Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan trekke om en modell ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Margarus
    replied
    da var det unnagjort
    strøk på rød film på cap232 en min

    ble noen rynker da men det får være godt nokk er tross alt første gang jeg gjor dette.

    jeg brukte ett lite reise stryke jern med justerbar tempratur på.
    prøvde meg litt frem og fant den beste tempraturen der duken limte seg fint til uten og krølle seg eller svi.

    var godt og få det gjort dette med trekking eller å a gjort det nå vertfall
    vet ikke hvorfor men jeg har kvidd meg til og trekke flyene mine. derfor har di blitt tapet.
    men det var ikke så vanskelig som jeg trudde.

    Leave a comment:


  • Genic
    replied
    Og her:
    http://www.monokote.com/monoinst1.html

    Leave a comment:


  • Funnypark
    replied
    Dersom du er av den tålmodige typen er det mye bra info i film-snuttene på denne siden

    http://solarfilm.co.uk/

    klikk på "How to" og deretter "instructions"

    Solarfilm har laget betrekning siden 1968. Kan ikke være så mye senere at de lagde disse videoene...

    Leave a comment:


  • RcPilot
    replied
    Ta en titt her står litt om betrekning
    ( litt ned på sidene )

    http://downloads.modellers.com/209-224-06.pdf

    Leave a comment:


  • william123
    replied
    Originally posted by Margarus View Post
    okey av med den blanke. først. er det den siden som det blanke sitter på som skal limes ned mot balsaen ?
    altså der limen er ?
    Stemmer det

    Leave a comment:


  • Margarus
    replied
    okey av med den blanke. først. er det den siden som det blanke sitter på som skal limes ned mot balsaen ?
    altså der limen er ?

    Leave a comment:


  • bjeff
    replied
    Ultracote anbefaler 1/4 tomme = 0.635 centimeter overlapp. Jeg bruker ca 5 mm på øyemål. Det er sikkert endel variasjoner mellom de ulike produsentene, hvertfall har jeg reagert på hvordan det buklete trekket på en ARF-modell krympet radikalt raskere enn Ultracote ved samme temperatur.

    Leave a comment:


  • jarle
    replied
    Du skal trekke av den blanke folien først. Klipp til trekket i litt for store stykker og legg på med strykejern, først undersiden så sidene og oversiden til slutt. Legg ca 3mm overlapp i skjøtene, ikke for mye for da blir det lett luftbobler mellom lagene. Prøv deg fram med temperatur på jernet, når du legger på skal det være så varmt at det limer fast uten å krympe og når alt er på plass bruker du varmere jern slik at folien krymper og limer ordentlig.
    Treningssak dette, lykke til!

    Jarle

    Leave a comment:


  • Margarus
    started a topic hvordan trekke om en modell ?

    hvordan trekke om en modell ?

    hei
    etter div krasj med en kyosho cap232 så har jeg valgt og trekke om kroppen fra bakkant av cocpit til frem til cowling
    har ikke vert borti dette her før men har fått tak ett par ruller med rødt trekk. jeg vet ikke hvilket merket det der.
    virker når jeg klipper av en flik av det rød trekke så kan jeg pirke litt i kanten på det å dra av ett blankt belegg.
    skal det dras av før en legger trekke på modellen og varmer med stryke jern ?

    eller skal jeg smøre på flaten som skal trekkes med tre lim og bare stryke trekke på slik det er ?
Working...
X