Announcement
Collapse
No announcement yet.
Helitest: TT Raptor 50 v2
Collapse
X
-
Bra artikkel. Satt også igjen med kun positive inntrykk etter å ha bygd en raptor 30v2. Men en ting som blir nevnt i artikkelen er at det til tider er noe små bilder i manualen. Men hvis man bruker www.raptortechnique.com i tillegg, så er det ikke noe problem. Denne siden er et MUST for alle raptor eiere.Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".
Comment
-
Originally posted by widowmakerBra artikkel. Satt også igjen med kun positive inntrykk etter å ha bygd en raptor 30v2. Men en ting som blir nevnt i artikkelen er at det til tider er noe små bilder i manualen. Men hvis man bruker www.raptortechnique.com i tillegg, så er det ikke noe problem. Denne siden er et MUST for alle raptor eiere.Theodor Bastberget
Airplanes are for people who can't fly helicopters!
http://www.modellhelikopter.no
Comment
-
-
Theodor, kunne du kommet med dine anbefalinger når det gjelder oppgraderinger på denne helin? Du nevnte rotorblader, men er det noe mer? Jeg tenker ikke da på "bling" deler, men deler som faktisk forbedrer flyegenskapene på et ellers bra helikopter.Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".
Comment
-
Originally posted by Dr.PhilBra jobb, Theodor!!
Originally posted by Dr.PhilTheodor, kunne du kommet med dine anbefalinger når det gjelder oppgraderinger på denne helin? Du nevnte rotorblader, men er det noe mer? Jeg tenker ikke da på "bling" deler, men deler som faktisk forbedrer flyegenskapene på et ellers bra helikopter.
- Metal washout assembly. Dette er deler som slites. Ved å oppgradere til den slipper man slarken som kommer i den originale etter en stund.
- Servofeste til halerotorservoen på halebommen. En mer direkte og stivere overføring er kun positivt.
- Som nevnt, men det skader ikke igjen, en bedre vifte.
- For 3D flygere: Carbon tail fin set.Theodor Bastberget
Airplanes are for people who can't fly helicopters!
http://www.modellhelikopter.no
Comment
-
Skal du fly 3D bør/må du bytte paddlere eller evt. modifisere de originale slik at de blir lettere. Cyclic er altfor treg etter min smak til denslags bruk!
Og skal du fly fort baklengs/sidelengs så er nok også nye halerotorblader en fordel (sammen med 3D-finner som allerede er nevnt).
OBS! Et tips til "nye" raptor-eiere er at fuelslangen som følger med er dårlig. Den blir morken og ryker ganske fort. Min røyk etter ca 2 måneder (klunkslangen inne i tanken), og jeg fikk en litt uplanlagt autorotasjonslanding!
Også er pinnene til høyderors-armene (A-armene) og pinnene til washout-armene et beryktet tema. Disse har en tendens til å falle ut så disse bør du inspisere før HVER tur hvis du ikke bytter de til en type med låseklips. Jeg har ikke hatt dette problemet ennå (bank i bordet), men jeg planlegger å skifte disse.
mvh.
Ole André
Comment
-
Originally posted by jokkeStrengt tatt er det egentelig ikke noe mer hvis det ikke er for å "stæsje" opp maskina.
Theodor har tydeligvis ikke prøvd metalhodet med hardere dempere og push pull på nicken.
Nivå flyr du på Theodor?
Når det gjelder 3D egenskapene har jeg referert til Jason Krause som bør være rimelig oppegående. Det jeg prøver å få fram er at det strengt tatt ikke er nødvendig med allt det ekstra for at det skal bli en ok maskin.
Når det gjelder "rå" 3D er det individuelt hvordan man liker maskina. Man er da på et nivå hvor man selv tester ut diverse options og oppsett. Uansett hva som blir skrevet om maskina.Theodor Bastberget
Airplanes are for people who can't fly helicopters!
http://www.modellhelikopter.no
Comment
-
Det som Oak sier om låspinner på pinnene til washout-armene er absolutt en smart oppgradering. Jeg har sett og erfart selv at disse ramler ut, noe som fører til en ganske så kjedelig og veldig unødvendig lærepenge.
Paddlere er vel noe som jeg også kommer til å prøve, har ikke hørt stort negativt om en slik oppgradering. Men har hørt plenty positivt.
Hardere dempere og push-pull er også veldig gode oppgraderinger i mine øyne. Du trenger ikke å ha flydd mye før du kjenner stor forskjell på maskinen etter å ha oppgradert til det. Carbon blad er også veldig bra, så lenge du føler deg ganske trygg på at du ikke kræsjer med det første .. men hvem som planlegger slikt da?? Det blir fort en ekstra stor kostnad på smellen vettu...
Halemontert servo er også kjempebra, mye bedre respons på halen med en slik, istede for nesten en meter med tynn ståltråd som flekser ganske bra.
Det med komplette rotorhoder i metall, samt mye annet i metall trenger nødvendigvis ikke føre til så mye forbedringer. Men der har jeg ingen erfaring så langt, eneste feilen jeg kan se med slikt er at hvis uhellet skal være ute der også, så forplanter kreftene seg andre steder en der det i utgangspunktet skulle være plastikk som gir seg, noe som fører til påkjenninger andre steder, som servo og andre ting. Igjen så blir det ekstra kostbart. Men somsagt, så har jeg ingen erfaring med slikt.
Vært fint om andre har erfaringer med div. oppgraderinger som er verdt å tenke på.Runar Isaksen
risaksen@bluezone.no
Comment
-
Originally posted by IsakHalemontert servo er også kjempebra, mye bedre respons på halen med en slik, istede for nesten en meter med tynn ståltråd som flekser ganske bra.Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM
Comment
-
Man får kjøpt en festebrakett av karbon somoftest, som en skrur fast i det samme feste som strammingen av halebommen. De fleste som selger Thunder Tiger har slikt. Koster heller ikke så mye.
Den ser noe sånt ut : Welcome to This Expert Blog about Radio-Controlled HelicoptersRunar Isaksen
risaksen@bluezone.no
Comment
Comment