Announcement

Collapse
No announcement yet.

6mm depron og noen timer med papir og kniv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6mm depron og noen timer med papir og kniv

    Har begynt et Project jeg ikke vet om det blir noe av. Bestilte 10 stk 6mm Depronplater ( dessverre var 4 stk hullete da jeg fikk de)
    Har printet ut limt og klipt, samt kuttet ut i 6 mm depron
    ( har jeg vist det jeg vet nå,så tror jeg at jeg har satset på annet enn disse depronplatene)
    Tror dere det blir noe av dette??
    Click image for larger version

Name:	IMG_6592_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	57.9 KB
ID:	635323

    Testet først med et annet fly,som egentlig skulle lages i 9mm depron. MEN jeg testet dette for å se på styrke/limbarhet e.t.c. ( varmepistol smeltet denne depronen,men ikke techone flyet jeg har)
    Her testflyet. Tror ikke det blir noe motor/oppsett i dette, men en vet aldri
    Click image for larger version

Name:	IMG_6593_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	78.2 KB
ID:	635324

  • #2
    Hvorfor skal det ikke bli noe av? Bestill tre stk HXT900 og kleis på så er du godt i gang. Og et billig HobbyKing motor/ESC oppsett så er du ferdig Flyr bra de der. Artige på vindstille dager

    Comment


    • #3
      Er som Trulsen sier bare å kjøre på med billig HK oppsett. Funker ikke det ene flyet så bruker du det bare på et annet. Forøvrig kan jeg ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere, og det du ikke har montert ennå ser jo ut til å være meget godt skjært ut, mye bedre enn jeg kalrte på mitt første (og eneste) selvllaget fly. Et tips til lim; skaff deg et kontaktlim som heter UHU Por, det er veldig bra og skader ikke denne typen foam. Koster en femtilapp i de fleste nettbutikker.

      Comment


      • #4
        Enig i UHU por Men smeltelim funker også greit, om det ikke er aaaalt for varmt

        Comment


        • #5
          Planen er jo at flyet med kroppen (på øverste bildet) skal bli flyverdig.
          Tror jeg har noen rimelige 5 og 9g servoer motor/propell må bestilles
          Ang. lim så kjøpte jeg noe lim fra throttlestore (noe kinesisk i hvit tube uten skrift) Denne er perfekt til bruket og sitter meget bra.
          Prøvde Scotch 3M Gel glue (grønn tube) men denne var ikke bra til denne grønne depronen. Den smeltet depronen.
          Smeltelim (pistol) smeltet også denne depronen
          UHU-por har jeg ikke testet, har noen prøvd denne til slik grønn depron? (underlag for gulv)
          Har dere noe erfaring med Sparkling av depron? Hvilken sparkel kan brukes?

          Comment


          • #6
            Jeg har brukt UHU Por på slik blå/grønn foam, det var derfor jeg nevnte det.

            Comment


            • #7
              Supert, må nok bestille noen tuber

              Comment


              • #8
                Jeg har brukt den grønne depronen mye, så jeg vet at smeltelim duger. Om den smelter det, er den alt for varm og pistolen har stått på for lenge. Er det forresten stor type pistol du bruker? Den er mye varmere enn de små smeltelim-pistolene

                Ang sparkel ville jeg bare lagt fra meg den tanken med en gang. Dette flyet ser straks ut som et skjorareir når du får flydd det noen turer. Det knekker ganske lett i krasj, så blir fort fullt av tape og lim osv Så fly i veg og ikke tenk så mye på utseende

                Comment


                • #9
                  Takker for tipset om limpistol. Har en ganske stor limpistol kjøpt på clasern for lenge siden. MEN hvis en får tak i mindre pistoler med lavere temp,så må jeg jo ha en slik. Noen tips om hvor en kan bestille slikt? Har jo to andre modeller,og disse er det gått ganske bra med. Crasj må en jo regne med uansett

                  Comment


                  • #10
                    Som du nevnte, så har de limpistoler på Claser'n... Både store og små. Btw.. Har bygd meg sånt depronfly selv, så vil bare komme med et forslag på å legge inn et carbonrør i flyets lengde også. Det blir rimelig slapt om du ikke stiver av flykroppen.
                    Last edited by Jan-Øyvind; 17-09-13, 21:52.

                    Comment


                    • #11
                      HE HE... Noen som har testet denne minste cotech limpistolenen fra clasern?
                      Cotech limpistol - CO/TECH | Clas Ohlson
                      Vet ikke om jeg skal utstyre det flyet på det siste bildet, men det andre har jo "hel" kropp så den blir nok stiv nok uten karbon.
                      Har ikke carbon liggende,så avstivning ble trelister på vinger. ( en tar hva en har)

                      Comment


                      • #12
                        Artig prosjekt. Har denne limpistolen, min erfaring er at Cotech verktøyene fungerer helt OK til hjemmebruk. Har flere Cotech, som jeg har brukt flittig i flere år.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #13
                          Har selv flere cotech verktøy,og disse har fungert bra. Lurte bare på om denne rimelige cotech smeltepistolen blir for varm til denne grønne depronen. Har uansett lagt inn en tre avstiver i vingene samt funnet mal til motormont og rorhorn. Har også begynt å bøye over og underdelen til kroppen
                          Click image for larger version

Name:	IMG_6643_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	71.9 KB
ID:	604095

                          Comment


                          • #14
                            Biltema sin lille limpistol funker bra til dette. Har også erfart at smeltelimet deres er bedre enn Clas O. sitt. Det limet du har kjøpt hos throttlestore er nesten det samme som UHU por og er etter min mening bedre.
                            Jon-Brage Hoel Andorsen
                            -------------------------------------------------------------------------
                            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                            Alt flyr bare du har nok motor!

                            Comment


                            • #15
                              Bor langt unna nærmeste biltema,så den blir nok ikke aktuell.
                              Gikk tom for lim da jeg skulle lime sammen kroppen på flyet. Klarte akkurat å få den sammen med det limet jeg hadde.
                              ( det går mer enn man tror) Dessverre så blir det vel stopp i byggingen nå, orker ikke spandere mer i frakt enn det limet koster.
                              (UHUpor)
                              Her et bilde av hva som er gjort til nå. Har sagd ut rorhorn og motormontering i 1,5mm kryssfiner. har montert motormonteringen inne i flykroppen når denne ble limt
                              Click image for larger version

Name:	IMG_6646_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	604159

                              Comment

                              Working...
                              X