Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Flamengo, liten hangseiler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Flamengo, liten hangseiler

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Takk for den, nå fikk jeg lyst på sånn også !

    Tenk så mye penger man hadde spart uten internett.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

    Comment


    • #3
      Beklager TheBirg...

      Må bare si at dette er et av de beste og morsomste kjøpene jeg har gjort noen gang. Håper som sagt Griffin skaffer dem framover, ser at Zedek-sortiment er på gang på websidene hans men ikke ferdige ennå. Jeg må nok ha en til etterhvert som denne blir rundjult, prøver det jeg finner av hang uansett landingsmuligheter og fuglen får oppleve en del tvilsomme turer.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hvem andre enn griffin forhandler dette?

        Comment


        • #5
          Flott test joo!!

          Ettersom det dukket opp noe, fikk jeg ikke sendt mail tilbake til ham som kunne selge meg Akro Star. Liksågreit det når jeg ser denne artikkelen

          Lurer på om det ikke blir en sånn på meg snart Tror jeg har noen W-060 eller HS 55 liggende også, så da er det ikke mye som mangler.

          Den er litt liten da, tåler den vind på rundt 10 m/s? (Med litt bly kanskje?).


          Takk for test!!
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Joda Flue, den tåler mye vind til å være "dingle"-liknende! Problemet er oftest å klare å kaste den ut når det blåser for tøft. Har vel klart å få den opp i vind nærmere 14... Målt i kompresjonen på hangkanten!
            Men det er ikke noen F3B-sak, du må presse den mye på leggene siden den helst vil fly roligere enn jeg truer den til
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Jeg kan ihvertfall bevitne at dette flyet fløy bra! Jeg måtte nøye meg med å ta bilder av joo og hans flamingo på jomfrutur, mens de sto og storkoste seg.... Fikk jo tilbud av joo om å prøve den, men både jeg og kontoen min har en slags sperre mot å prøve andre sine doninger
              Men så fort Grifiin klarer å få de på plass ute på Siggerud, er det første stopp der. Får nøye meg med en Nano floh så lenge (på vei fra elflight as we speak)
              Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

              Comment


              • #8
                Den er ihvertfall på ønskelisten nå, så får vi håpe at middler og tid strekker til. Men glimrende uansett. Skal teste ut en god del hang denne sessongen, håper jeg da.
                Fikk en liten prøveperiode på det i høst...
                Og det la jo ikke noen demper på lysten akkuratt !
                Ønsker dere en god dag på feltet !
                Birger Mork

                Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Heligreier (En Mini Titan)
                Bilgreier (Et par stk.)

                Comment


                • #9
                  bra artikkel

                  tror du den også egner seg bra til termikk flyving??
                  Tore Kvarme

                  Comment


                  • #10
                    Den er jo litt liten TK, men med forsiktig strikking så er jeg sikker på at den duger godt til termikk-trening likevel. Fløy jo LSF-konkurranser i flere år med BluePhoenix i gamle dager selv, og Flamengoen har muligheten for mer fart så man kan stikke fra synk fortere. Absolutt en fordel når boblene begynner å sprette.
                    Må nok ha meg en sånn til, sette krok på og behandle den pent til termikktesting tenker jeg... Likte jeg fuglen mon tro???
                    Selv om jeg likte den så husk at den er liten og lett... Suveren til sitt bruk men ikke F3B/F3J-konkurranser etc.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X