffe supertynne aluminiumplater?

    Enkelte skalaprosjekter krever at en skaffer veldig tynne metallplater, er det noen som vet hvordan en får tak i aluminiumsplater i størrelser under 1mm, helst helt ned til 0,1mm. Er det noen i Norge, Sverige eller Norden evt det store Utland som fører slike spesielle ting? Er offsetplater fra trykkerier så tynne? er det noen som har tips om hvordan skaffe svært tynne metallplater så hadde det vært suverent.
    MVH
    Eystein

  • #2
    Du kan jo altids kjøpe deg flite metal herfra FLITEMETAL.COM
    Eller gjøre som jeg gjør og kjøpe aluminiumstape på biltema PS, underlaget må være helt jevnt for aluminiumstapen! EPO funker dårlig å trekke med denne.

    Comment


    • #3
      Takker for svar, imidlertid er det harde tynne plater, jeg er på jakt etter for å lage små deler eks deler til dummymotorer, radiatorer etc og skaladetaljer i fly interiøret, små skala rorhorn ol.
      MVH
      Eystein

      Comment


      • #4
        Offet-plater får du i ulike tykkelser, har sett de helt ned i 0.15 mm. Men er ikke de veldig dyre da?
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Jeg lagde noen biter til en liten Bücker Jungmann fra en ølboks (type tom). Tynn og fin alu...
          www.ofremmi.info

          Comment


          • #6
            Litografiplater er nok det du kanskje trenger, sjekk videoene her: LMA Videos
            Magnar Schou Olsen

            Comment


            • #7
              så helt suverent ut hvor får man tak i slike plater? Offset plate høres også supert ut, har hørt at er det slik at disse platene er forbruksvare på offset trykkerier? i så fall kanskje man kunne få noen billige brukte? noen som vet noe om det?
              404
              Last edited by roffe_ek; 28-04-12, 19:52.

              Comment

              Working...
              X