Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helitest: Lipoly V2 SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helitest: Lipoly V2 SE

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Nå må dere virkelig se til å gi dere med å skrive artikkler om ting jeg har "litt" lyst på...!! Det ødelegger fullstendig hjemmekosen når jeg bruker all min tid på å trygle, be og argumentere for hvorfor en slik doning er mye mer fornuftig enn alt annet...


    Er vel egentlig kun en ting jeg lurer på og det er flytid med det oppsettet?
    Er jo fint at en kan bruke såpass "billige" batterier, i hvert fall sammenlignet med andre pakker med flere "S"-er og "P"-er i benevningen.... Det batteriet kan en jo strengt tatt lade med de mer simple (les. billige) laderene kanskje sammen med en balanserer i tillegg... Det må jo sies å være positivt. Men så gjenstår det å få vite flytiden da...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Tipper 15-20 min. med figure 8's på det oppsettet. Det er kanskje litt sjenerøst mener dere, men tatt i betraktning at motoren faktisk ikke er så vanvittig strømkrevenede samt en (i mine øyne) effektiv drivlinje tror jeg den kommer opp i så lang flytid.

      Comment


      • #4
        Originally posted by esmel
        Nå må dere virkelig se til å gi dere med å skrive artikkler om ting jeg har "litt" lyst på...!! Det ødelegger fullstendig hjemmekosen når jeg bruker all min tid på å trygle, be og argumentere for hvorfor en slik doning er mye mer fornuftig enn alt annet...
        Jeg beklager dette på det sterkeste. Håper artikkelen jeg skal begynne med til uka, om TZ 90 Deluxe'n ikke lager slike "problemer" for deg

        Originally posted by esmel
        Er vel egentlig kun en ting jeg lurer på og det er flytid med det oppsettet?
        Jeg fløy den mest på 100% power... og den hadde da en flytid på ca 7 min på en 2500mah pakke. Man kan fint paralellkoble 2x 1800mah eller 2x 2500mah pakker. Flytiden blir nok ikke det dobbelte hvis man flyr på max power, men med det dobbelte av utladningskapasiteten blir det mer å ta av. Ved roligere flyging kan man stå å fly en stund...

        Jeg har nå testet den litt med 4-celers pakke og med en økning fra 2400rpm til 2800rpm blir den skikkelig morsom
        NB! Ikke kjør på 100% med 4-cellers pakken. Prøv deg fram fra 65-70% og opp...
        Last edited by Theodor; 08-02-06, 08:30.
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #5
          Jeg fløy den mest på 100% power... og den hadde da en flytid på ca 7 min på en 2500mah pakke. Man kan fint paralellkoble 2x 1800mah eller 2x 2500mah pakker. Flytiden blir nok ikke det dobbelte hvis man flyr på max power, men med det dobbelte av utladningskapasiteten blir det mer å ta av. Ved roligere flyging kan man stå å fly en stund...

          Jeg har nå testet den litt med 4-celers pakke og med en økning fra 2400rpm til 2800rpm blir den skikkelig morsom
          7 min på 2500 mAh? Det hørtes lite ut, regner med du piska den rimelig greit rundt i lufta?

          På min T-Rex flyr jeg lett i over 20 min ved veldig enkel FF (innendørs, ingen kalde pakker), headspeed er da selvfølgelig redusert. Kjører headspeed kanskje så lavt som 1200 rpm. Pakken er en FlightPower 3s 1800 mAh

          Comment


          • #6
            Jeg beklager dette på det sterkeste. Håper artikkelen jeg skal begynne med til uka, om TZ 90 Deluxe'n ikke lager slike "problemer" for deg
            Men den kommer ihvertfall til å lage problemer for meg. Men det vet du vel allerede

            Originally posted by northwood
            7 min på 2500 mAh? Det hørtes lite ut, regner med du piska den rimelig greit rundt i lufta?

            På min T-Rex flyr jeg lett i over 20 min ved veldig enkel FF (innendørs, ingen kalde pakker), headspeed er da selvfølgelig redusert. Kjører headspeed kanskje så lavt som 1200 rpm. Pakken er en FlightPower 3s 1800 mAh

            20 min på 1800mAh høres brutalt lenge ut. Hvordan får du til det? Headspeeden du oppgir stemmer vel ikke?
            Last edited by Dr.Phil; 07-02-06, 15:58.
            Philip
            www.airheads.no
            Hobby24.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dr.Phil
              20 min på 1800mAh høres brutalt lenge ut. Hvordan får du til det? Headspeeden du oppgir stemmer vel ikke?
              Enig med deg, 20 min på 1800 mah høres veldig mye ut. Jeg får "bare" 5,5 min på min T-Rex SE med samme batteripakke, men jeg flyr storsett på 100 % trottle og trener på soft 3D.

              hvis jeg hovrer Rex`en min så har jeg 70% trottle og ca 1900 omdr og det bør det være........

              Morten
              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


              Comment


              • #8
                Originally posted by northwood
                7 min på 2500 mAh? Det hørtes lite ut, regner med du piska den rimelig greit rundt i lufta?
                Jeg flyr vanligvis på 100% og lite med lazy8

                Hvis du flyr T-Rex'en på 1200rpm kan den ikke være særlig god å fly/hovre...?
                Theodor Bastberget

                Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                http://www.modellhelikopter.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dr.Phil
                  Men den kommer ihvertfall til å lage problemer for meg. Men det vet du vel allerede
                  I know, men kommer nok til å skrive om den alikevel...
                  Theodor Bastberget

                  Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                  http://www.modellhelikopter.no

                  Comment


                  • #10
                    1200 er kanskje litt i laveste laget, det var bare et anslag. Men headspeed er seriøst lavt, den duger ikke til mye mer enn hovring og litt fram og tilbake. Opplever den som mye roligere enn ved full power. Og jo, jeg har klokket inn batteriene på over 20 min pr. flight.
                    Throttle ved hovring er ca. 40%.

                    Nok OT, noe jeg er sterkt i mot, burde strengt tatt i postet dette innlegget.

                    Comment


                    • #11
                      Syntes det høres bruktbart ut med flytid på 2500mah jeg... Når jeg regnet pris på dette hopptiklopteret sist så gikk jeg ut i fra at det var påkrevd med dyrere pakker som jeg i tillegg måtte ha ny lader for å lade... Men det var før de nye EVO pakkene kom på markedet tydeligvis...
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #12
                        Fått skaffet deg noe mer erfaring mtp. flytid evnt. andre ting som kan være verdt å trekke frem?
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #13
                          Har desverre ike fått fløyet så mye med den i det siste som jeg skulle ha ønsket. Flytiden er vanskelig å si siden det å fly med LiPo i fra minus 5 og ned til minus ca 12 gir meget forkjellig flytid... Jeg har endt opp med å holde meg til 4 cellers LiPo pakke. En del mer trøkk i den da
                          Theodor Bastberget

                          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                          http://www.modellhelikopter.no

                          Comment

                          Working...
                          X