Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Fliton Quiet Storm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Fliton Quiet Storm

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Hva slags Axi hadde du vurdert å sette inn? Evnt. hvilke av hyperion motorene? (Driver å setter i sammen noen forslag til fly/motor til en kompis...)

    Nippy Black 1812/100 burde vel også passe?? QS har vel ca. samme vekt som MiniFuntana'en... Maks propell på den i manualen er 10x6.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Kikket også på Hyperion og da evt en 3013-16 med 11x5,5 eller 12x6
      Fra Axi minnes jeg at det var 2212/20, alle sammen med 3S LiPO løsning.

      Alternativet Nippy 1812 eller 2510 er nok heller ingen dårlig ide.
      Last ned motocalc og bruk det. Gir deg meget gode pekepinn.


      Lykke til !

      PS, vurderer å selge min for å gjøre meg ferdig med nyere prosjekter
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Nesten en mini Infinity jo Slektskapet er iallefall tydelig.
        Flott review.
        Tendens til og være haletunge er vel noe som går igjen på flere Fliton modeller. Kanskje har også Fliton enkelte ganger strukket strikken litt vel langt vedr vektreduksjon og matrialvalg.
        Opplagt en kandidat for første elektro fly for min del, kanskje i minste laget, men liker at den oppfører seg mer pattern aktig enn 3D.

        Ett lite hjertesukk til slutt. Hvorfor har ikke Fliton kostet på seg sotet matriale i canopy. Kostaden ville vært minimal...og hadde gjort flyet mye mer sexy. Merkelig de har ellers utpreget sans for detaljer og design
        mvh MM

        Comment


        • #5
          Hvor finner jeg det programmet??
          Av erfaring med miniFuntana'en ville jeg kanskje valgt Nippy 2510'n om en ønsker å ha krefter i MASSEVIS Veier jo bare 1g mer enn 1812/100'n. Ulempen er jo at den trekker mer strøm, men da kan du jo til gjengjeld putte på en større propell som sikkert gir litt mer stabilitet om en skal fly 3D med den...

          Hvordan er forresten flyet å fly 3D med? Noen som har prøvd?
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Originally posted by MicroMac

            Ett lite hjertesukk til slutt. Hvorfor har ikke Fliton kostet på seg sotet matriale i canopy. Kostaden ville vært minimal...og hadde gjort flyet mye mer sexy. Merkelig de har ellers utpreget sans for detaljer og design
            Er vel bare å gå på å legge et forsiktig lag med sprayboks på innsiden, eller? (skal gjøre det på extra'n når den kommer hadde jeg tenkt, om noen skriver fremgangsmåte her så vet jeg det til da )

            Manualen høres ut til å være ganske "Fliton aktig". Gjelder dette de større modellene som Infinity'n og extra'n også tro??
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Sjekk MotoCalc Electric Flight Performance Prediction Software for 30 dagers fri testversjon



              Har flydd noe 3D med den, men mangler servohorn som gir meg nok utslag foreløpig.
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Ble sendt en Quiet Storm og en Nippy 2510 fra MFT i Sverige i dag. Kan gi noen tilbakemeldinger om ytelse hvis ønskelig.
                Tenkte å teste propeller 9x4,5 / 10x5 / 11x5,5.

                Hadde bare posten vært litt raskere!!


                Mvh Tommy
                Mvh Tommy Fosland
                Tromsø MFK

                Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                Comment


                • #9
                  Litt avhengig av batteri selvfølgelig så kan du sikkert fint putte på 11x5.5 på den motoren. 1812/100'n gir bra drag med APC 10x5 E (10x6 er oppgitt som maks propell i manualen på min motor) uten tendenser til varmegang. Siden din motor skal tåle 7A mer så regner jeg med at det skulle gå bra vil jeg tro

                  Skriv gjerne hvordan det går med den motoriseringa
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment

                  Working...
                  X