Announcement

Collapse
No announcement yet.

ExtremeFlight RC Edge 50cc fra Autopartner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anders e
    replied
    Er helt sikker på at du kan bruke den cannister'n.
    Det er pipe/cannister tunell på den.

    Om den ikke er å få kjøpt nå, så vet jeg at den er tilgjengelig i Norge om ca 14 dager.

    Men affa vet kanskje mer.

    Leave a comment:


  • joo
    replied
    Søt småpia som kunne fly også. Tatjana er altså "avløst"...

    Når blir denne Edgen tilgjengelig? Har en sliten sak der jeg gjerne skulle flyttet alt over i et nytt frescht skrog. Vil det gå greit å sette inn DA med bakmontert cannister Affa?

    Leave a comment:


  • Litespeed
    replied
    Det er vel ikke for ingenting at Edge 540 dominerer itoppen i full size Red Bull Akrochallenge around the world ..

    En liten snutt av ei upcoming akrogirl .

    Her er piloten like pen som flyet og sjekk selve flyvinga....fikk helt ståpels

    Leave a comment:


  • Eagle
    replied
    Jeg har flydd både 2.6 og 3 og 3.5 meter Edge.
    Og de flyr utrolig bra. Jeg har lyst til å importere en PAU 43% Edge 540 etterhvert. Jeg fløy en sånn da jeg var på Huckfest og den var vanvittig rå. DA 170 dro denne helt sykt i vertikalen. Tror det finnes noen byggeblogger på FG.

    2.6 meteren flyr også bra, 3.5 meteren har jeg bare flydd noen få turer, men en står nok ikke tilbake får noe.
    Har nå en Seagull 2 meter Edge generasjon 4, som jeg tenkte å herje litt med.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Dette er en modell jeg virkelig gleder meg til å teste. Jeg vet at EF leverer varene, men er utrolig spent på hvordan Edge egentlig flyr. Har flydd den i flere mindre modeller, men e rjo først i disse størrelsene man lærer den å kjenne.

    Eagle: Du har vel erfaringer med større Edger?

    Leave a comment:


  • Eagle
    replied
    Ser ut til at DLE 55'n min har funnet et hjem, en sånn skal jeg ha. NÅ.

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Dette ser jeg frem til.
    Har akkurat hatt jomfrutur på EF-yak'n min. Helt rå
    Har skikkelig lyst på edge'n også.

    Men hvorfor har du lagt ved 2 bilder av extra'n?
    Måtte bare

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Info fra ExtremeFlight RC

    If aggressive 3D aerobatic flying is your passion, then the new Extreme Flight RC 50cc Edge 540T is the airframe you've been waiting for.
    Long heralded as the ultimate 3D platform, the Edge series of aircraft are known for their unmatched stability in high alpha flight and their aggressive gyroscopic tumbling maneuvers.
    The 540T variant features a large 2 place canopy which places the tallest point of the fuselage closer to the center of gravity which results in improved knife edge performance over the single seat variant.
    The Extreme Flight Edge 540T builds on this stellar reputation, offering unmatched flight performance and the quality construction and attention to detail that you've come to expect from an Extreme Flight product.
    Available in 2 striking Ultracote color schemes with contrasting bottom, the Edge is a study in modern interlocking laser cut construction techniques, yielding a light weight yet durable airframe.
    Aluminum angle landing gear mounts withstand season after season of harrier landings (and those not so perfect "normal" landings).
    Carbon fiber wing and stab tubes are stock equipment as is a carbon fiber tailwheel assembly.
    Main gear are aluminum, and the cowl and wheel pants are fiberglass and finished in a high gloss paint job. Dual truss composite control horns, Dubro ball links, gas tank and titanium turnbuckle pushrods round out the completely useable hardware package (no cheap throw away junk hardware included!).
    Just like all of our 50cc aircraft, the Edge fuselage has a built in pipe tunnel to allow easy installation of a tuned pipe or canister muffler.
    Also included is a set of wing and stab bags and a canopy cover.
    When you consider the performance and quality of an Extreme Flight airframe as well as the superior hardware and included accessories (not to mention after the sale support and replacement parts availability) you begin to see what a great value a purchase from Extreme Flight RC represents.
    Specifications:

    Wingspan: 88 inches
    Length: 85 inches
    Wing Area: 1450 sq. in.
    Weight: 17 - 18lbs
    Power: 50cc - 58cc Gas
    Radio: Modern computer radio with channel mixing capability and 5 high torque servos (250+ oz. in.) on control surfaces, standard servo on throttle.

    Leave a comment:


  • affa
    started a topic ExtremeFlight RC Edge 50cc fra Autopartner

    ExtremeFlight RC Edge 50cc fra Autopartner

    Vi kan med glede meddele at det fra Autopartner RC - Allt inom Radiostyrt blir sendt gul/blå nysluppet Edge 540T fra Extremeflight RC. Modellen er allerede testet og omtalt i USA og får særdeles gode kritikker. ExtremeFlight RC er kjent for sine modeller som flyr ekstremt bra og har høy kvalitet på både bygg og hardware.

    404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se

    Det er ikke bestemt motor og utstyr ennå, men tråden oppdateres så fort noe mer er bestemt.
    Attached Files
Working...
X