Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: RC-flight.com's Super Chipmunk (50 size)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: RC-flight.com's Super Chipmunk (50 size)

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Dette høres bra ut Tore Er mange som er sugne på Chipmunk så det er flott at det er mulig å få tak i en med gode flyegenskaper. Jeg har dessverre sett så alt for mange Chipmunker før som er skumle i lav fart! Tydeligvis for tunge byggesett med dårlig konstruksjon aerodynamisk sett.

    Da jeg var på Skoger for noen uker siden (Sjekk: (MFN) ModellflyNytt.no ) så jeg en P-47 som oppførte seg meget kultivert og vakkert i lav fart, slik en sånn modell skal flyes for å komme til sin rett. Etter at jeg skrev stevneartikkelen har jeg fått vite at dette var et fly i samme serien som Chipmunken din. Her er det tydeligvis noen som leverer skalamodeller som flyr bra! Godt verden går framover.
    Genialt det opplegget ditt med to kulelinker til høyderoret!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei Tore. Du skriver at du mener en mindre (og da lettere motor) ville passe, om det ikke hadde vært for at du måtte putte bly i snuten. Er det mulig å få modellen mer fremtung på ett eller annet vis ved å flytte noe utstyr fremover? Lettere servoer?

      Comment


      • #4
        Godt å lese at du hadde god erfaring med chipmunken!
        Har selv en (henger på veggen ennå) som jeg har satt sammen, med servoer + mottaker.Har en 40-size , men håper den fungerer...
        Jeg la også tilsides hjulkåpene, da de var altfor skjøre. Kjøpte meg noen av plast , de virket veldig solide. Jobbet mye for å få horisontale finnen i samme "vinkel" som vingen, da det var noe slark i det tiltenkte sporet.Nå venter jeg bare på motoren fra ebay(USA), en saito 65 4-takter(det burde vel være nok).Jeg brukte også metoden din ang. elevator , men hadde bare carbonstenger...håper disse tåler påkjenningen.Hvor skal jeg måle for å sjekke om brannveggen er justert for sidetrekk...?....brannvegg til cocpit...?
        Kommer vel på flere spørsmål senere , men det er en TØFF maskin.
        Leif S. Nilsen


        Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

        Comment


        • #5
          Originally posted by klausre
          Hei Tore. Du skriver at du mener en mindre (og da lettere motor) ville passe, om det ikke hadde vært for at du måtte putte bly i snuten. Er det mulig å få modellen mer fremtung på ett eller annet vis ved å flytte noe utstyr fremover? Lettere servoer?
          Det er vel mest behagelig å benytte standard servoer; men batteripakken kan flyttes lenger frem enn det jeg har dersom man forlenger kablene; det er ikke noe i veien for å legge denne under tanken helt inntill firewallen. Men jeg valgte å legge batteriene lett tilgjengelig "midt i kroppen".

          Comment


          • #6
            Originally posted by leffen
            Hvor skal jeg måle for å sjekke om brannveggen er justert for sidetrekk...?....brannvegg til cocpit...?
            Jeg satte enkelt flyet med nesa ned på bordet slik at det stod på brannveggen. Man så da enkelt at ikke flyet stod rett opp men hellet til den ene siden. Så la jeg ned modellen, monterte motoren i motorbukken og siktet inn langs modellen slik at propellakslingen kom midt foran på flyet.

            Comment

            Working...
            X