Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Last Down XL fra Staufenbiel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Last Down XL fra Staufenbiel

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Flott artikkel joo...ser utrolig trivelig ut. Er smått fasinert av seilfly på hang, men her inne i svarte granskogen begrenser det seg.
    Var overasket over prisen...trodde noe slikt kostet 3k +
    Kanskje en enkel termik sak istedet rundt 2m (termik har vi ingen mangel på) , med en liten elektro i nesa. Det frister mer og mer. XL 3200 er fin men litt for seriøs som første modell kanskje.
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Visst er det trivelig MM! Og det var litt prisen kontra gøyfaktoren som var en av fordelene med LastDown.

      Se gjerne på de mindre modellene fra Reichardt f.eks. Quatro om du vil prøve deg på termikk og elseil. Et enda "enklere" men fullt duganes prosjekt er EasyGlider Elektro fra Multiplex! Nesten uknuselig Elapor, zappes sammen og koster under 1k.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hei JOO
        Jeg leste i et engelsk blad at Last Down nå også kommer med MH30 profil!!
        Det skulle gi mer fart i fuglen.


        RS
        Ronny Sundbye
        Young man, was that a landing or were you shot down?

        Comment


        • #5
          Takk for info RS!
          Ja det er jo utgangsprofilet for Ozelotene våre, og dem er meget kapable har vi jo funnet ut E205 er et rolig profil i forhold. Kanskje en grunn for å kjøpe seg ny LastDown?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hei..

            Jeg har lurt litt på denne her (XL variant), men skulle gjerne visst litt mer om hvordan den er på termik. Eventuelt tips om andre flotte modeller i denne prisklassen.. På forhånd takk
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              sjaa: Merkelig nok har hverken jeg eller Mats (med XXL) fløyet termikk med modellene Bare surfa på hang...
              Men ut fra tester jeg har lest i tyske blader skal dem fungere helt OK som termikkmodeller.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Flott, takk for info
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

                Comment

                Working...
                X