Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX 8 fra www.smallsize.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kian
    replied
    Kun EU og FR.

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Originally posted by kian View Post
    Da har jeg vært å henta min Dx8 på Smallsize.
    Sjekk om du kan sette 3 landskoder (EU, Frankrike og USA) på den og gi en tilbakemelding.

    Leave a comment:


  • kian
    replied
    Da har jeg vært å henta min Dx8 på Smallsize. Gleder meg til å pakke den opp og se nærmere på den!
    PS: Tror det ble fort utsolgt.. Jeg kjøpte nr 4 av 5 på den butikken

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Ser det, men hvorfor har ingen av de andre virkelig store Spektrum forhandlerne ute i Europa ikke fått den på lager - gambler autopartner etc med at den dukker opp i neste uke og "forhånds" selger radioen......

    Leave a comment:


  • helistupid
    replied
    Hei.
    Ser ut for at denne sjappa her har EU versjonen på lager:
    Web Hosting, Reseller Hosting & Domain Names from Heart Internet
    eller hos Autopartner : 404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se
    Last edited by helistupid; 26-09-10, 11:26.

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Originally posted by Dr.Phil View Post
    yes, time will show.
    I mellomtiden så er min EU versjon på vei til meg
    Hvor har du kjøpt DX8'en siden den er på vei ?!?
    Finnes knapt noen som har den på lager i Europa
    Last edited by Quadrocopter; 26-09-10, 01:20. Reason: Typo

    Leave a comment:


  • Dr.Phil
    replied
    yes, time will show.
    I mellomtiden så er min EU versjon på vei til meg

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Jeg er ikke sikker på noe , men siden prisene der over er skviset helt i bunn grunnet konkuranse så kan det hende at den "Europeiske" dyre modellen får full støtte.

    Time will show.....

    Leave a comment:


  • Dr.Phil
    replied
    Den kan stilles inn til 3 ytelsesområder - EU, Frankrike og USA.
    Vet ikke om du skal være helt sikker på det.
    Bestilte faktisk en DX8 i US idag, men fikk heldigvis avbrutt det da da jeg fikk bekreftet av leverandør at den er merket "not for use in EU" og at den faktisk var låst til "US-247 USA".

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Originally posted by Tarpoon View Post
    Slik jeg leser manualen kommer DX8 ihvertfall i 3 versjoner:
    SPM8800
    SPM8800EU
    SPM8800FR

    På de to siste kan man velge EU-region. USA-versjonen er fastlåst til "US-247 USA compliant". Ser man i Europeiske nettbutikker vil man finne SPM8800EU. Uten å starte debatten igjen, så må man kjøpe her hjemme for å være på den lovlige siden...

    Kan være, men under DX8 Spesifikasjoner på den tyske Horizon siden står føgende

    Sie lässt sich auf 3 Leistungsbereiche einstellen – EU, Frankreich und US.
    oversatt:
    Den kan stilles inn til 3 ytelsesområder - EU, Frankrike og USA.

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Originally posted by tfagermoen View Post
    ......Til dere som flyr seilfly: Har dere prøvd å kontakte Spektrum ang. ønskene deres?
    Hvis du/dere leser lenger ned i post #40 så kommer høyst sannsynlig (sikkert til noe annet er bevist...) Spektrum med en DX8 software oppgradering når "Preüserne" er ferdig med softwaren til DX10 (10'eren har SW for alle modelltyper og de kommer sikkert til å planke deler av denne inn i 8'eren)

    Å lage en radio for kun deler av markedet ville være helt idiotisk i dag - men de finner på mye rart på andre siden av dammen......

    Leave a comment:


  • tfagermoen
    replied
    Den DX8'n vi fikk holdt i og fiklet med i dag virket helt klart som en knallfin heliradio. Så det er bare å bestille Philip. Hadde jeg flydd DX7 nå så hade også jeg løpt å kjøpt DX8 tvert.
    Til dere som flyr seilfly: Har dere prøvd å kontakte Spektrum ang. ønskene deres?

    Leave a comment:


  • Dr.Phil
    replied
    Da har ihvertfall denne heligutten fått holde og trykket litt på en DX8.
    At jeg skal ha denne er ihvertfall ingen tvil om nå.

    Kommer'n nå'a? Hva med nå da? hehe

    Leave a comment:


  • joo
    replied
    Spektrum leverer jo moduler som kan puttes inn i en del andre radioer. Har solgt Dx7 og Spektrumifisert den eldste Profien min.
    Spektrum-modul til MPX Profi. - (MFN) ModellflyNytt.no .

    Til opplysning så er der en del ting jeg ennå ikke har testet ut pga mye annet å gjøre. Så langt ser det OK ut på standard modeller, men skal finne ut om alle kanalene er med også i miksene osv osv osv. Bare jeg får tid skal jeg sette opp RaceM`en med alle sine mixer og faser. Konklusjon kommer etter hvert. Dette ble min "nødløsning" som jeg sikkert kan ha parallelt med 35MHz noen år. (Hvis ikke den store kommisjonen finner ut at de skal lage krøll for Spektrum i april)

    PS: bare rykter rundt "kommisjonen", jeg tviler på at noen vil rokke ved salg av Spektrum selv om Cisco vil ha det bannlyst. Men gudene vet...

    Leave a comment:


  • torgust
    replied
    Nå har jeg ikke hatt Dx7, men hadde tidligere en X-3810. Forstår det sånn at den er nokså lik Dx7 / Dx8 i oppbygning, men 3810 har eget seilflyprogram med noe slags flightmodegreier i tillegg. Altså mye nærmere seiflysannheten enn Dx-serien.

    Å sette opp nokså standard seilere med 3810 gikk greit, men så fort man ville gjøre noe ekstra måtte man frem med alskens frie mikser hit og dit for å få til ting. Ble meget rotetete etterhvert for å si det mildt.

    Har gløtta fort gjennom manualen til Dx8, og å kjøpe en sånn om du har seifly i stallen vil være å kjøpe seg mange frustrasjoner og skuffelser. Ser nok ut til at Spektrum vil bli heliguttas greie, på samme måte som Graupners MC/MX-radioer og Multiplex-radioene hovedsaklig vil være seilguttas kjæledegger.
    Synd egentlig for dette kunne fort blitt en svær greie om den kunne håndtert seifly på en ordentlig måte i tillegg.

    Tenker jeg holder meg til min MC-22 og heller bygger den om med Jeti sitt 2.4 Ghz Duplex-system isteden om jeg føler for å gå 2.4 noen gang. Jeti har full telemetri med masse sensorer på markedet allerede som GPS, Vario, Wattmeter, RPM-måler m.m som kan gi deg live data om det meste ned til senderen din. I tillegg kan man programmere safe-mode, kanalmixer og sånt rett i mottageren for å utfylle de mangler Tx'n din evt måtte ha. De topper det hele med å tilby mulighet for flere mottagere i samme fly etter master/slave-prinsippet som gjør at du du kan spre risikoen ut over to uavhengige mottakere i store modeller. Går den ene mottakeren ned vil den andre leve videre. Meget smart system med andre ord.

    Med så mange fornøyde brukere som Jeti har frem til nå så er nok det veien å gå, så kan heligutta holde på med Spektrum

    Disclamer:
    For sikkerhets skyld. Presiserer at den siste kommentaren ang heligutta kun er ment som en godmodig spøk

    Leave a comment:

Working...
X