Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Vertigo Depron 3D Fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tack Affa för en "hyggelig" artikel! Välskriven och bra. Jag kan bara hålla med om kritiken. Landningsstället är kasst. Möjligen hade ett rent pianotrådsställ fungerat bättre? Vi får se vad Ultramicro gör framöver, jag vill som sagt inte göra carbonställ pga hälsoriskerna.

    Bygginstruktionerna angåede skevroderdifferentiering ska ändras. Annars vill jag gärna veta vad ni finner är oklart med instruktionen så att den kan förbättras. I Sverige har den bara fått beröm, men det kan bero på att svenskar aldrig läser instruktioner...

    Förhoppningsvis kan Ultramicro göra priset bättre. Just nu är inte Vertigon lönsam för oss då den tar för mycket tid. Vi kommer ha ett samarbete och utveckla modellen med bla. kabinhuv framöver.

    /Anders

    Comment


    • #17
      Takk for det.

      Og når det gjelder kritikken av instruksjonene så er vel de tingene jeg nevnte ganske selvforklarende også i og med at de som bygger Vertigo har bygd en modell eller to før denne.

      Men all berømmelse for en sinnsykt morsom og velflygende modell.

      Og at prisen er synkende er jo bra

      Følg med oss og spre kunnskap her
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #18
        Flott jobbet Anders Herlig konstruksjon.

        Håper Vertigoen fører til mye mer elektroflyging i klubbene. Skal kjøpe en ny umiddelbart og legge mer arbeide i fargene og kanskje få den enda lettere enn den jeg har nu! Alt over 270 gram gjør det vanskelig å hoovre så det må bli flere 700 LiPo-pakker og kanskje en GWS i nesa på den neste.
        I begynnelsen fløy jeg min med en enkel 4-kanals sender men flyet ble ikke "komplett" før jeg tok Profi`en i bruk med expo og timer for å huske hvor mye strøm det er igjen.
        Skal ut og hoovre bare batteriene er fylt igjen!!!!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Min 75% Vertigo er allerede i hus. Alle Depron deler veier 44 gram så det er nok en mulighet for å få vekta godt ned. Det blir med min Nippy 0808 og kanskje med 3 grams servoer og 7 grams mottaker.
          Tror nok den havner på 160 gram, men enklere siden jeg har mye Lipo og børsteløst system fra før av.


          Jeg gleder meg som en liten unge
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #20
            Heja på Affa. Hoppas carbonlaminat/nomex kom fram.

            Det vore kul att se lite bilder!

            Comment


            • #21
              Takk for materialet Anders!

              Bilder kommer. Det eneste problemet er at den er så morsom og rask å lage at man rekker ikke ta så mange underveis


              Skal ut å fly litt "fullsize" Vertigo på Notodden Lufthavn i morgen........
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #22
                Jeg lurer på å lage vingeforkanter av 3mm karbonrør på min neste Vertigo.. høres det galt ut?
                Pål Vindfallet sin avstivning mellom vingestagene midt på kroppen så også fornuftige ut.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #23
                  Den blir nok helt klart stivere, men 3mm rør veier jo litt også da.

                  Ellers så snakket jeg med Svenn Erik hos Ultramicro ang min 75% Vertigo. De har nå prøvd den ut med standard GWS motor og kontroller. Dette selger de for 400 kr og da har man en sterk hovrende modell på 3 celler lipo og får fly, motor og kontroller til 895,- kroner. Da synes jeg man begynner å få til fornuftige priser !!!

                  Har børsteløst til min, men skal vurdere ett slikt oppsett for å se hva det yter og få ned vekta ennå litt.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #24
                    Det er bare utrolig at ett så lite og billig fly kan gi så mye moro. Hadde nesten problemer med å sette inn flyet på lördag. Det gikk av seg selv til slutt da en halvmeters hover endte i bakken og girkasseakselen fikk seg ett passe hardt slag og ble skjev.(ny er underveis) Ellers så er flyet like helt og en annen aksel er ribbet fra en annen GWS girkasse.

                    Ellers så närmer det seg slutten for min 75% Vertigo. Ny motor er underveis fra RS Hobbyimport. 27 gram med motorfeste
                    Test av motoren kommer også med målinger og trekkraft.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #25
                      Enig, kan ikke skryte nok av Vertigoen. Blir jo timer med flyging hver uke på tross av at det ikke er RC-sesong. Etter 4 batteripakker i går gikk jeg (som vanlig) tom i laaav hover. Ramla sidelengs i bakken så overvingen var trekkspill. Vel hjemme brukte jeg 2 minutter på å kutte ut ny vinge i depron, suser over med fresen og så litt liming... legger på et par striper med tusj i dag og så ut og fly igjen.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #26
                        Joo och Affa,

                        Kul att ni fortfarande flyger Vertigosar! Jag fick en Edge från Ultramicro idag och blev glatt överraskad av kvaliteten. När den är provflugen ska jag avlägga rapport här. Sanslöst snygg är den i varje fall!

                        /Anders

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Anders Kjellberg
                          Joo och Affa,

                          Kul att ni fortfarande flyger Vertigosar! Jag fick en Edge från Ultramicro idag och blev glatt överraskad av kvaliteten. När den är provflugen ska jag avlägga rapport här. Sanslöst snygg är den i varje fall!

                          /Anders
                          MfN kommer med full test av Edgen i løpet av april regner jeg med. Settet er på plass og det er fordelt på hobbybordet. Enig, det ser og virker veldig bra.
                          Jeg var på besøk hos ultramicro her om dagen og så en video med Pål, hvor han fløy i en idrettshall med Edgen. WOW, skal si deg den modellen kan fly! Vi kom frem til at det må være noe med modellen og ikke med Pål....

                          Comment


                          • #28
                            Min 75% Vertigo er ferdig og avventer kun bedre vær....

                            Modellen har en MicroTEX 20/5/16(19g) med propadapter og GWS 6x4SF og Castle Creation 10 (6g) kontroller. 3 stk Dymond 4,4 grams servoer og en 5 kanas Penta mottaker som veier 4,4 gram inkl. kristall. Hele herligheten veier 155 gram med 3S700 Kokam batteri. Har bestilt 340HD Kokam og det skulle bringe vekten ned ytterlige 20 gram.

                            Noen bilder kommer nå og flyrapporten kommer så raskt dette bergensværet gir seg..........................
                            Attached Files
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #29
                              Skal du fly dem piggyback??

                              Penta RX, hvor skaffa du deg det??

                              Nu er jeg Vertigo-fri og lider av heftig abstinens!! Har et byggesett til fra Ultramicro liggende, men må nesten få ferdig et par fly som ligger på byggebordet nu før jeg åpner eska. Utrolig at man kan bli så avhengig av Vertigo!
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #30
                                Penta mottakeren får du fra http://www.hab.se, ca 450 kr med krystall.

                                Skal ha god rekkevidde selv om den ikke gir full rekkevidde, men jeg trenger bare rekkevidde til rundtbeina mine..............
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X