Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Multiplex Microjet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Multiplex Microjet

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Fin test!
    Fikk samme resultat på jomfruturen da jeg brukte den 400 motoren som følgte med - knukkket nese :/ (litt epoxy fikset forøvrig dette)

    Fløy så en tur etterpå, og følte dette flyet manglet kraft.

    Skal nå sette inn min Hyperion Z2213 motor, og Hyperion 20AMP esc. Tenker at jeg bruker et Wanma 3S 1350 batteri, eller et Poly-Quest 3S 2200, som veier en del mer.

    Noen som har erferinger rundt dette? Tenkte også at jeg skulle prøve propellen som ble brukt i testen, CAM Speed 05.5x4.3 Graupner. Kunne jeg også ha prøvd min APC 10*5E. Mulig den blir alt for stor?
    Last edited by atlemo; 30-10-06, 06:15.
    Atle Mo, Oslo

    Comment


    • #3
      10x5 blir anelsen for stor hvis det er en 2213/20 (eller, omtrent max anbefalt).

      Er det en 2213/24 er det imidlertid lite last... denne motoren har så lav kV at den gjerne kan bruke 11" propellere, og da får du drag men ikke fart på modellen. Typisk 3D/seilfly-oppsett.

      2213/20 og en 8x6 eller 8x7 er det beste hvis du vil ha fart, og det vil du vel? Nevnte CAM-propell blir alt for liten, du må bruke motor med en god del høyere kV for å få futt med den.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hei! Kjøpte et slikt fly etter å ha lest testen her. Med børsteløst oppsett går det helt rått. Opplevde dog at det var litt vrient å kaste, men fant ut at hvis jeg skulle hive det avgårde på full gass så måtte jeg kaste rett oppover og hardt. Sikkert på grunn av trøkket fra den børsteløse motoren.

        Ellers var en propsaver helt nødvendig - knakk en propellaksling før lyset gikk opp for meg der. Flyet er uansett supermorsomt!
        Geir


        3D plane - 1D brain

        Comment


        • #5
          Jeg har satt på en GWS EP-9050 propell hvor jeg har skåret bort ca 1,5 cm på hver side. Det føles som om det er bra trøkk i den når jeg gir full gass. Akkurat nå er det minus 21 grader ute, så jeg venter litt med jomfruturen

          En annen ting ... følger dere CG'en som angitt, eller kan det være lurt og ha det en smule baktungt?

          (motoren er foresten en Hyperion Z-2213 20Turn 1025Kv)
          Last edited by atlemo; 31-10-06, 06:26.
          Atle Mo, Oslo

          Comment


          • #6
            Hadde noen turer i dag selv om det var minus 22 på gradestokken

            Jomfruturen med Hyperion motor og "modifisert" GWS propell gikk som smurt! Fikk flere fine turer med gode landinger. Flyet glir fint over snøen.

            Ellers ligger det veldig bra i luften. Bra balansert. Kan også ta meget sakte low-pass uten problemer. Landinger med 0 throttle går også veldig bra. Glir pent inn for landing.

            Morsomt fly!
            Atle Mo, Oslo

            Comment


            • #7
              Så bra at du er fornøyd! Jeg fulgte CG som angitt..
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment

              Working...
              X