Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Fun Cub fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E&E
    replied
    Byggestart Funcub

    Da er pkt 1 i byggeveiledningen gjennomført uten anmerking . Tid for en kaffe...

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Kjapp respons fra Elefun som sender meg delene en av dagene(avhengig farta på leverandør)
    De skaffer deler på forespørsel, men alt avhenger av importøren og om de har på lager og/eller kan skaffe.

    Moralen: Får man ting fra Multiplex, sjekk innholdet NØYE før du begynner å montere sammen.
    Det ironiske er at det faktisk er første punkt i manualene deres...

    Leave a comment:


  • per.oines
    replied
    Originally posted by robikris View Post
    Skal i gang med min Funcub snart, og tenkte å lakke den gul. Noen som har tips angående lakkeringen, lakke delene før man starter montasjen? Nødvendig med grunning, har kjøpt MPX sin lakk for Elapor?
    Hei, jeg brukte Biltema's gule. Det fungerte greit uten grunning. MEN husk på å enten lime sammen vinger og vingerør før du lakker evt masker! Med meg så løsna ene vingen i lufta. Kun bøyd motoraksel og samtlige fire servoer montert i vingene tok kvelden. Det var de billige blå fra Turnigy til 2.99$ pr stk!

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    ok. takk skal du ha.

    Jeg får høre med dem... jeg har i alle fall ikke delene

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Halehjul lå for seg i flyet. 76 og 74 lå i posen Fahrwerksatz #81 4771. Har en Funcub liggende klar for bygging.

    (Her skulle det vært et bilde men det fikk jeg ikke lov til å legge ved. Kontakt forumadmin......)

    Sendt med Tapatalk

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Om de fikser deler får jeg vite i morgen

    Men ja ... nei.. Jeg tok jo hele deleposen og helte ut i en eske, som vanlig...

    Leave a comment:


  • ArneH
    replied
    Jeg mener å huske at delene lå i posen med alle små deler. Og hjulet lå for seg selv. Men har Elefun deler i det hele tatt? eller må man bestille fra Multiplex?

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Noen som husker hvordan halehjul, "halehjuls-metall-stag" og plastdings for å feste hovedunderstell
    var pakket? Lå det sammen med de andre delene?

    Jeg savner del 74, 76 og 77 etter hva jeg kan se så langt. Ufattelig irriterende!!

    Skal høre med Elefun om de har en lur idè, hvis ikke får jeg bare bestille
    reservedelspakke #22 4114. Dette inneholder alt jeg mangler...

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Jeg må si det var litt uvanlig løsning ja, for jeg trodde det var en standard de fleste fulgte når det gjaldt avstand mellom festeskruene. En liten trøst er da at en motor som passer koster 14$, eller en drøy hundrings med frakt, og med 12x6 propell så kan jeg hovre Funcuben min med denne motoren HobbyKing Online R/C Hobby Store : NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w så den er mer enn kraftig nok. (Jeg har Turnigy SK som er utgått men den er nærmest identisk med NTM motoren).

    Leave a comment:


  • ArneH
    replied
    Alle hullene i motoren kommer delvis innenfor hullet for aksel på FC motorfestet. Endene på kryssfestet stikker utenfor motorfestet. Men det kan jo files til. Kan jo være at jeg har sære Kina motorer.

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Jeg bruker en Turnigy 35-30 motor og den passer helt utmerket i motorfestet, men jeg ser på bildet at det ser ut som avstanden mellom hullene er lik, på Turnigy motoren er to av hullene lenger ut, slik som på bildet, og det er de hullene jeg har brukt til å feste motoren. Så hvis det stemmer har du problemet der.

    Last edited by Kyrre; 14-08-11, 10:19.

    Leave a comment:


  • ArneH
    replied
    Bruker dere den motoren som er beregnet for FC? Jeg hadde en PZ Radian motor i min, som passet perfekt i skruhullene til motorfestet.
    Den motoren tok kvelden etter noen harde møter med bakken. Har noen Turborix motorer liggende, men motorfestet passer ikke i det hele tatt. På grunn av det store hullet hvor akselen skal komme ut. Er det noen som har montert uoriginal motor i FC, som har funnet noen gode løsninger?
    Jeg er også på jakt etter skruer til motor. 2,5 x 6 mm med forsenket hode. Hvor kjøper jeg slike? Lokale jernvare har ikke, forståelig nok.



    Her er et eksempel på en motor jeg har. Hvis dere ser på skruefestene rundt akselen. Kommer de nesten innenfor hullet i midten av FC motorfestet.
    Bruker jeg festet på bildet, stikker endene langt utenfor FC motorfestet. Noen ideer? Noen som har laget noe selv? Motoren som følger FC settet er også utsolgt fra Elefun. Må jeg kjøpe ny motor, selv om det er harde tider på grunn av restskatten?
    Slike skruer som på bildet, skulle jeg gjerne hatt flere av også.
    Har improvisert en løsning, med fly-finer skrudd fast på baksiden av FC festet. Men er usikker på om det holder i lengden.

    Leave a comment:


  • sveininge
    replied
    Jeg vet ikke om det er en greie med funcub at det skal mangle deler. Jeg manglet den ene delen til flapsa men det tok ikke lange tiden før jeg fikk tak i nye fra multiplex .



    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Nå har jeg snart rivi bort de siste hårstråa på huet.
    Finner F&/% sprette ikke halehjul + ståldingseboms dette skal stå på.
    Ei heller plastdingsen som skal feste hovedhjula.

    FY #"€" altså...... !#"€"€#"!!!


    tar noe beroligende nå...
    Last edited by xilian; 13-08-11, 23:24.

    Leave a comment:


  • lasse løberg
    replied
    Hei robikris, du trenger ikke grunne den men du kan godt pusse litt med 180-240 papir for å få bort (nuppene) da de blir enda mer synlige når du lakkerer den

    Leave a comment:

Working...
X