Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Hyperion Yak 54 120size

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Hyperion Yak 54 120size

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Fin test, ingen overraskelser.

    Hva slags ytelsestall får man med det oppsettet? Jeg tenker på RPM, strømtrekk og spenning.

    Comment


    • #3
      Sluttpris?

      Hva er sluttprisen på alt dette?
      Hvilken batterier ble brukt?
      Fått noen flere erfaringer med flyet enda? Fint fly, vurderer å prøve et selv...
      Mvh
      Hasse Andre.

      hasse1979@online.no

      Alle kræsj har en logisk forklaring........

      Comment


      • #4
        Heisann,

        Har desverre ikke fått målt noe data ennå da jeg venter på et sterkere motorfeste, slik flyet er nå tør jeg ikke å gi full gass på bakken, er redd det skal rive av hele motorfestet mitt hehe... MEn kan love data når det foreligger, det nye festet skal være på vei.

        Sluttpris ha rjeg ikke regnet på men det er ikke til å skyve under stolen at det er batteriene som trekker prisen opp endel her.
        Jeg bruker Hyperion sine LVX 3700Mah batterier i 5s seriekoblet til 10 s.

        Har fått flydd litt i det siste og blir bare mer og mer imponert over både ytelse og måten det flyr på...Flyet har ganske stor luftmotstand og det er vanskelig å få det til å fly fort hehe, Flyet har veldig konstant hastighet gjennom øvelser, noe som gjør det litt enklere å få ting pent. Ellers så er jo flyet helt fantastisk å fly 3d med...Hvis du har lyst på et fly i denne størrelsen kan jeg ikke annet si enn at det er bare å handle i vei, du blir garantert ikke misfornøyd med sluttresultatet.
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Oppdatering

          En liten oppdatering...

          Har nå fått testet ut litt mere og funnet ut at min nye Mejzlick 20x11e propeller nok var i meste laget for motoren...kom ned meget varm idag, kuttet også ved utgang av hover...så da er det tilbake til APC 20x8 propellen, skal prøve en 19x8 også hvis jeg får tak i...

          Så har jeg åpnet opp for litt luftgjennomstrømning i kroppen, se bilder..
          Attached Files
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #6
            Venter...

            Håper du har noen Watt-tall for OK acro kontra 3D å by på snart (maaser i sommervarmen).

            Hva er det i motorfestet du ikke stoler på?

            Jeg lurer på en Yak siden jeg har en ledig Actro-motor og 10S-oppsett med ESC osv...

            Har du opplevd at APC-propellene sliter med å takle effekten?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Hei Jarle, nei har ikke fått tatt no målinger ennå Beklager, men skal prøve å få gjort det denne helga...Med en 20x10 skal trekket ligge på rundt 80 ampere i følge distr. Men skal se om jeg ikke får målt det selv, må bare lade opp batteriene, og se en film og slepe litt seilfl osvv...så i morra kveld kanskje

              Motorfestet er nå byttet til det du ser på de siste bildene, og det stoler jeg hundre prosent på...Veldig bra patent som er veldig støysvakt.
              Vet at de større APC propellene sliter på høye turtall...ie. over 7000rpm da jeg hører den vibrerer og lager rar lyd i lufta, har flydd noen turer med de nye Mej. propellene og de er overlegne på det området, desverre lager de ikke små nok propeller til mitt fly..20x11 ble for mye...ref. post over..

              Kjøper du en Yak kan jeg garantere at du blir fornøyd...den flyr helt rått, kommer til å selg eExtra'n og satse på yak'n fremover..til både IMAC og 3d..
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                Da venter jeg spent
                Ser for meg å handle både denne Yak`en og lillebroren. Da kan batteriene brukes til begge modellene (FP 5S5000EVO) . Jeg ser for meg et rolig oppsett (max 70A?) på den store Yak`en, ikke 3D men reinspikka acro/patternmaskin. Og så bruke samme motoren som du og Per brukte i den lille.
                Har skikkelig originalt GFK-feste til Actroen med gummidempere, og ser for meg at det holder med 17x9/18x8 som propell til mitt bruk. Får jeg ikke tak i RAS karbon tenker jeg at jeg tester med Freudenthaler.

                Så prøver jeg også å selge en del fly, nå tyter det ut alle veger her så jeg hverken har byggeplass eller lagringsplass snart
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Endelig

                  Hei,
                  Okei her et noen tall jeg fikk ut av Emeteret mitt idag. Det har versjon 1.2. Ikke at skulle ha noen betydning men..

                  Med en APC 20x8e fikk jeg disse tallene:
                  36.83 Volts
                  52.1 Amps
                  1921 Watts
                  5310 RPM

                  Var faktisk mye mindre Amps enn jeg hadde trodd, begrensningen der kan ligge i batteriene i og med at de kunn er på 3700Mah..Selv om de skal være 20C cont. batterier
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #10
                    Flott!
                    På spenningen virker det slett ikke som batteriene har det tungt, nesten 3,7Volt/celle er som tomgang å regne
                    Og nærmere 400Watt/kilo skulle gi gode 3D-egenskaper... Alt i alt fornuftige tall og tilsynelatende grei last for batteriene.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Oke, når du sier det på¨den måten så har du jo rett selvfølgelig, og det er ikke noe å si på kreftene til flyet, hovrer rundt halv gass

                      Du nevner

                      Får jeg ikke tak i RAS karbon tenker jeg at jeg tester med Freudenthaler.
                      Hva slags propeller er dette, har ikke hørt om de tidligere jeg..

                      HAr du noen linker?
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        Freudenthaler er den "beste" serien av foldere som også omfatter Graupner CAM og Aeronaut folderne. Her er et eksempel: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3393
                        Jeg har denne typen blader i bruk på elmotorer med 600Watt (12") og et på ca. 1100Watt (17") og dem går meget pent. I 18"-serien mener jeg at der er noen blader som er speccet til max 7.500 RPM, og det er mye
                        Foldere er ikke "spesielt beregnet" på sånt som Yak men mer til seilfly, men i praksis er det ikke noe problem. Bare regn med noen striper på cowlinga, og la være å gjøre full motorkutt mens man flyr.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment

                        Working...
                        X