Announcement

Collapse
No announcement yet.

helt fersk bygger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • helt fersk bygger.

    Skal igang med mitt første byggesett. En extra 300s fra greatplanes. Lurer på hva slags lim folk anbefaler?
    Last edited by Bushflyer; 13-04-13, 15:29.

  • #2
    til lykke.

    Mange bruker mye cyano i dag, jeg liker ikke lukta og gassene av hurtiglim, limskjøtene kan også bli litt "sprø" over tid, men skal du bygge raskt må du nok ha cyano.
    Jeg bygger mest med trelim, Titebond har flere utgaver, også noen som herder relativt hurtig.
    30-60 min epoxy til firewall, understell m.m. 15 min epoxy til andre stressområder.

    Viggo

    Comment


    • #3
      Jeg bruker en kombinasjon av CA, trelim og 30 min epoxy (tre timers til glassing) når jeg bygger.

      Lykke til med prosjektet

      Comment


      • #4
        Du bør også se denne videoen, beskriver godt en del punkter rundt 2komponent lim, han har også mye annet du skal se og lære mye av...

        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #5
          Du bør også se denne videoen, beskriver godt en del punkter rundt 2komponent lim, han har også mye annet du skal se og lære mye av...viktig det med hardhet på limet og fugen av lim, er det for hardt vil det kunne ha en mulighet og sprekke opp ved hard belastning, mens et seigt lim holder bedre.

          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

          * Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

          Comment


          • #6
            Tusen takk for tips Gleder meg til å begynne.

            Comment


            • #7
              Etter ett par tiår med bygging kan jeg anbefale deg å bruke minst mulig CA. I tillegg har 3M gode masker som tar cyan gassen til rundt 4-500 sånn at ikke alt under hjernebarken gasses bort....
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment

              Working...
              X