Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aeroperfect - digital utslagsmåler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aeroperfect - digital utslagsmåler

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Fin artikkel av RR modellen på området Odd
    Helt klart noe og sette på den alt for lange ønskelista

    Ser veldig anvendelig ut. Ett eller annet og måle ut flyet med er vel nesten ikke en "bling" ting.

    Mange av oss bruker mye tid og noen kr blir det også på hobbyen. En stor del av det vi betaler for er flyegenskaper enten vi er amatører eller ekspert. For ille da og fly flyet med feiljustert "forstilling".
    Er selv en renspikka amatør, men har iallefall oppdaget at ørsmå endringer kan gjøre store endringer i flyegenskaper på godt og vondt.

    Men en ting stusser jeg fortsatt på, hvordan definerer du den absolutte senter linjen i flyet?... er det oppgitt fra produsent så er det jo greit. Men på de aller fleste ARF ene er ikke dette tilfellet.
    Jeg ga opp sist og definerte helt av meg selv haleplanet til og ligge 0 gr i forhold til senterlinje. Det er ikke far off men kan bli en 1/4-1/2 gr feil
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Takker MM. Det er nok mange flere der ute som ville blitt overraska over hvor store forskjeller relativt små (og ofte enkle) justeringer kan utgjøre. Bare det å faktisk vite hvilke innstillinger man har kan gjøre mye..og da snakker jeg ikke om %'ene i sender'n. For de sier deg strengt tatt ingenting.

      Originally posted by MicroMac
      Men en ting stusser jeg fortsatt på, hvordan definerer du den absolutte senter linjen i flyet?... er det oppgitt fra produsent så er det jo greit. Men på de aller fleste ARF ene er ikke dette tilfellet.
      Jeg ga opp sist og definerte helt av meg selv haleplanet til og ligge 0 gr i forhold til senterlinje. Det er ikke far off men kan bli en 1/4-1/2 gr feil
      Godt spørsmål. Noen ganger er det angitt på tegning/i instruksjonsboka. Andre ganger kan utgangspunkt i haleparti være et bra sted å starte. Forholdet mellom hale og hovedving er uansett interessant og viktig. Noe fasitsvar har jeg ikke, men på de modellen hvor det er mest aktuelt å justere angrepsvinkel så burde senterlinje være greit opplyst om i papirmaterien som følger med.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Dette var en kjekk sak...

        Virkelig syns at de kun aksepterer PayPal for "international buyers", ellers så hadde jeg kjøpt en sånn uten å nøle...

        Registered & Protected by MarkMonitor
        Attached Files
        Mvh.
        Kenneth Sørensen

        Comment


        • #5
          hehe..høres ut som du har hatt noen litt uheldige erfaringer med PayPal? Jeg har handla for rundt 30K i år med PayPal uten problemer, og det gikk også smertefritt med denne hendige saken.

          Aeroperfect'n fungerer helt glimrende til sitt bruk, og var vel verdt penga. Det er litt digg å slippe å "bekymre" over om haleflatene er symmetriske når man driver og trimmer inn modellen!
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Du har sikkrt skrevet det i artikkelen men lat som jeg er, hvor mye kosta dingsen?
            Tor Henrik Hernes

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kenneth
              Virkelig syns at de kun aksepterer PayPal for "international buyers", ellers så hadde jeg kjøpt en sånn uten å nøle...
              Dette blir jo litt off-topic, men hva i all verden er galt med Paypal? Det er vel den mest brukte betalingsformen på nettet utenom direkte betaling med kredittkort.

              Har selv brukt Paypal maaasse og det fungerer upåklagelig hver gang. Håper ikke det er kun pga. flaks?

              Vil gjerne høre om det hvis du har hatt negative erfaringer!

              mvh.
              Ole André

              Comment


              • #8
                Originally posted by Minibønna
                Du har sikkrt skrevet det i artikkelen men lat som jeg er, hvor mye kosta dingsen?
                Ja..lat er du!

                Dingsen koster 200 daler + frakt
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment

                Working...
                X