Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Ouya "no brand" acrotrainer i ARF-utførel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Extra300s: jeg får kjøpt demperne i forskjellige størrelser på min lokale hobbysjappe i Asker. Neste størrelse i serien burde passe 70 4-takt bra. Men jeg klarer ikke i farta å huske fabrikatet...

    Tyor: Happy landings!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #32
      Grundig og grei anmeldelse av "en av tusen" tilsvarende modeller. Burde kanskje tatt på deg de litt skarpere "kritikerbrillene" så du hadde fått fram de svakhetene ARF kit i denne kategorien ofte er befengt med. Men alt i alt, bra jobba. Keep up the good work.

      Ps. Langt oppi over 90 % prosent av disse settene er egentlig "No Brand". Produsenten er sjelden eller aldri oppgitt. Protech er heller ingen produsent, bare et salgsfirma som kjøper inn fra ulike produsenter. Så like greit det ikke står noe, da det er mer villedende enn veiledende.

      Comment


      • #33
        har nå begynt å lime sammen flyet. har satt ammen vingen og halepartiet. Dere hadde rett i at den bruksanvisningen var ræva, det mest nyttige er baksiden hvor det står tyngdepunkt og utslag.

        Når det gjelder ror utslag så er det oppgitt en anbefalt verdi ikke noe maks og min. bør jeg gå for mindre en det som er anbefalt, er jo ikke så erfaren på slike fly

        Ellers så ser sette veldig bra ut syntes jeg. finere trekt en WM ultimaten min.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #34
          Yepp Tyor, finishen er bra den, litt skrukker foran på finnen er det eneste. Ha anbefalte utslag på høyderoret og litt mindre på balanseroret.
          Denne typen fly skal gjøre en stor fin loop med 2/3 utslag hvis du ikke har dualrates i bruk. Bruker du dualrate bør det være så små utslag med dualrate på at du bruker nesten fullt høyderor i store looper. Først med så små utslag klarer du å fly rettlinjet og pent.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            når jeg skulle lime fast finnen (den forran sideroret) så er den litt skeiv når jeg setter den i sporet sitt. ser ut som om det er korigert litt for vanstre trekk av propellen. er det noen som vet om den skal være sånn eller bør jeg prøve å rette den opp. den er slik at flyet vil svinge en anelse til høyre.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #36
              Den skal stå rett!

              På en del fullsizefly står finnen skjevt for å korrigere for motortrekket, men ikke på modellfly. Spesielt på acrokjerrer er dette særs viktig. Dra over med balsahøvel/sandpapir og få ting så rette som mulig før du klæssjer lim på sakene
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #37
                ok var egentlig det jeg trodde
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #38
                  nå har jeg kommet så langt at jeg skal inn med servoene. så kommer problemet hvordan skjøter jeg sammen stengene fra høyderorene på enklest måte. samtidig som det skal være solid nok
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #39
                    noen som har noe forslag til skjøting av ror stenger. de er av 2mm metal.
                    maser litt fordi jeg skal ha prøvetur på det i morgen
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #40
                      fikk løst det med å koble de sammen med en hjulstopper og la den ene stanga være lengre en den andre slik at den langste går til servoen. Så nå er batteriene på lading også blir det jomfru tur i morgen kl1200.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #41
                        Har nå hat maaange turer med dette flyet og er kjempefornøyd med det. eneste jeg har å utsette på er dekoren som stortsett henger og flapper bak flyet ette hver tur. blir vel å trekke det om og ta en reel oppussing i løpet av vinteren.

                        Har ellers 2 tips.

                        1:Hadde først en sc.40 2t på det og det fløy kjempe fint med den og jeg var egentlig fornøyd helt til jeg fikk tak i en brukt ASP.53 2t og satte i den. den veier jo ikke stort mere en 40 motoren men effekt forskjellen er enorm. nå kan men gjøre nesten hva man vil med det. så jeg vil anbefale en så stor motor eller i hvertfall .46

                        2:For de som har komputer radio så sett to servoer på ballanserorene slik at de kan brukes som flaperon. tar av på halve rullebanen, og kan lande i gå hastighet kjempe morsomt. litt motvind så er det nesten så det står helt rolig
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #42
                          Så den liker flaperons? Bra.

                          Min stakkars Ouya har vært på stripa to ganger i år... for mye griseri med fuel! Men jeg liker den ennå, hadde den bare hatt elektro i nesa...
                          En .53-motor bør gi deg meeeget god ytelse, og jeg ser også etter hvert at dekoren begynner å løsne litt på min også. Lurer på om det havner noe elektro i nesa på min, ellers blir den ikke brukt. Problemet blir nok at den blir for tung bak med en lang 4S pakke inni!

                          Hatt en særdeles deilig dag på stripa, hengt bak en 1/4-skala Cub til pene høyder med Schampusen min, surfet på løft og kjørt noen hylende trykkere
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment

                          Working...
                          X