Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Edge 540 Depron 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Edge 540 Depron 3D

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Nå er modell nummer 2 klar. Jeg droppet å tusje modellen og spraylakkerte også denne. Ferdig flyvekt før lakkering var 195 gram. Lakken veide kun 4 gram, og tot. vekt ble dermed 199 gram. Ikke dårlig, da dette er med en 3S 700 LiPo. Men jeg valgte å droppe understell. Denne utgaven er også forsteket i hht. mine anbefalinger/ønsker i artikkelen.

    Artikkel oppdateres i løpet av uken, men bilder og tekst for modell satt opp med Ultramicro's anbefalte oppsett.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Hva slags motor går du for i denne modellen??
      Den jeg handla på Ekeberg i vår har ennå ikke blitt "POR"-et sammen, tror jeg går for en Kleppaker bare økonomien tipper over null
      Da jeg så hvordan vingene på din maskin flexet i loops bestemte jeg meg for å frese et par syltynne spor på begge sidene av vingen og legge inn ei 1mm karbonstang på begge sidene, kanskje unødvendig, men hva gjør man ikke for å forsvare innkjøp av overfressats til Proxxon`en?
      Widowmaker har gjort en test med å legge Quick spraylakk på depron, og det ser ut som det faktisk kan brukes hvis man ikke legger på store mengder... (Med forbehold!)
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Den spraylakken jeg prøvde nå nettopp egnet seg best som smeltelim

        Da jeg så hvordan vingene på din maskin flexet i loops bestemte jeg meg for å frese et par syltynne spor på begge sidene av vingen og legge inn ei 1mm karbonstang på begge sidene, kanskje unødvendig, men hva gjør man ikke for å forsvare innkjøp av overfressats til Proxxon`en?
        Si det!

        Comment


        • #5
          Hvilken spraylakk var det?

          Comment


          • #6
            Husker ikke
            Skal skjekke i morgen(senere i dag )

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo
              Hva slags motor går du for i denne modellen??
              Den jeg handla på Ekeberg i vår har ennå ikke blitt "POR"-et sammen, tror jeg går for en Kleppaker bare økonomien tipper over null
              Bruker Kleppaker's, passer helt perfekt.

              Prøved den i går, men jeg må justere CG litt - det var så ustabilt som det kunne bli

              Comment


              • #8
                Super Color heter den.
                Men Quick-lakken ser ut til å fungere

                Comment


                • #9
                  Jeg har bestilt masse Ghiant Styrofoam Acryl-Lakk fra Norwegian Modellers til mine isoporfly. Håper det funker bra!

                  Comment

                  Working...
                  X