Announcement

Collapse
No announcement yet.

Power Analyzer Plus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Power Analyzer Plus

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Dette er jo en fin fin gadget (har selvfølgelig en i bestilling... ) som man jo kan bruke til en masse nyttig. Supert å kunne lagre info om batterier på pc'n for fremtidig sammenligning.

    Men..er det noen som vet om den kan lagre data for senere nedlasting? Ville vært en kjekk funksjon siden man ikke alltid har en pc i nærleika.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Jeg spurte Medusa om dette med offline-måling og data-lagring. Her er svaret jeg fikk:

      "You can use the Analyzer in the field for measurements but it does not record any data.

      We are looking at an optional data module for the Plus but have not finalized it at this time.



      We will also have a new model (Power Analyzer Pro) that will be available in a over a month from now that does have an optional data module for data recording.



      The Pro uses a USB interface an has additional inputs for RPM, two Temps and an Aux input (0-2.5V).

      The Aux input can also be connected to our Thrust Cell (i.e. scale) to measure thrust.

      There is also a control output that can be used to control an ESC, talk to a data recording module, or connect to other optional modules to be announced.

      The Pro will come in several packages:

      Basic Power Analyzer Pro Only

      Standard Power Analyzer Pro, RPM Sensor, One Temp Sensor

      Deluxe Power Analyzer Pro, RPM Sensor, Two Temp Sensors, Thrust Cell



      I will put you on our notification list for when the Pro becomes available.

      Let me know if you have any questions."
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #4
        Oi oi oi.....kan da ikke kjøpe en "Plus" når det snart kommer "Pro" !!!

        Du MÅ gi beskjed så snart PRO utgaven er tilgjengelig!! Megses må ha...
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Bestillingen er allerede holdt tilbake, jeg visste også at det kom en pro utgave
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Med dagens flash-teknologi kan da ikke datalagring være et særlig stort problem? Det burde til og med være mulig å ha en USB-stick som lagringsmedium, selv om det kan bli litt klønete i praksis. Prismessig burde det være en smal sak å bygge inn en flash-brikke av passende størrelse.....

            Vel, vel, vi får bare vente og se.
            Anders Valland
            Trondheim

            Comment


            • #7
              Originally posted by affa
              Bestillingen er allerede holdt tilbake, jeg visste også at det kom en pro utgave
              Flotte greier!!

              Originally posted by mossie69
              Med dagens flash-teknologi kan da ikke datalagring være et særlig stort problem? Det burde til og med være mulig å ha en USB-stick som lagringsmedium, selv om det kan bli litt klønete i praksis. Prismessig burde det være en smal sak å bygge inn en flash-brikke av passende størrelse.....
              Nei..det er sant. Flash minne i de kapasitetene som behøves her koster knapt nok mer plasten som er rundt. Meeen...det er jo ofte merkelig lange veier fra tilgjengelig teknologi til implementering.. Så vi får vel bare vente og se, ja!
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                Jepp

                Vi gleder oss som unger!

                Comment


                • #9
                  Ja ja, jeg blir vel eneste stakkaren som blir sittende med den vanlige Power analyzeren jeg da..... Bestillte hverken plus eller pro jeg
                  Trenger den mest som en field gadget, så den gjør nok nytta.
                  Sjekka visaen idag, og de hadde kun belastet kortet med 409,- De ble instruert å sende den som "gift", så da får vi se hva morroa ender opp i da
                  Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by widowmaker
                    Trenger den mest som en field gadget, så den gjør nok nytta.
                    Joa....men du kommer til å bli misunnelig når alle oss andre kan lese av grafene fra hytta på pc'n hjemme!!
                    Odd Sundet
                    http://www.imacnorge.no

                    Comment


                    • #11
                      Oss oceanere som bor nærme havet har ikke hytte tenk. Vi satser på kajakk og lavo istedet, så jeg er fortsatt berga....
                      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                      Comment


                      • #12
                        Nuvel...vi får nå se på det...
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #13
                          Og dessuten, med tanke på de noe uheldige episodene jeg har hatt med mottagerbatterier etc i det siste, så går det vel mot innkjøp av en schulze isl 6330 lader trur eg. veit du om noen rimelige?
                          Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                          Comment


                          • #14
                            "Thrust cell" ? Dette betyr altså at vi klarer å måle statisk drag på motorene? Dette er bare himmelsk
                            Håper dette stemmer, da bør vi få til å virkelig lage gode tabeller på det vi har av motorer, noe àla det Fredrik har laget for mft... Disse har vært uvurderlige for meg.
                            "Deluxe Power Analyzer Pro, RPM Sensor, Two Temp Sensors, Thrust Cell" neste. Og justerbar strømforsyning til lab-forsøk...
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Det har gått en tid siden Medusa Research , Massachusetts, USA presenterte Power Analyzer i markedet for elektro RC måle/diagnose utstyr..
                              Hvor kjent dette verktøyet egentlig ble i Norge er jeg usikker på.
                              Medusa har arbeidet videre med sitt Power Analyzer prosjekt og lanserte for om lag en måned siden en PRO utgave med utvidelse av antall sensorer man kunne bruke til sine målinger.
                              For noen dager siden ble PRO versjonen lagt ut for åpent salg. Noen av oss hadde satt oss på venteliste og fikk PRO utgaven noe tidligere.
                              Med PRO versjonen og periferiutstyr er det mulig å måle statisk thrust via en vektsensor (thrust cell), RPM, temperatur på motor og batteri, volt og strøm – og følgelig effekt i watt.
                              PRO versjonen har også et meget godt PC analyseprogram med få begrensninger. Den aller siste versjonen har utgang til fartsregulator (ESC) slik at motoren kan styres manuelt fra PC eller man kan velge et av flere predefinerte motorprogrammer.
                              Jeg har bruk dette ustyret en tid nå og kan bare anbefale dette på det varmeste til de som har interesse av målinger og tester på flyutstyret vårt. Medusa tilbyr også en dataloggings modul, men den er ikke presentert ennå.
                              Ta en gjerne en titt på Medusa Research

                              ”Deluxe” versjonen, den versjonen med alle sensorer inkludert, er priset til ca $ 194 og til Norge må man plusse på postens tollgebyr og moms.

                              Comment

                              Working...
                              X