Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: OK Model Supra Fly 25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ikke glem TT 36Pro, dette er en litt kraftigere motor enn G34 (selv opplevd) og ett hyggeligt bekjentskap. TT 36 PRO er betydeligt kraftigere enn en OS 32 (TT 36 pro drar større og tyngre propeller enn OS 32 som liker mye mere turtall). Jeg har tatt livet av min TT 36 PRO (to kuler fra baklageret som gikk gjennom motoren) så nå vurderer jeg om den skal repareres eller om en ny TT 36 skal kjøpes inn. Forøvrigt er TT 36 PRO litt lengre og med litt større forgasser enn G34, så er der trangt så er G34 muligens ett bedre alternativ (vekten er nokså lik selv om gamle G34 har lettere potte).
    404 Har TT 36 PRO til en web pris på kun 1160kr (deler til min gamle tt 36 PRO kommer vel dessverre på ca 1080kr ).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Ja hva er det med TT? De gikk jo under klengenavnet Trouble Tiger da jeg kjøpte et par stk på 80 tallet. Brodern hadde aldri problemer med sine men det virker ikke som de slår an. Ser at de er priset tett opptil OS så kanskje det er noe av forklaringen.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #18
        Originally posted by Superstar40
        Ja hva er det med TT?
        Evig eies kun et dårlig rykte. De første TT`ene var tragisk dårlig laget, tar minst en modellflygergenerasjon å få tillit på markedet etter en sånn fadese.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Her er resultatet av ca 3 ukers arbeide etter gamle tegninger . Flyet er rasket sammen av ting og tang som jeg hadde liggende og slenge på hobbyrommet og har kostet meg ca 400,- i rene utgifter, pluss en retractservo. Komplett cockpit kommer fra en fordums ( les:"avdød!") EZ Suprastar. Motor Webra .28 med pipe. Vekt 1650 gram flyklar. Man kan vel si at artikkelen inspirerte litt, ja! Nå får vi bare håpe den flyr også!

          Sverre
          Attached Files
          Real airplanes have two wings and round engines

          Comment


          • #20
            Inspirerte?? Scratchbygge på 3 uker Høres mer ut som det stod om liv... Lekkert!
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              Sinnsykt bra! Du kommer til å få mye gøy med den kjerra der!
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #22
                Takk for fagre ord. Jeg føler rødmen brenne i øreflippene!

                Originally posted by joo
                Inspirerte?? Scratchbygge på 3 uker Høres mer ut som det stod om liv... Lekkert!
                Det var helt uten stress. Har du noen gang forsøkt å bygge skala etter Brian Taylors tegninger, så blir slikt som dette nesten for ARF å regne, selv om du må skjære ut alle deler og støpe cowling. Jeg har en mistanke om at BT tenker som så at "hvorfor gjøre noe med 10 deler hvis du kan gjøre det samme med 100!". Eksempelvis er det ca 250 -300 deler i hver vingehalvdel på min Gladiator!! Man risikerer å få byggetrening av mindre!

                Sverre
                Real airplanes have two wings and round engines

                Comment


                • #23
                  Kjempe konge! Ser utrolig bra ut. Du får gi en tilbakemeld. på hvordan det flyr også

                  Vil tro Webra'n passer perfekt også, har sett samme modell med samme motor tidligere (mener en Vidar fly en slik på Grønmo i sin tid).

                  Scratchbygge på 3 uker Høres mer ut som det stod om liv... Lekkert!
                  Tja...her hadde jeg nok komme så langt som å legge ut tegningen..

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by klausre
                    Kjempe konge! Ser utrolig bra ut. Du får gi en tilbakemeld. på hvordan det flyr også

                    Jomfrutur i dag, og flyet er fortsatt i et stykke. Bortsett fra litt motorfusk ( tvilsom plugg og ingen reserve.), og en flyplass i vårløsning, ( Landingene ble deretter! ) så gikk alt riktig så greitt. Webra .28 er mer enn nok maskineri. Vertikal roll var ingen problemer de stundene motoren gikk uten fusking. Flyet kan definitivt anbefales!

                    Sverre
                    Real airplanes have two wings and round engines

                    Comment

                    Working...
                    X